2022-03-05, 22:27
Medlem
AnOldBeginnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pilla74
Men nej, du diskuterar som en impulsiv 13 åring.
Och du som en sliskig politiker.

Det är raka och enkla frågor.

Du påstår att kriget är ett beställningsjobb.
Men du klarar inte svara på vilka som beställt. Likt en flat-earther. "They". Ja, väldigt specifikt. Dig bör jag lita på helt klart.
Citera
2022-03-05, 22:39
Medlem
Pilla74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnOldBeginning
Och du som en sliskig politiker.

Det är raka och enkla frågor.

Du påstår att kriget är ett beställningsjobb.
Men du klarar inte svara på vilka som beställt. Likt en flat-earther. "They". Ja, väldigt specifikt. Dig bör jag lita på helt klart.

Men du, det är allmänt känt att denna västvänliga regering som genom en statskupp 2014 tillsattes av Väst/USA. De har även utbildat milis och pro-grupper i landet. Det har pressats från USA om Natomedlemsskap och Ryssland har hela tiden sagt att det kommer inte accepteras.
Det slöts 2 minsk avtal mellan Ryssland och Ukraina som Mr Z bröt, och närmade sig Nato.
Simsalabim, vi står med kalaset framför oss just nu. Sen vad jag personligen tycker om detta är rätt eller fel , eller du eller någon annan på FB för den delen spelar ingen som helst jävla roll.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Minskavtalet
Citera
2022-03-05, 22:45
Medlem
AnOldBeginnings avatar
Citat:
Men du, det är allmänt känt att denna västvänliga regering som genom en statskupp 2014 tillsattes av Väst/USA. De har även utbildat milis och pro-grupper i landet. Det har pressats från USA om Natomedlemsskap och Ryssland har hela tiden sagt att det kommer inte accepteras.
Det slöts 2 minsk avtal mellan Ryssland och Ukraina som Mr Z bröt, och närmade sig Nato.
Simsalabim, vi står med kalaset framför oss just nu. Sen vad jag personligen tycker om detta är rätt eller fel , eller du eller någon annan på FB för den delen spelar ingen som helst jävla roll.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Minskavtalet
Du påstår massa skit och sedan länkar till ett misslyckat fredsavtal ingen av sidorna följt som inte har med den påstådda skiten att göra.

Och har även ingenting att göra med ditt påstående att det är ett beställningsjobb.
Så USA har pushat Ukraina att joina NATO, utan att låta de joina, för att lura Putin att attackera Ukraina? En plan som lyckades.
Är det det du påstår?
Citera
2022-03-05, 22:50
Medlem
Pilla74s avatar
Citat:
Du påstår massa skit och sedan länkar till ett misslyckat fredsavtal ingen av sidorna följt som inte har med den påstådda skiten att göra.

Och har även ingenting att göra med ditt påstående att det är ett beställningsjobb.
Så USA har pushat Ukraina att joina NATO, utan att låta de joina, för att lura Putin att attackera Ukraina? En plan som lyckades.
Är det det du påstår?

Säger inte att någon lurat Putin. Har har hela tiden stått fast sedan 20 år att Ryssland inte accepterar en Nato utvidgning mot öst.
Citera
2022-03-05, 22:53
Medlem
AnOldBeginnings avatar
Citat:
Säger inte att någon lurat Putin. Har har hela tiden stått fast sedan 20 år att Ryssland inte accepterar en Nato utvidgning mot öst.
Okej, så en tyst överenskommelse mellan USA och Putin. USA pushar Ukraina mot NATO, så Ryssland kan attackera.

Vad tror eller anser du USA:s vinst i den här beställda invasionen är?
Citera
2022-03-05, 23:05
Medlem
Pilla74s avatar
Citat:
Okej, så en tyst överenskommelse mellan USA och Putin. USA pushar Ukraina mot NATO, så Ryssland kan attackera.

Vad tror eller anser du USA:s vinst i den här beställda invasionen är?

Kul att du frågar. Eu som är beroende av gas och olja för energiförsörjning från Ryssland köper nu från USA istället. Nato eller jag menar USA har fått nya allierade medlemsaspiranter i Europa, de har fått möjlighet att kväva i alla fall temporärt Rysslands globala ekonomi genom sanktioner och ta ett steg framåt igen som herre på täppan efter möjligtvis Kina, Nato jag menar USA får möjlighet att flytta fram sina geografiska positioner mot öst om tex swe och fin går med i Nato. Och ytterligare sätta press maktutövning mot Ryssland.
Du vet att allt handlar om Olja och Gas va, i all konflikter som vart efter andra världskriget?
Tex invasionen av Irak som FN fördömde men inte agerade emot, just det olja.

Invasionen av Irak nedan, enormt många fler dödade av dem som nu fördömer denna invasion som egentligen har en lång historia.
"Enligt en statistisk undersökning publicerad i den medicinska tidskriften The Lancet 2006 beräknades ockupationen ha lett till en överdödlighet på cirka 655 000 irakier. Enligt Iraq Body Count 2008 har 86 453–94 325 civila dödsfall på grund av våldet rapporterats i medierna."
Citera
2022-03-05, 23:07
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av RealTide
Jag menar att det är Zelenskys uppgift att göra allt han kan för sitt land och sitt folk.
Det inbegriper även att i stundens hetta tappa fattningen vilket han gjorde just i det ögonblicket.
Är ukrainare judar?
Citera
2022-03-05, 23:58
Medlem
AnOldBeginnings avatar
Citat:
Kul att du frågar. Eu som är beroende av gas och olja för energiförsörjning från Ryssland köper nu från USA istället. Nato eller jag menar USA har fått nya allierade medlemsaspiranter i Europa, de har fått möjlighet att kväva i alla fall temporärt Rysslands globala ekonomi genom sanktioner och ta ett steg framåt igen som herre på täppan efter möjligtvis Kina, Nato jag menar USA får möjlighet att flytta fram sina geografiska positioner mot öst om tex swe och fin går med i Nato. Och ytterligare sätta press maktutövning mot Ryssland.
Du vet att allt handlar om Olja och Gas va, i all konflikter som vart efter andra världskriget?
Tex invasionen av Irak som FN fördömde men inte agerade emot, just det olja.
Hmm, spännande. Har själv uttryckt just de spekulationerna en månad före den faktiska invasionen. Men inte här ser jag tyvärr. Alltså just att USA är sugna på block mot Ryssland för att byta mot USA-gas. Tack för att du påminde mig, ska läsa lite mer vad jag tänkte då.
Men att USA lyckats fixa till en win-win-situation för sig själva där de får större gas-försäljning till Europa i ena fallet, och Ukraina med i NATO än andra, är inte samma sak som ett beställt krig. Det betyder bara att de kan pusha hårdare för NATO-medlemskap och inte behöver bry sig. Ukraina har varit i kontakt med NATO sedan början av deras existens 1992. Officiella planen för ukrainas medlemskap började 2008, Ryssland invaderade lyckat Ukraina 2014 och ingen brydde sig nämnvärt, inkl USA, Europa, NATO, och dess media, och sen igen nu 2022. Det är en lååång plan för att sälja gas. Där majoriteten av medlemmarna är de som kommer betala mer för gasen.

Sen har vi rent praktiska hinder. Att ersätta alle de gaspipelines från Ryssland till Europa med LNG-skepp från USA till Europa kommer inte gå.
Det sker även nu när bränslepriset är svindyrt, den propaganda-offensiv som skett i denna invasionen hade likaväl kunnat göras 2014 när Ryssland attackerade första gången. Kanske Putin tog de med överraskning den gången och de var inte redo, men det motsäger att det skulle vara en långtgående plan av USA att få sälja mer gas till Europa.

Oavsett USA:s vinst i det hela:

Vad är Putins deal i beställningen?
Han är bara lurad helt enkelt? Outplayed by USA?

