2022-05-30, 14:49
Medlem
Tycker den här kanalen är bra och ger händelse rapporter dagligen, vet inte hur bra hans info är men den låter trovärdig och korrekt i alla fall.

https://youtu.be/k_cfvo3Lupg
Citera
2022-05-30, 19:39
Moderator
Eerieyes avatar
Nu verkar Ukraina vara på väg att rulla upp de ryska förbanden väster om Dnepr. Offensiven går på flera täter i riktning mot staden Kherson.

Detta kan bli något stort.
Citera
2022-05-30, 20:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fyllskalle
Tycker den här kanalen är bra och ger händelse rapporter dagligen, vet inte hur bra hans info är men den låter trovärdig och korrekt i alla fall.

Möjligt att den är bra men han börjar med att förstöra allt genom att vara partiskt, varför varför.
Citera
2022-05-30, 20:25
Medlem
Telestos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kuluser
Möjligt att den är bra men han börjar med att förstöra allt genom att vara partiskt, varför varför.
Han är ju tydligt partisk - pro Ukraina.
Pratar om we and them.

Men det betyder inte att han ljuger (helt och hållet), han försöker ge ett intryck av ärlighet.
Men som andra källor - tolka själv.
Citera
2022-05-30, 20:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Telesto
Pratar om we and them.

Men det betyder inte att han ljuger (helt och hållet), han försöker ge ett intryck av ärlighet.
Nej, absolut inte klart sevärt och som du säger allt måste tolkas lite själv.
Citera
2022-05-30, 20:33
Medlem
Q6s avatar
Citat:

Han själv menat på att han får all sin information ifrån nätet så han är väl lika tillförlitlig som sina källor.
Han är definitivt pro UA men redovisar både vinster och förluster.
Citera
2022-05-30, 20:34
Medlem
Citat:
Pratar om we and them.

Han är från Ukraina vad jag förstår eller är han inte?

Han tar i alla fall upp motgångar och framgångar för båda sidor och visar lägesförändringar på kartan.
Citera
2022-05-30, 20:36
Moderator
Eerieyes avatar
Citat:
Pratar om we and them.

Det finns inga uppenbara fel i hans berättelse. Ukraina och Ryssland är ju nu att betrakta som jämstarka i dessa områden och striderna böljar därför fram och tillbaka.

Ukraina har förvisso startat en motoffensiv, i syd, som kan utveckla sig till ett större ryskt nederlag. Detta senare är nog det som är mest intressant nu.
Citera
2022-05-30, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Q6
Han själv menat på att han får all sin information ifrån nätet så han är väl lika tillförlitlig som sina källor.
Han är definitivt pro UA men redovisar både vinster och förluster.

Ja absolut är han pro Ukraina, jag fick för mig att han var från Ukraina så då borde det vara logiskt om han är det.
Citera
2022-05-30, 20:49
Medlem
Q6s avatar
Citat:
Ja absolut är han pro Ukraina, jag fick för mig att han var från Ukraina så då borde det vara logiskt om han är det.

Att han ibland stakar sig lite när han skall uttala namnet på en ort beror på att han normalt använder det kyrilliska alfabetet medan det på hans kartor står med latinska alfabetet.

Det är fullt möjligt att den historiskt största förlusten för Putin blir att UA går över till det latinska alfabetet i sin strävan att bli en del utav Västeuropa.
Citera
2022-05-30, 20:56
Medlem
HejaFinlands avatar
Ukrainarna samlar in lik efter ryssar som ryssarna bara lämnat efter sig och som de inte vill ha tillbaka. VARNING FÖR HEMSK VIDEO!
https://www.youtube.com/watch?v=BlTkmrhe7Wg
Citera
2022-05-30, 21:01
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Citat:
Han är från Ukraina vad jag förstår eller är han inte?
Han tar i alla fall upp motgångar och framgångar för båda sidor och visar lägesförändringar på kartan.

Ja han är ukrainsk civil pilot som är arbetslös för det går inte att flyga i Ukraina längre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in