Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-05-16, 12:14
  #7357
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Er bild var ju att Ryssland skulle vara bankrutt på sådär tre månader och befinna sig i inre upplösning och kaos (och med halva armén bortsopad) efter högst ett halvår, utan att NATO ens behövde angripa på ryskt territorium?

Som sagt, längre än 3 månader.... Och längre än 3 år också...

För övrigt aldrig varit min åsikt att ryssland skulle vara varken bankrutt eller i inre upplösning.
__________________
Senast redigerad av Wowbagger2000 2022-05-16 kl. 12:36.
Citera
2022-05-16, 12:21
  #7358
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dbloods
Ja det tror jag absolut, frågan är när och hur bara. Kommer gå jävligt snabbt, helt utan förvarning som 1939.

Troligen slår dem först ut all infrastruktur, hamnar, flygplatser och kuststäder med kryssningsmissiler m.m Sen flyganfall mot Stockholm och kusten med marint angrepp mot Gotland. Sedan landstinger ryssarna längs hela östkusten. Vi har inte ens i närheten av samma motståndskraft som Ukraina vid väpnat angrepp


Nya direktiv från din arbetsgivare i Kreml märker jag. Du och dina gelikar förespråkar alla att Sverige kommer bombas sönder bara på grund av det faktum att vi ansöker om medlemskap i en försvarsallians.
Citera
2022-05-16, 12:32
  #7359
Medlem
HerrGickhans avatar
Hultqvist har inga problem att arbeta vidare och försöker se lärande i det som skett:
– Man ska aldrig säga aldrig, det kan väl vara en lärdom.
Nåja, faktum är ju att han även lämnade en garanti. I en normalt fungerande organisation borde han givetvis skiljas från sitt uppdrag som försvarsminister, men inte i Socialdemokraternas ryggdunkarklubb.
Citera
2022-05-16, 12:34
  #7360
Medlem
Om Putin är så noga med att varken Finland eller Sverige går med i Nato, varför är han så dum så han anfaller Ukraina då, efter att ha lurat Ukraina att lägga ner sina kärnvapen om inte annat! Det borde han väl ha fattat hur det skulle bli! Putin har väl glott på världskartan och dreglat över hur mumsigt det skulle vara att få lägga beslag på dom länder som ännu inte anslutit sig till Nato, så RYSSLAND BLIR ÄNNU STÖRRE!!!
Citera
2022-05-16, 12:51
  #7361
Medlem
swebarbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Havskung
Om Putin är så noga med att varken Finland eller Sverige går med i Nato, varför är han så dum så han anfaller Ukraina då, efter att ha lurat Ukraina att lägga ner sina kärnvapen om inte annat! Det borde han väl ha fattat hur det skulle bli! Putin har väl glott på världskartan och dreglat över hur mumsigt det skulle vara att få lägga beslag på dom länder som ännu inte anslutit sig till Nato, så RYSSLAND BLIR ÄNNU STÖRRE!!!

putin har varnat om ukraina sen 2014 typ, det är inget nytt att han till slut attackerade dom, klart han ser sverige och finland i nato som ett hot nu vi har ingen anledning att gå med i nato, när har putin hotat oss innan vi började babbla om nato ? han struntar i oss bara vi håller oss neutrala men våra politiker tycker det är vettigt leka med våra liv istället....

lika dumt som att vi skickade vapen till ukraina, vafan då för ? håll er utanför för helvete, putin varnade tydligt innan att dom som kommer lägga sig i kommer få smaka på konsekvenser..
Citera
2022-05-16, 12:52
  #7362
Medlem
Taco-Pacos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Det är inte försent att se nyheterna på TV. Kolla 22.00 på Tv4 så slipper du göra bort dig mer.

Idioterna i regeringen kommer BESLUTA OM vi ska gå med NATO ikväll, och det kommer säkerligen bli ett nej pga alla vänsterblivna i vänsterpartiet, miljöpartiet samt inom sossarnas egna kretsar.
Citera
2022-05-16, 12:54
  #7363
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Hultqvist har inga problem att arbeta vidare och försöker se lärande i det som skett:
– Man ska aldrig säga aldrig, det kan väl vara en lärdom.
Nåja, faktum är ju att han även lämnade en garanti. I en normalt fungerande organisation borde han givetvis skiljas från sitt uppdrag som försvarsminister, men inte i Socialdemokraternas ryggdunkarklubb.

Det kan jag faktiskt hålla med om. Har man varit så kategoriskt emot ett NATO-medlemskap och sagt de uttalanden han gjort borde han faktiskt avgå.
Citera
2022-05-16, 12:55
  #7364
Medlem
Dbloodss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Nya direktiv från din arbetsgivare i Kreml märker jag. Du och dina gelikar förespråkar alla att Sverige kommer bombas sönder bara på grund av det faktum att vi ansöker om medlemskap i en försvarsallians.

Herregud! Jag står inte bakom ett enda dugg som Ryssland genomfört. Jag säger bara att vi begår ett enormt misstag om vi går med i NATO och svaret kommer bli snabbt och hårt
Citera
2022-05-16, 12:56
  #7365
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
putin har varnat om ukraina sen 2014 typ, det är inget nytt att han till slut attackerade dom, klart han ser sverige och finland i nato som ett hot nu vi har ingen anledning att gå med i nato, när har putin hotat oss innan vi började babbla om nato ? han struntar i oss bara vi håller oss neutrala men våra politiker tycker det är vettigt leka med våra liv istället....

lika dumt som att vi skickade vapen till ukraina, vafan då för ? håll er utanför för helvete, putin varnade tydligt innan att dom som kommer lägga sig i kommer få smaka på konsekvenser..

För några år de skickade de bombplan mot svenska gränsen, så nog har de hotat oss förut...

Men du kör den feges försvarstal märker jag.
Citera
2022-05-16, 12:57
  #7366
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dbloods
Herregud! Jag står inte bakom ett enda dugg som Ryssland genomfört. Jag säger bara att vi begår ett enormt misstag om vi går med i NATO och svaret kommer bli snabbt och hårt

Nej, det kommer det inte.
Citera
2022-05-16, 13:01
  #7367
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dbloods
Herregud! Jag står inte bakom ett enda dugg som Ryssland genomfört. Jag säger bara att vi begår ett enormt misstag om vi går med i NATO och svaret kommer bli snabbt och hårt

Detta kommer vi att få svar på och jag garanterar (i bästa Hultqvist anda) att det inte kommer att hända någonting för Sveriges vidkommande.
Citera
2022-05-16, 13:05
  #7368
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dbloods
Herregud! Jag står inte bakom ett enda dugg som Ryssland genomfört. Jag säger bara att vi begår ett enormt misstag om vi går med i NATO och svaret kommer bli snabbt och hårt

Jaså!? Märkligt då att Säpo varnat för just exakt den typen av Rysk desinformation.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback