2025-12-08, 14:43
Medlem
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/wr61E4/klisterpeter-trader-fram-jag-ar-radjursmannen

Låst artikel.

”De stilla rådjuren har blivit en symbol för Stockholm. Men mannen bakom dem håller sig mestadels i skuggorna. ”Enligt lagen är jag kriminell, men...”

Peter är mannen bakom rådjuren i Stockholm
”Vi var tre som målade. En av oss blev barberare, den andra knarkade ihjäl sig”

Han finns på Instagram
https://www.instagram.com/kp_klisterpeter
Citera
2025-12-09, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stockholmsjevel
Har sett dessa rådjur under flera års tid här i Sthlm. Det kan vara en byggställning där markplanet är inklätt med plywood eller ”stängsel” av plywood. Har aldrig tänkt på dessa rådjur förrän jag just såg att de är ”tapetserade” på väggarna och undrar om någon känner till bakgrunden eller vart sjutton de kommer ifrån? Är det företag som limmar upp dom eller nån privatperson? Mycket tapetklistret lär gå år samt lär de inte vara gratis att trycka upp dom så nu har jag börjat undra. Ser trevligt ut men ändå.

Nån som vet?

Ja imponerande. Du får köpa aftonbladets en månadsprenumeration så kan du läsa mer.
Citera
2025-12-13, 10:03
Medlem
OstermalmWeeknds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mullemeckrustink
Han får pengar ur egen ficka.
Andra artister måste taga pengar ur egen ficka för förverkliga sin konst. Men du säger Klistrp3ter FÅR pengar ur egen ficka? Är han Kulturstipendiat? Stockholms stadshus röda maoritet är generösa praktiker till stödja progressiv konst med ett budskap emot raSSism och emot Högern. Kan Mäster Klistr tanka sig att likt alla street art stänkares förebild kluddlegenden Bakshish i City of London UK och world wide basha konservativa värden och öppet hylla Pallestina och H@maZ då kan han nog ställa ut på Galleri Nordanhake till våren.

Rådjurs-kid kid-nappade för st8ments värmer int' vår pump, men kulturkoftor är lättledda.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in