Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2022-03-03, 15:00
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Red.and.right
Det här låter enbart som dina egna spekulationer. Är det någon som har mer trovärdig info?

Själv känner jag inte till någon i familjen och tänkbara motiv blir svåra att hitta. Det kan ju vara allt ifrån skulder till svartsjuka, någon som beskjutit fel hus, någon av föräldrarna som kommit i kontakt med gärningsmännen via jobb eller liknande.

Mina rykten är inget annat än just rykten. Från skaplig källa i alla fall.

Snacket går alltså om att det ska handla om något strul med grabben i familjen.

Jag ska gräva vidare.
Citera
2022-03-04, 17:35
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spritsson
Mina rykten är inget annat än just rykten. Från skaplig källa i alla fall.

Snacket går alltså om att det ska handla om något strul med grabben i familjen.

Jag ska gräva vidare.
Konstigt att det är så tyst om detta, inget speciellt i NA förutom samtal med några grannar. Har du hittat något när du grävt.😜
Citera
2022-03-06, 17:08
  #15
Medlem
Blir inte klok på vilken adress detta är ? Någon som har koll ?
Citera
2022-03-07, 15:50
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1891-019
Lillån är ett av dom finare villaområdena i Örebro. Byggs många nya villor o bostadsrätter där nu också men är helt klart otippat att det skulle ske en skjutning där!


Ganska våldsam överdrift att det skulle vara ett av dom finare områdena, det är vitt medelklass getto för dom som inte har råd att bo i stan men inte vill bo på landet.
Enda enda villaområdena med lägre status är väll lundby och hovsta
Citera
2022-03-09, 13:40
  #17
Medlem
Doodis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av legobit
Ganska våldsam överdrift att det skulle vara ett av dom finare områdena, det är vitt medelklass getto för dom som inte har råd att bo i stan men inte vill bo på landet.
Enda enda villaområdena med lägre status är väll lundby och hovsta
Lillån är tveklöst ett av de ”finare” villaområdena i Örebro. Det har ”alltid” hetat att Adolfsberg är nummer ett och Lillån är nummer två. Det är ju bara att kolla villapriserna. Nu pratar vi Lillåns villor, inte nybyggena i Bettorp eller de nybyggda radhusen på västra sidan.

Om det stämmer att det är i tråden nämnda familj som fått sin villa beskjuten ligger deras hem alltså nära på så långt upp i norra Lillån man kan komma på den gatan. En väldigt konstig plats för skottlossning. Jag undrar om det någonsin varit en dylik skottlossning i Lillån någonsin?
Citera
2022-06-08, 14:46
  #18
Medlem
Inget nytt kring detta? Är det det nedlagt tro?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback