Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-02-06, 14:49
  #21685
Medlem
Aeikzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yamal
Mjo, förstår att det finns OTs som matchar, men med tanke på att jag inte spelat tibia på typ 2-3år nu så är inte en OT lockande, vet inte hur många "seriösa" OTs man spelat på genom åren... Som "DEN HAR VARIT UPPE I FLERA ÅR! KOMMER ALDRIG FÖRSVINNA YAO!" men förr eller senare resetas eller försvinner den, därför vill man inte ens lägga tid på skiten :>

Enda som skulle få mig tillbaka "på riktigt" är som sagt en server från cipsoft som är som vi beskriver :P

Ja visst finns det en oro - men servern har varit uppe sen 2010, dvs 8 år och en uppkommande patch kommer ändra spelet så pass mycket map/grafikmässigt så att CipSoft inte har något att säga till om. Det kommer liksom bli 7.4 tiderna med liknande map och nytt custom content.

2 av deras största servers har mer folk online än någon Tibia server idag.

PvP och skita själv med runorna kommer vara detsamma, vilket gjorde själva 7.4 klienten till den bästa i Tibia-tiderna.
Citera
2018-02-27, 15:18
  #21686
Medlem
Medivia Pendulum lär ju köra en restart med elevated xp/skills/loot etc. Finns inget intresse av att starta en fb guild där för lite dominando?
Citera
2018-02-27, 15:52
  #21687
Medlem
Problemet med old school servers är som folk sagt, att det inte finns något intresse längre. Jag ville köra 7.4 för 10 år sen men precis som med WoW är utvecklarna bara kåta på att man ska testa deras nya skit så alla som ville ha old school servrar har inte spelat på flera år och därför helt tappat intresset. Ska jag vara helt ärlig tycker ja inte ens om PZ, hus-systemet utan nycklar, att alla kan göra alla quests (att de inte är på reset), level locks, summon limits och att Paladins inte kan summona etc.

Alltid "Vi ska göra det tillgängligt för alla, inklusive lobotomerade människor!" som fungerar i några månader men sen tappas ju core-spelarna eftersom de tröttnar på att deras spel är borta/skitlätt och då följer även de lobotomerade eftersom de oftast kommer genom att vara vänner med folk som faktiskt spelar spelen/för att spelet är populärt.

Testade Medivia för något år sedan, tröttnade dock på att det inte fanns någon som helst community och allt var bara PVP.

Om man istället anpassar sig till sin core audience (som t.ex. Eve Online) så behåller man relativt stabila siffror genom åren. http://jestertrek.com/eve/players/ev...zerobottom.png
__________________
Senast redigerad av Boi-2000 2018-02-27 kl. 16:04.
Citera
2018-02-27, 20:35
  #21688
Medlem
Kör lite offtopic och frågar om någon tänkt testa cipsofts nya spel som har någon sorts pre alpha test imorgon?

Info finns på Tibias hemsida med en länk vart man registrerar sig.. Ska visst vara ”löst baserat” på tibias värld..

Har tänkt testa det imorgon iaf! Var inbjuden till förra testet som var closed, men fick aldrig igång det pga för lågt deltagar antal när jag väl testade!

Är iaf ett 15v15 arena spel typ.. så ska bli spännande och se vad de arbetar med! Då de verkar förstå att tibia är en döende konstform.
Citera
2018-03-01, 10:22
  #21689
Medlem
Hej_tjos avatar
Alla som är intresserade av att spela "oldschool" bör prova Medivia, jag har spelat där snart två år och är ganska så hög level.

Citat:
Ursprungligen postat av Illusioner
Exakt. För mig personligen är det mer tanken på hur jag spelade förr. Hela klassen hade en guild och allt kretsade kring Tibia. Men man är inte 15 och ingen har tid att lira 8h+/dag längre. Tyvärr.

Visst stämmer det till en viss grad att man inte kommer ha samma känsla som när man var 10-15 eftersom livet lekte när man var i den åldern och allt var roligt?

Men jag har nog aldrig spelat Tibia så här mycket och seriöst på samma char.

Jag har även ett heltidsjobb och gör mycket annat på fritiden också, visst kommer man inte kunna spela 8/h dag då. Men det behövs inte tycker jag, man spelar när man får tid över och man är ju oftast ledig någon dag och då kan det ju helt plötsligt bli några extra timmar.

Samt så på de mest aktiva serverna är det 2x EXP.

Citat:
Ursprungligen postat av Topppi
Tror ni har en poäng, att känslan aldrig kommer bli samma. Jag funderade mycket på det även gällande vanilla wow/old school tibia. Vi idag är ju mycket mer "utvecklade" som gamers, förr i tiden var man ju typ 10 bast och rätt tappad. Nu förstår man allt på ett annat sätt vilket kommer göra känslan annorlunda, troligtvis till det sämre då spelen kommer kännas lättare?

Detta skulle jag säga att det gör allt roligare, du förstår allt mycket bättre och kan lösa quest/mysterier på ett annat sätt som du inte kunde göra tidigare.

Och att du förstår hur spelet fungerar så att du kan komma högre än tidigare.

Citat:
Ursprungligen postat av Boi-2000
Testade Medivia för något år sedan, tröttnade dock på att det inte fanns någon som helst community och allt var bara PVP.

Det stämmer inte, Medivia har sjukt mycket bättre community än vanliga Tibia. Det finns guilder som enbart håller på med PVE, det skrivs dagligen i deras forum och läggs upp bilder.

Samt att man måste skriva i Trade så att man alltid behöver ta kontakt med en spelare när man ska sälja/köpa något gör mycket.

Citat:
Ursprungligen postat av Aeikz
Ja visst finns det en oro - men servern har varit uppe sen 2010, dvs 8 år och en uppkommande patch kommer ändra spelet så pass mycket map/grafikmässigt så att CipSoft inte har något att säga till om. Det kommer liksom bli 7.4 tiderna med liknande map och nytt custom content.

2 av deras största servers har mer folk online än någon Tibia server idag.

PvP och skita själv med runorna kommer vara detsamma, vilket gjorde själva 7.4 klienten till den bästa i Tibia-tiderna.

Håller med, servern har varit uppe sedan 2010 och de släpper snart en stor update som de har lagt ner enormt mycket tid och pengar på. Så att Medivia skulle stängas ner de närmsta åren tror jag knappast.


Tror nog det bästa CipSoft hade kunnat göra i dagens läge är att släppa "Tibia Classic".
__________________
Senast redigerad av Hej_tjo 2018-03-01 kl. 10:38.
Citera
2018-03-01, 19:43
  #21690
Medlem
Kom det fram vad som fanns bakom lvl 1000 dörren?
Citera
2018-03-05, 12:58
  #21691
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Boi-2000
Problemet med old school servers är som folk sagt, att det inte finns något intresse längre. Jag ville köra 7.4 för 10 år sen men precis som med WoW är utvecklarna bara kåta på att man ska testa deras nya skit så alla som ville ha old school servrar har inte spelat på flera år och därför helt tappat intresset. Ska jag vara helt ärlig tycker ja inte ens om PZ, hus-systemet utan nycklar, att alla kan göra alla quests (att de inte är på reset), level locks, summon limits och att Paladins inte kan summona etc.

Alltid "Vi ska göra det tillgängligt för alla, inklusive lobotomerade människor!" som fungerar i några månader men sen tappas ju core-spelarna eftersom de tröttnar på att deras spel är borta/skitlätt och då följer även de lobotomerade eftersom de oftast kommer genom att vara vänner med folk som faktiskt spelar spelen/för att spelet är populärt.

Testade Medivia för något år sedan, tröttnade dock på att det inte fanns någon som helst community och allt var bara PVP.

Om man istället anpassar sig till sin core audience (som t.ex. Eve Online) så behåller man relativt stabila siffror genom åren. http://jestertrek.com/eve/players/ev...zerobottom.png


Om du vill lira på 7.4 some de va förr i tiden så lirar jag själv på classictibia.com skit härlig server
Citera
2018-03-05, 16:09
  #21692
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hej_tjo
Alla som är intresserade av att spela "oldschool" bör prova Medivia, jag har spelat där snart två år och är ganska så hög level.



Visst stämmer det till en viss grad att man inte kommer ha samma känsla som när man var 10-15 eftersom livet lekte när man var i den åldern och allt var roligt?

Men jag har nog aldrig spelat Tibia så här mycket och seriöst på samma char.

Jag har även ett heltidsjobb och gör mycket annat på fritiden också, visst kommer man inte kunna spela 8/h dag då. Men det behövs inte tycker jag, man spelar när man får tid över och man är ju oftast ledig någon dag och då kan det ju helt plötsligt bli några extra timmar.

Samt så på de mest aktiva serverna är det 2x EXP.



Detta skulle jag säga att det gör allt roligare, du förstår allt mycket bättre och kan lösa quest/mysterier på ett annat sätt som du inte kunde göra tidigare.

Och att du förstår hur spelet fungerar så att du kan komma högre än tidigare.



Det stämmer inte, Medivia har sjukt mycket bättre community än vanliga Tibia. Det finns guilder som enbart håller på med PVE, det skrivs dagligen i deras forum och läggs upp bilder.

Samt att man måste skriva i Trade så att man alltid behöver ta kontakt med en spelare när man ska sälja/köpa något gör mycket.



Håller med, servern har varit uppe sedan 2010 och de släpper snart en stor update som de har lagt ner enormt mycket tid och pengar på. Så att Medivia skulle stängas ner de närmsta åren tror jag knappast.


Tror nog det bästa CipSoft hade kunnat göra i dagens läge är att släppa "Tibia Classic".

Jag lirade lite Medivia för ett par år sedan, och tänkte testa på det igen då jag fått en del fritid då jag börjat jobba natt.

Har du några tips för en MS på lvl 29? Tänkte grinda task's och göra runes samtidigt till lvl 40 typ för att sen dra på PG mode och hunta med runes för snabbare exp.

Jag lirar förövrigt Legacy.
Citera
2018-03-05, 20:21
  #21693
Medlem
Hej_tjos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rhomboid
Jag lirade lite Medivia för ett par år sedan, och tänkte testa på det igen då jag fått en del fritid då jag börjat jobba natt.

Har du några tips för en MS på lvl 29? Tänkte grinda task's och göra runes samtidigt till lvl 40 typ för att sen dra på PG mode och hunta med runes för snabbare exp.

Jag lirar förövrigt Legacy.

Kul, jag lirar också på legacy. Är inte allt för hemma på MS/ED men på den leveln så är det väl larvas/scarabs/dwarfs etc.

Ett tips är att titta på denna sida när det gäller tasks: http://medivia.wikispaces.com/Tasks

Om du behöver fråga mer så kan du konakta mig in-game, bara skriva ett PM här så kan du få mitt IGN.

De har förövrigt släppt deras stora update idag, så om man vill utforska massa nya hunting ställen så är det läge nu.
Citera
2018-03-09, 01:40
  #21694
Medlem
Rootavdrags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CoolKille01
Kom det fram vad som fanns bakom lvl 1000 dörren?
en jävla ö med npcs på där man får en trophy, kolla tibiawiki efter shcördingers island eller vafan den heter



Dubbel xp i helgen folk! TAGGA!
Citera
2018-03-09, 04:36
  #21695
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hej_tjo
Kul, jag lirar också på legacy. Är inte allt för hemma på MS/ED men på den leveln så är det väl larvas/scarabs/dwarfs etc.

Ett tips är att titta på denna sida när det gäller tasks: http://medivia.wikispaces.com/Tasks

Om du behöver fråga mer så kan du konakta mig in-game, bara skriva ett PM här så kan du få mitt IGN.

De har förövrigt släppt deras stora update idag, så om man vill utforska massa nya hunting ställen så är det läge nu.

Jag får tyvärr bara pma admins på flashback, men du kan pma mig ditt nick så kontaktar jag dig ingame någon gång vi är online samtidigt.
Citera
2018-03-16, 18:33
  #21696
Medlem
Zeeeeetas avatar
OT-servern Septera startar idag klockan 19:00 tänkte kika in på den o se om den har nått att erbjuda. 7.4 och progressiv xp bonus etc.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback