Har mat och förnödenheter för 1 år för hela familjen. Ca 1Mcal. Jod/kalium-tabletter och multivitaminkapslar. Jag har flertalet vapen och ammunition för att utplåna flera plutoner samt gedigen militär träning. Ett termiskt och ett ljusförstärkande sikte har jag skaffat. Solceller, batteribank och vindkraftverk(mini) finns, o där har vi en medelproduktion på ca. 2kwh/dygn. Ved finns på gården, liksom ett utedass och 1000 stearinljus. Vattenpump har jag både manuell samt elektrisk i var sitt borrhål. Vi bor på toppen av en kulle där sikten är 500m eller bättre åt nästan samtliga riktningar. Jag har precis skrivit upp mig för ett abonnemang för starlink och har videobevakning överallt med termiska rörelsesensorer. Sovsäckar finns för temperaturer ned till -10.
Jag är en sleeper-prepper. Ingen i min närhet utöver familjen vet om detta. Det är ett fånigt pojkrumsintresse som urartat lite, kan man säga.

Det var egentligen aldrig så allvarligt menat. Men när jag väl började var jag tvungen att tänka på allt annars skulle övriga insatser förbli överflödiga. Jag hoppas innerligt att vi aldrig behöver använda oss av detta. Jag tror det inte ens. Men det känns manligt på något vis att åtminstone ha en chans att skydda de sina om det skulle behövas.
Just det, skithuspapper saknas. Måste ut o handla.. tänk om jag dör nytorkad med en sida ur fantomen!