Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-10-16, 07:26
  #21625
Medlem
Kompromissens avatar
Fett synd på att det inte går att ropea rotworms, det var ju så sjukt roligt!
Citera
2017-10-16, 16:53
  #21626
Medlem
Haha ja eller göra Larvas traps fy fan vad kul det var på Inferna innan blessings "tack för bpn retard" ;D
Citera
2017-10-17, 09:48
  #21627
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cykelkuken
Haha ja eller göra Larvas traps fy fan vad kul det var på Inferna innan blessings "tack för bpn retard" ;D
Det är ju det roliga med tortura nu, nästan ingen kör med blessings och så får man exp när man dödar folk!
Citera
2017-10-21, 17:02
  #21628
Medlem
Vargfars avatar
Någon som vet varför min client är helt svart? Ser ingenting av världen.
Citera
2017-10-26, 22:45
  #21629
Medlem
Kör ganska stort pk gäng i princip varje kväll på tortura nu för tiden. 23:20 samling ikväll om någon vill vara med ! (Sista minuten rop haha)

Vi är iaf ca 10 pers idag lvl 50+
Citera
2017-10-27, 13:49
  #21630
Medlem
Yamals avatar
Noobs, I need your help! Vi är ett gäng som tänkte börja spela lite igen, iaf testa whats new liksom, personligen har jag inte rört spelet på 2-3år.. Och allt som kommit under den tiden gör att det känns som att man varit borta 10år, blir grovt mindfuckad! Så, kan någon försöka förklara allt nytt som för en 10åring?

Sen den andra frågan, hade ni spelat på en 301RP med 124/112 utan gear boost eller med en 170ms med mlvl 84 utan gear boost? Är olika accounts & inte skitsugen att dra prem på båda om det slutar med att jag bara kommer spela en vecka :'D
Citera
2017-10-27, 16:14
  #21631
Medlem
BrainDisorders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yamal
Noobs, I need your help! Vi är ett gäng som tänkte börja spela lite igen, iaf testa whats new liksom, personligen har jag inte rört spelet på 2-3år.. Och allt som kommit under den tiden gör att det känns som att man varit borta 10år, blir grovt mindfuckad! Så, kan någon försöka förklara allt nytt som för en 10åring?

Sen den andra frågan, hade ni spelat på en 301RP med 124/112 utan gear boost eller med en 170ms med mlvl 84 utan gear boost? Är olika accounts & inte skitsugen att dra prem på båda om det slutar med att jag bara kommer spela en vecka :'D


Jag skulle ha spelat på RP'n utan tvekan, grymma skills!

Det finns ett imbuement-system nu som alla i stort sett använder sig utav (typ enchantment) och där igenom kommer du ha tillgång till den bästa bågen/armborsten. Du köper eller lootar gold tokens och byter in dem mot ett vapen av valfri sort (eller köper dem) och sedan imbuear man dem med olika saker (mana steal, life steal, critical strike osv). Dessa håller i X antal timmar och sedan fyller man på igen.

Man har uttökat side-barsen så att man kan ha fler bps eller liknande öppet samtidigt.
Man har lagt till action-bars där du kan använda dig utav spells/equipment/potions etc genom att trycka på dem istället för att ha hotkeys på F12 osv.

Kommit många bossar som man kan göra dagligen (mestadels för att loota silver/gold tokens, men även vissa rares). Läs på om Forgotten Knowledge-quest och Heart of Destruction t.ex.

Cipsoft har ju steppat upp sitt game så att säga, börjat lyssna på communityt och implementera saker många har önskat, och där också kanske det viktigaste av allt, Battleye. Ett känt anti-cheat program som sägs ha eliminerat alla bottar, vilket jag faktiskt inte vet om det stämmer till 100% men verkar som så. Även om det är hundratals år försent så är det ju bättre sent än aldrig.

Finns mycket nytt att utforska, och RP's är jävligt fina nu tycker jag då balansen utav tankighet och nu även bättre aoe-damage (nya arrows som gör aoe-damage) gör dem lite mer intressanta än tidigare då man bara hade single-target damage i stort sett. Jag spelar själv RP och är snart level 382, kommer aldrig lira någon annan vocation!
Citera
2017-10-28, 20:32
  #21632
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yamal
Noobs, I need your help! Vi är ett gäng som tänkte börja spela lite igen, iaf testa whats new liksom, personligen har jag inte rört spelet på 2-3år.. Och allt som kommit under den tiden gör att det känns som att man varit borta 10år, blir grovt mindfuckad! Så, kan någon försöka förklara allt nytt som för en 10åring?

Sen den andra frågan, hade ni spelat på en 301RP med 124/112 utan gear boost eller med en 170ms med mlvl 84 utan gear boost? Är olika accounts & inte skitsugen att dra prem på båda om det slutar med att jag bara kommer spela en vecka :'D
Jag skulle lagt alla items/pengar på den charen som har högst loyalty bonus, sålt allt och köpt tibia coins sen gjort en gubbe på världen "Tortura" som är som gamla inferna där man får exp av att döda folk.

Med tibia coins handlar du i deras tibia shop tex supplies för att hunta, dessa hamnar i en backpack som man inte droppar när man dör, på toppen av allt så har du en sak som förvandlar 100gp -> 1platinum, så man kan hunta och plocka gps i en evighet. Sen är det bara kriga kriga kriga. Dör man mycket så köper man kills och får tillbaka sin exp. Ezigame eziwin.
Citera
2017-10-29, 11:13
  #21633
Medlem
Yamals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Liiiquid
Jag skulle lagt alla items/pengar på den charen som har högst loyalty bonus, sålt allt och köpt tibia coins sen gjort en gubbe på världen "Tortura" som är som gamla inferna där man får exp av att döda folk.

Med tibia coins handlar du i deras tibia shop tex supplies för att hunta, dessa hamnar i en backpack som man inte droppar när man dör, på toppen av allt så har du en sak som förvandlar 100gp -> 1platinum, så man kan hunta och plocka gps i en evighet. Sen är det bara kriga kriga kriga. Dör man mycket så köper man kills och får tillbaka sin exp. Ezigame eziwin.
Har en gammal 60~ms på inferna, med typ mlvl 84.. men känns så jävla meningslöst & börja på en sån server nu, speciellt med tanke på att jag bara kommer köra en timme då & då och inte pressa som man gjorde förr. Blev prem på RP accountet med sämst loyalty points :'D
Citera
2017-10-29, 13:19
  #21634
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yamal
Har en gammal 60~ms på inferna, med typ mlvl 84.. men känns så jävla meningslöst & börja på en sån server nu, speciellt med tanke på att jag bara kommer köra en timme då & då och inte pressa som man gjorde förr. Blev prem på RP accountet med sämst loyalty points :'D
Haha fel val alltså
Ja inferna är värdelös idag.. men tortura det är kärlek som eternia ca 7.4. Det är guld värt.

Och 1-2 timmar då och då räcker. För finns alltid ett pk gäng att joina! Vem spelar egentligen för RPG nu för tiden?
Citera
2017-10-31, 16:37
  #21635
Medlem
Yamals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Liiiquid
Haha fel val alltså
Ja inferna är värdelös idag.. men tortura det är kärlek som eternia ca 7.4. Det är guld värt.

Och 1-2 timmar då och då räcker. För finns alltid ett pk gäng att joina! Vem spelar egentligen för RPG nu för tiden?
Haha ska jag vara ärlig är inte ens pvp så lockande för mig längre, sure, var kul när det begav sig runt 03-09 men tröttnade typ på skiten, speciellt när dom våldtog pvp systemet..

Skönare att bara flumma runt då & då på en hög char än att grinda om :>
Citera
2017-10-31, 20:45
  #21636
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yamal
Haha ska jag vara ärlig är inte ens pvp så lockande för mig längre, sure, var kul när det begav sig runt 03-09 men tröttnade typ på skiten, speciellt när dom våldtog pvp systemet..

Skönare att bara flumma runt då & då på en hög char än att grinda om :>
Haha tur att alla är olika!

Ja pvp systemet är helt fuckat på open pvp, retro pvp är annorlunda men fortfarande bra!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback