Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 7
  • 8
2023-05-17, 22:35
  #85
Medlem
GRATTIS!!! https://www.aftonbladet.se/sportblad...-har-fatt-barn
Citera
2023-05-17, 23:01
  #86
Medlem
MosesMetares avatar
Så passande att det skedde just den 17:e maj.
Citera
2023-05-18, 07:03
  #87
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MosesMetare
Så passande att det skedde just den 17:e maj.

Bra tajming, Therese Johaug höll nog igen, bara gratulera.
Citera
2024-03-03, 08:52
  #88
Medlem
Slutt på spekulasjoner: Lørdag kveld bekreftet Therese Johaug at hun satser målrettet mot comeback til VM på hjemmebane i Trondheim om ett år.
03.03.2024

I et intervju med Engadin Skimarathon bekrefter Therese Johaug at hun forbereder seg på comeback til VM på hjemmebane i Trondheim om ett år.

– Jeg vil og håper å være der. Men det er selvsagt masse jobb, sier 35-åringen i et arrangørintervju med Engadin Skimarathon i Sveits lørdag 2. mars.

Therese Johaug la opp verdenscupkarrieren etter OL-sesongen 2022. Helt siden da har det vært spekulert i om hun vil gjøre comeback. I fjor ble hun mamma for første gang. Til nyttår giftet hun seg. Nå bekrefter hun altså at hun gjør hun altså comeback.

Intervjuet med Engadin Skimarathon ble publisert lørdag kveld, dagen før hun gjør comeback i internasjonalt skirenn. Søndag 3. mars deltar Johaug i det 17 kilometer lange Engadin Frauenlauf. Det er hennes første internasjonale skirenn siden hun la opp på verdenscupnivå for snart to år siden.

Og det er spesifikt en øvelse Johaug har sett seg ut under VM 2025: Femmila.

– Jeg må ærlig innrømme at det trigger at det er den første femmila for kvinner i et VM og at det går i Trondheim på hjemmebane. Jeg har aldri gått en femmil før i enten verdenscup eller mesterskap, sier Johaug til VG.



Går for gull
Therese Johaug røper videre at hun ikke bare satser målrettet mot comeback til VM: Hun går for medalje.

– Ingen vil være fornøyd om jeg blir nummer fire, jeg vet at alle vil være sånn: Du må ta en gullmedalje. Det er også mitt mål, sier hun i intervjuet med Engadin skimarathon.

Samtidig er hun klar på at hun ikke bare kan spasere inn i VM-laget, også hun må kvalifisere seg for å komme med i troppen.

– Om jeg skal konkurrere i Trondheim så må jeg kvalifisere meg. Jeg vil ikke gå en hel verdenscupsesong, sier Johaug i intervjuet.


Therese Johaug 30km VM 2019
Therese Johaug tok tre gull av tre mulige under VM 2019 i Seefeld.
Formaliteter gjenstår
Johaugs manager Jørn Ernst er imidlertid mer tilbakeholden. Overfor VG sier han at et eventuelt comeback ikke er endelig besluttet, men at det vil komme en uttalelse om det om ikke lenge.

– Det kommer en beslutning om ikke lenge, sier Ernst til VG.

Men mye av det praktiske ligger uansett til rette. Therese Johaug har for eksempel aldri meldt seg ut av Adams, som er meldepliktsystemet til det internasjonale antidopingbyrået WADA. Det betyr at dopingjegerne fortsatt kan teste henne når som helst, og hun må fortsatt fortelle WADA hvor hun befinner seg.

Det var blant annet et problem for Petter Northug da han skulle gjøre comeback internasjonalt. Det samme var tilfellet for Marit Bjørgen. Sistnevnte rakk før øvrig akkurat å bli ferdig med karantenetida før hun skulle gå Vasaloppet.

https://www.langrenn.com/langrenn-al...fter-comeback/
Citera
2024-03-03, 10:17
  #89
Medlem
Dr.skalmanskis avatar
Typiskt beteende hos en patologisk lögnare.

Så först lägger hon av, suger i sig allt beröm och uppståndelse, för att sedan köra igen som om inget har hänt.

Deprimerande att behöva se detta dopade kräk i skidspåren igen. Kalla vågade aldrig säga något, men man hoppas att Linn Svahn våga ta bladet från munnen och säga vad hon tycker om det.
Citera
2024-03-03, 10:39
  #90
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.skalmanski
Typiskt beteende hos en patologisk lögnare.

Så först lägger hon av, suger i sig allt beröm och uppståndelse, för att sedan köra igen som om inget har hänt.

Deprimerande att behöva se detta dopade kräk i skidspåren igen. Kalla vågade aldrig säga något, men man hoppas att Linn Svahn våga ta bladet från munnen och säga vad hon tycker om det.

Hennes närvaro kommer definitivt solka ner hela mästerskapet. Frågan är hur mycket pengar hon har blivit erbjuden för att ställa upp? Detta handlar ju solklart om att man i Norge inte står ut med tanken på ett hemma-VM där norska guldmedaljer uteblir på damsidan. Det räcker inte med att man kommer kamma hem majoriteten av alla pallplatser på herrsidan.
Citera
2024-03-03, 11:07
  #91
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.skalmanski
Typiskt beteende hos en patologisk lögnare.

Så först lägger hon av, suger i sig allt beröm och uppståndelse, för att sedan köra igen som om inget har hänt.

Deprimerande att behöva se detta dopade kräk i skidspåren igen. Kalla vågade aldrig säga något, men man hoppas att Linn Svahn våga ta bladet från munnen och säga vad hon tycker om det.
Kan jo hende Kalla som faktisk kjenner henne ser en smule annerledes på det enn en anonym person på nettet som fremstår en smule bitter. Just a thought.
Citera
2024-03-03, 11:29
  #92
Medlem
Dr.skalmanskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bergen28
Kan jo hende Kalla som faktisk kjenner henne ser en smule annerledes på det enn en anonym person på nettet som fremstår en smule bitter. Just a thought.

Kalla är inte den smartaste människan direkt. Hon är lite naiv och var säkert stolt över att bli behandlad som "Kusinen från landet" av norskorna.
Citera
2024-03-03, 20:33
  #93
Medlem
katws avatar
Johaug har inte alls bestämt sig, än:

Citat:
– Jeg lå i sengen og så «Oi, har jeg bestemt meg for VM i Trondheim?» Jøss, har jeg bestemt det? Hvem er det som har bestemt det? Ikke jeg i hvert fall! Så den døren der er fortsatt veldig åpen om det blir eller ikke blir. Det kan jeg i hvert fall bekrefte: At jeg overhodet ikke har bestemt meg.

https://www.nrk.no/sport/johaug-domi...zyk-1.16787457
Citera
2024-03-03, 21:17
  #94
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av katw
Johaug har inte alls bestämt sig, än:



https://www.nrk.no/sport/johaug-domi...zyk-1.16787457

Således är det inte uteslutet i alla fall.
Citera
  • 7
  • 8

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback