Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-03-21, 18:38
  #21517
Medlem
zBr9s avatar
Ni efterfrågar alltså spelkompisar i den här tråden:

(FB) Spelare söker spelare

/moderator
Citera
2017-03-23, 20:58
  #21518
Medlem
Fridaynights avatar
Hur kommer det sig att Medivia får finnas? Har helt missat något här Borde inte CIP stänga ner dem?
Citera
2017-03-23, 21:05
  #21519
Medlem
Topppis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fridaynight
Hur kommer det sig att Medivia får finnas? Har helt missat något här Borde inte CIP stänga ner dem?

Tror inte Cip har pengarna / tiden att hålla på att tjafsa med dem. Sen tror jag medivia har rätt mycket egen skrivet i kod osv ? osäker dock
Citera
2017-03-29, 12:03
  #21520
Medlem
Sjukskriven ett tag framöver och tänkte bli aktiv på Pendulum igen (så fort jag orkar sitta upp), någon som vet hur världen ser ut nu? Inte spelat mycket alls det senaste.. Är dock lvl 70ms med mycket runor osv så borde kunna göra något skoj!

Någon som fortfarande spelar där?

-Scollen
Citera
2017-03-29, 15:58
  #21521
Medlem
200kgs avatar
Sedan dom satte igång allt med BattleEye har jag inte sett en enda bottare så vitt jag vet, är det för att folk avvaktar och är rädda att bli bannade eller är det för att dom faktiskt lyckats stoppa bottandet?
Sjukt mycket roligare att spela nu i alla fall, för några år sedan var ju 80% av spelet bottar ju.

Eftersom jag inte spelat seriöst på många år undrar jag om någon har tips vart jag kan göra bra profit och bra ställen att expa på? Spelar på en 50 EK just nu, har access till Yalahar och Laguna Islands annars har jag i stort sett inte gjort några missions eller quest utöver dem, börjat göra lite tasks dock.
70/64 i skills, mlvl 5. Inte bästa statsen kanske, men har typ bästa möjliga EQ för min level.
__________________
Senast redigerad av 200kg 2017-03-29 kl. 16:00.
Citera
2017-04-12, 11:53
  #21522
Medlem
3 nya servrar fullt skyddade av deras BattelEye sammarbete samt retrohardcore servrar i sommar.. Är det nu dom räddar tibia på riktigt?

Är det nu vi slutar spela OT och börjar med tibia igen?

Är det nu livet kommer bli roligt igen?

Man kan ju alltid hoppas.

-Liquid.
Citera
2017-04-15, 13:59
  #21523
Medlem
laxtomtens avatar
Hej på er! Helt nybörjare på tibia. Undrar om ni vet några roliga ställen som jag kan "hunta" på med min lv.23 sorcerer. Har bara kört rotworms från tills nu. Är det bara fortsätta med det till 30 eller har ni något annat?
Har bra eq som jag fick av en polare, har prem också!

Glad påsk på'er!
Citera
2017-04-24, 15:32
  #21524
Medlem
Hur ser det egentligen ut för Tibia och dess framtid?

Är bottandet dött, eller kom att dö for sure?
Än så länge verkar det ju vara fine, över 6mån sen folk sa att "nu var de tslut på bottandet", men nu är ju 11.0 official client osv.

Kommer BattleEye verkligen implementeras 100%? Isf, kommer det döda allt bottande?

För mig som Tibiaspelare, komme rjag aldrig kunna gå tillbaks att inte botta... Once u go black... typ så!

Någon som har insyn?
Citera
2017-04-24, 15:40
  #21525
Medlem
tugboatbobs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av laxtomten
Hej på er! Helt nybörjare på tibia. Undrar om ni vet några roliga ställen som jag kan "hunta" på med min lv.23 sorcerer. Har bara kört rotworms från tills nu. Är det bara fortsätta med det till 30 eller har ni något annat?
Har bra eq som jag fick av en polare, har prem också!

Glad påsk på'er!

Du kan testa att hunta i port hopes djungel norr om dpn. Inte speciellt svårt men betydligt bättre exp/h än rotworms. Prata med Grizzly Adams först och ta crocodile-och tarantula-tasken samtidigt
Citera
2017-04-25, 18:37
  #21526
Medlem
Topppis avatar
Alltså hur spelar folk med step lag?

går ju inte å hunta å springa å ta mana samtidigt med tibia 11.

Nej det går inte å "lyfta fingret från gåknappen" även fast jag gör det så laggar jag, måste verkligen STANNA 1-2 sekunder.. orkar inte
Citera
2017-04-25, 19:32
  #21527
Medlem
ekkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av laxtomten
Hej på er! Helt nybörjare på tibia. Undrar om ni vet några roliga ställen som jag kan "hunta" på med min lv.23 sorcerer. Har bara kört rotworms från tills nu. Är det bara fortsätta med det till 30 eller har ni något annat?
Har bra eq som jag fick av en polare, har prem också!

Glad påsk på'er!


Du kan ju alltid prova klassikern - Cycloper! Endera i Edron - Cyclopolis eller Mistrock som du når via Yalahar.

Sen om du har cash över när du kan använda GFB´s / Avalanche runes kan du ju alltid hoppa ner i peninsula tomb, näst sista flooret. Långt ifrån profit men hyffsat skoj iaf.
Sista flooret är lite hårt runt 30~ men det funkar det också.. Tråkigt med dem små mana potsen bara )=. Eller spike i kazzzzzzzz om det inte är överbefolkat.
Citera
2017-04-28, 14:20
  #21528
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av laxtomten
Hej på er! Helt nybörjare på tibia. Undrar om ni vet några roliga ställen som jag kan "hunta" på med min lv.23 sorcerer. Har bara kört rotworms från tills nu. Är det bara fortsätta med det till 30 eller har ni något annat?
Har bra eq som jag fick av en polare, har prem också!

Glad påsk på'er!

Mistrock cyclops med stealth ring
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback