För två år sedan gick hela världens befolkning in i en sk "mass formation psychosis". Det står vid det här laget klart att psykosens bränsle är de "kriser" som nu avlöser varandra i stafett. Vi är fn inne i kris nr två. Många menar att bara ca 30% är psykotiska. Men jag anser att ingen är förskonad. Psykosen/hypnosen kommer enligt vissa bedömare kvarstå åtminstone till 2030. Det är alltså bara att gilla läget.
Då debattklimatet i delforum som "Ukrainakrisen" och "Covid-19" är under all kritik så tänkte jag att vi här i "Humor" kan försöka var de vuxna i rummet och höja nivån några snäpp.
Det formella formatet för diskussionen är därför "Yo mama jokes".
Ditt inlägg bör konstrueras enligt följande mall:
"Yo mama is so (A), she (B)!"
A = Gängse öknamn för aktiv parts morsa i polariserad samhällsfråga.
B = Drastiskt exempel på morsans syndiga/abnorma/efterblivna beteende.
Exempel:
Yo mama is such a tin foil hat, she thinks her flat lice are nanobots!
Yo mama is such a vaxx-nazi, she got Mengele to jab the Jews before their "showers"!
Yo mama is such a Russian troll, she managed to get Biden elected!
Yooo mama is so russophobic... she even boycotts Prussia!
EDIT:
Proaktiv FAQ:
Q: Kommer inte på några "Yo mama's". Får man dra andra typer av skämt?
A: Det går utmärkt! Här är exempel på några andra format:
A: Ja självklart. Man kan tex substituera "foliehatt" med "konspirationsmupp" eller dylikt.
Q: Jag tror att massformationen egentligen startade långt innan 2020. Får man bara skämta om covid-19 och Ukraina-krisen?
A: Även tidigare ultra-polariserade samhällskonflikter går sannolikt att "Yo mama". Detta är ingen exakt vetenskap.
Q: Jag har redan förutsett nästa "kris". Får jag skämta om den redan nu?
A: Det går bra. Hoppas att det tillfälligt lindrar plågan av din fjärrsyn.
Q: Jag vill inte skämta, utan diskutera seriöst. Går det för sig?
A: Fråga dig först: Skulle inlägget du är i färd att skriva riskera att bli raderat för trams och flams om du skrev det i ett seriöst delforum? Om inte, så är det antagligen ej lämpat för tråden.
Q: Jag grokkar inte konceptet humor, men jag är analytiskt lagd och har god mönsterigenkänningsförmåga. Hur kan jag bidra?
A: Googla "100 best Yo mama jokes" och låt din autistiska hjärnbark autogenerera en Markov-kedja åt dig. Även om du själv inte får något utbyte av det så kan det säker roa oss andra.
Då debattklimatet i delforum som "Ukrainakrisen" och "Covid-19" är under all kritik så tänkte jag att vi här i "Humor" kan försöka var de vuxna i rummet och höja nivån några snäpp.
Det formella formatet för diskussionen är därför "Yo mama jokes".
Ditt inlägg bör konstrueras enligt följande mall:
"Yo mama is so (A), she (B)!"
A = Gängse öknamn för aktiv parts morsa i polariserad samhällsfråga.
B = Drastiskt exempel på morsans syndiga/abnorma/efterblivna beteende.
Exempel:
Yo mama is such a tin foil hat, she thinks her flat lice are nanobots!

Yo mama is such a vaxx-nazi, she got Mengele to jab the Jews before their "showers"!

Yo mama is such a Russian troll, she managed to get Biden elected!

Yooo mama is so russophobic... she even boycotts Prussia!

EDIT:
Proaktiv FAQ:
Q: Kommer inte på några "Yo mama's". Får man dra andra typer av skämt?
A: Det går utmärkt! Här är exempel på några andra format:
-Yakov Smirnoff one-liner:Q: Får man välja öknamn själv?
In Ukraine, you put nazi in battalion. In Russia, we put bullet in nazi.
-Bellmanhistoria:
En Bellman, en vaxx-nazi och ett rysstroll gick in på en bar... Och ööh, nånting, nånting... Sputnik-V!
-Även andra typer av fyndigheter, som aforismer, limerick eller haiku-dikt välkomnas.
A: Ja självklart. Man kan tex substituera "foliehatt" med "konspirationsmupp" eller dylikt.
Q: Jag tror att massformationen egentligen startade långt innan 2020. Får man bara skämta om covid-19 och Ukraina-krisen?
A: Även tidigare ultra-polariserade samhällskonflikter går sannolikt att "Yo mama". Detta är ingen exakt vetenskap.
Q: Jag har redan förutsett nästa "kris". Får jag skämta om den redan nu?
A: Det går bra. Hoppas att det tillfälligt lindrar plågan av din fjärrsyn.
Q: Jag vill inte skämta, utan diskutera seriöst. Går det för sig?
A: Fråga dig först: Skulle inlägget du är i färd att skriva riskera att bli raderat för trams och flams om du skrev det i ett seriöst delforum? Om inte, så är det antagligen ej lämpat för tråden.
Q: Jag grokkar inte konceptet humor, men jag är analytiskt lagd och har god mönsterigenkänningsförmåga. Hur kan jag bidra?
A: Googla "100 best Yo mama jokes" och låt din autistiska hjärnbark autogenerera en Markov-kedja åt dig. Även om du själv inte får något utbyte av det så kan det säker roa oss andra.
Senast redigerad av RustyShackleford 2022-03-05 kl. 17:54.
Senast redigerad av RustyShackleford 2022-03-05 kl. 17:54.