Han sitter nu på total blockad mot väst, och än värre, många av oligopol-ryssarna i toppen har fått lida och blivit fattigare.
För du är enig i att det inte är USA:s soldater, stridsvagnar, och bomber, utan Putins/Rysslands sådana som nu invaderat Ukraina?
Citera
2022-03-06, 00:10
Medlem
-AIR-s avatar
Citat:
Hmm, spännande. Har själv uttryckt just de spekulationerna en månad före den faktiska invasionen. Men inte här ser jag tyvärr. Alltså just att USA är sugna på block mot Ryssland för att byta mot USA-gas. Tack för att du påminde mig, ska läsa lite mer vad jag tänkte då.
Men att USA lyckats fixa till en win-win-situation för sig själva där de får större gas-försäljning till Europa i ena fallet, och Ukraina med i NATO än andra, är inte samma sak som ett beställt krig. Det betyder bara att de kan pusha hårdare för NATO-medlemskap och inte behöver bry sig. Ukraina har varit i kontakt med NATO sedan början av deras existens 1992. Officiella planen för ukrainas medlemskap började 2008, Ryssland invaderade lyckat Ukraina 2014 och ingen brydde sig nämnvärt, inkl USA, Europa, NATO, och dess media, och sen igen nu 2022. Det är en lååång plan för att sälja gas. Där majoriteten av medlemmarna är de som kommer betala mer för gasen.

Sen har vi rent praktiska hinder. Att ersätta alle de gaspipelines från Ryssland till Europa med LNG-skepp från USA till Europa kommer inte gå.
Det sker även nu när bränslepriset är svindyrt, den propaganda-offensiv som skett i denna invasionen hade likaväl kunnat göras 2014 när Ryssland attackerade första gången. Kanske Putin tog de med överraskning den gången och de var inte redo, men det motsäger att det skulle vara en långtgående plan av USA att få sälja mer gas till Europa.

Han sitter nu på total blockad mot väst, och än värre, många av oligopol-ryssarna i toppen har fått lida och blivit fattigare.
För du är enig i att det inte är USA:s soldater, stridsvagnar, och bomber, utan Putins/Rysslands sådana som nu invaderat Ukraina?

Det finns stora värden i Ukraina, dessutom innebär invasionen minskad konkurrens med Ryssland när det gäller försäljning av gas/olja.

(FB) Det ekonomiska värdet i Rysslands invasion av Ukraina
Citera
2022-03-06, 05:24
Medlem
Pilla74s avatar
Citat:

Detta var inte spekulationer.
Citera
2022-03-06, 05:36
Medlem
negerhandelses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adolf512
Han var impopulär innan kriget bröt ut

https://newsy-today.com/zelenskys-approval-rating-is-as-high-as-91-and-the-comedian-has-turned-his-momentum-into-captain-ukr aine-international-new-head-shell-newtalk/

Han verkar inte ha gjort mycket för att lösa de problem med Korruption Ukraina har haft

https://www.transparency.org/en/cpi/2021

Hans militära strategi just nu verkar vara att mer eller mindre använda befolkningen som kanonmat, alla Ukrainska män mellan 18 och 60 förbjöds att lämna trots att de flesta inte ens har någon militär erfarenhet.

Han har också uppmanat civila att beväpna sig och tillverka "molotov cocktails" vilket är ett bra sätt att öka antalet civila dödsoffer.

Hade det inte varit bättre om han effektivt bekämpat korruption så att mer pengar kunde användas till försvar istället? ha ordentlig utrustning och professionella soldater.

MMMh nyttig idiot. Seså spring iväg till konsulatet och få din hundmat.

Du lurar ingen här ditt stolpskott.
Citera
2022-03-06, 18:03
Medlem
AnOldBeginnings avatar
Citat:
Detta var inte spekulationer.
Vad var inte spekulationer? Att det var ett beställningsjobb?

Så svaret vad Putin får ut av beställningen väntar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in