Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
Svara
2022-02-26, 16:01
  #1
Medlem
maestroGs avatar
Kön: Man

Ålder: 17 år

Vikt: 79,5 kg

Längd: 185 cm

Dos: 2 gram mckenaii cubensis svamp

Skriven: 19-02-2022

Svamp rapport

Miljö och sammanhang

Den 18-02-2022 bestämde jag och mina två vänner för att ta två gram mckenaii-cubensis svamp vardera för att skaffa oss en härlig stund och utforska hjärnan. Vi kom överens att göra det hemma hos mig i en villa som är lokaliserad i ett vanligt område med skog och natur runtomkring. Konst är något som vi även har gott om vilket kändes kul, för man har alltid hört att tavlor är ‘’levande’’ speciellt när man är påverkad av psykedeliska droger. Senare kom det två personer till som skulle fungera som ‘’trip watchers’’. För att tilläga röktes även två fina holkar under kvällens gång, som boostade trippen i början men dessvärre förmildrande trippen på slutet.

Trippen börjar närma sig

Vi skålade med varsitt juiceglas och knaprade i oss två gram svamp var. Eftersom vi läst att svamp börjar verka efter cirkus 40 minuter bestämde vi oss för att lägga oss i soffan i mitt vardagsrum och bläddra på YouTube. Vi snörade in oss på SampeV2:s senaste video där han är i Åre och ser vad folk gör för ett par skor. Videon var riktigt rolig och vi alla brast ut i skratt vid många tillfällen. Ingen av oss började känna några riktiga effekter utan allt var mer fnittrigt och spännande, möjligtvis på grund av placebo. När videon var på väg mot sitt slut får en av mina vänner idén att ställa sig upp för att beundra all konst som var runtomkring oss. Så fort han ställde sig upp kollade han häpnadsväckande mot oss alla och berättade hur sjukt allt kändes när han ställde sig upp. Vi andra som låg i soffan blev direkt nyfikna och ställde oss upp med för att känna av. Känslan var alldeles korrekt, vi kände oss direkt mer ‘’luftiga’’ i kroppen och bokstavligt svävade fram. Kroppen kändes viktlös, väggarna började röra sig lite långsamt och mina tavlor blev direkt mer intressanta ‘’Yes, trippen är igång’’ tänkte jag för mig själv.

Magiska energier

Vi bestämde oss för att gå ut för att röka en av holkarna vi rullat sedan tidigare. Detta var ett perfekt tillfälle eftersom vi ville undersöka naturen samtidigt som vi kunde ‘’boosta’’ våran trip, samt att en vanlig hederlig holk aldrig kan sitta fel. Vi begav oss några 100 meter ifrån mitt hus och ställde oss utanför en herrgård med fin natur för att röka. Allt kändes så otroligt fint ute i naturen och jag uppskattade verkligen skogen kombinerat med en holk. Efter cirka 20 minuter, när vi hade rökt klart bestämde vi oss för att ta oss hem eftersom vi hade bjudit över två andra vänner som skulle fungera som ‘’trip watcher’’. På vägen hem kändes allt så härligt och det kändes som jag verkligen flög med allt i världen och jag kunde bokstavligt talat känna naturen i luften. Klockan hade slagit 8 och mina två andra vänner knackade på dörren. Trippen hade precis börjat på riktigt, vi alla slog oss ned i soffan för att lyssna på lite skön musik. När musiken väl slog igång började den utstråla olika slags energier. Musiken talade med mig. Jag började surra rätt mycket med alla grabbar och reflekterade för mig själv över alla dessa ‘’energier’’ jag kände av. Det var som allt talade med mig i energier, allt från människor, ljud till vanliga objekt. Allt kändes däremot mycket bra och jag styrde verkligen min trip mot den goda sidan. Jag slöt mina ögon och föreställde mig olika scener i mitt huvud, allt kändes som en film där jag var huvudkaraktären. Jag kunde känna av alla energier i rummet och det kändes verkligen som jag hörde alla andras tankar.

Det som inte fick hända, hände.

Dags för ännu en till gås. Eftersom våra två ‘’trip watchers’’ hade druckit lite öl, var de sugna på lite mer partystämning istället för att trippa och kolla en rolig film. Vi bestämde oss därför för att alla skulle röka för att lätta upp stämningen lite och ligga på samma energi. Vi begav oss till samma ställde som förut och började röka. Våra två ‘’trip watchers’’ är inte riktigt lika erfarna med psykedeliska droger och lite vanligt gräs som vi andra är. De tog väl några enstaka bloss var och började känna av lite, speciellt en av dem som är riktigt oerfaren och hade kombinerat en dös alkohol med cannabis som är varandras motsatser. Direkt märkte jag hur han förändrades helt och blev halvt galen, började prata om att allt ekade och gav mig lite varningstecken för att detta skulle gå utför. Men eftersom jag inte vill göra någon grej av det, flyter jag med under hans lilla ‘’tripp’’ och låter det lösa sig själv. Vi är hemma igen i soffan och vi alla skrattar och chillar, läget är riktigt bra. Den ‘’galne’’ dansar för fullt och verkar tro att han är på en festival, vi alla garvar och fortsätter vidare. Vi bestämmer oss för att sätta på Alice i underlandet som vi hade pratat om att se tidigare. Jag hämtade även varsin sandwichglass till alla för att låta oss mumsa på lite äkta munchies. Tyvärr resulterade detta i att han som blev lite extra galen av gräset mådde otroligt dålig och började spy. ‘’Kul trip man får nu’’ tänkte jag för mig själv. Vi särade på sofforna och gav han en stor hink för att utgöra sina behov i.

Slutet

Vi blev riktigt jävla trötta efter den andra gåsen och vännen i nöd begav sig för att duscha och bestämde sig för att sova över efter mycket om och men. Vi lät han fixa till sig och han kände sig mer ‘’nykter’’. Efter 1,5 timme gick vi alla och la oss. Att sträcka ut på benen i en bekväm dubbelsäng kändes otroligt skönt. Jag somnade samtidigt som jag hörde det låga ljudet från filmen jag satt på som en god nattfilm. Jag sov otroligt skönt under nattens gång och vaknade av att larmklockan ringde.

Dagen efter


Nu dagen efter, kände jag mig och känner mig mycket pigg. Känner för att ha lite egen tid och lyssna på musik, spela spel och skriva av mig med denna trip rapport. Jag undrar än i dag om verkligen inte några slags energier finns runtomkring oss, vem vet. Jag rekommenderar folk som är tillräckligt allmänvetande om svamp och väl förberedda att kasta er ut till svampens värld. Hur som haver, var detta en otroligt lärorik och häftig upplevelse jag kommer ta med mig ända in till graven. Snipp snapp slut, så var sagan slut.
Citera
2022-02-26, 16:11
  #2
Medlem
thebyebyemans avatar
Hade varit bra om du kunde läsa reglerna innan du skapade ett konto. Om du går in i regelrtråden och läser regel 2.03 så ser du att det är 18-års gräns på Flashback. Inte heller så bra idé och stoppa i dig massa droger som 17-åring när hjärnan inte utvecklats fullt.
Citera
2022-02-26, 16:26
  #3
Medlem
GeleZachas avatar
Låter sjukt trevligt, förutom delen där din polare började spy efter några bloss

Var det första gången du tog svamp eller har du gjort det tidigare?
Citera
2022-02-26, 17:03
  #4
Medlem
maestroGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thebyebyeman
Hade varit bra om du kunde läsa reglerna innan du skapade ett konto. Om du går in i regelrtråden och läser regel 2.03 så ser du att det är 18-års gräns på Flashback. Inte heller så bra idé och stoppa i dig massa droger som 17-åring när hjärnan inte utvecklats fullt.
Jag är 18 nu och det var anledningen till att jag inte publicerade rapporten på flashback direkt efter jag skrev den. Väntade 7 dagar till min 18-årsdag. Think smart, not hard!
Sedan anser inte jag att svamp har resulterat i något negativt, som syns. Stämmer säkerligen att hjärnan påverkas på både gott och ont men man lever ju barar en gång. Alla borde ta svamp en gång i livet, när de känner sig ämnade till det.
Citera
2022-02-26, 17:06
  #5
Medlem
maestroGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GeleZacha
Låter sjukt trevligt, förutom delen där din polare började spy efter några bloss

Var det första gången du tog svamp eller har du gjort det tidigare?
Första gången, men absolut inte sista kan jag säga!
Citera
2022-02-26, 21:36
  #6
Medlem
GeleZachas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maestroG
Första gången, men absolut inte sista kan jag säga!
Nice! Det verkar sjukt trevligt. Har inte testat det ännu, men jag och mina polare tänker att vi ska prova det under en camping i skogen i sommaren
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback