Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-05-12, 11:13
  #5809
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Americanwest
Frågan är varför Sverige och Finland tror att deras säkerhet kommer att stärkas? Till exempel, om de går med i alliansen kommer de att behöva underteckna Natos de facto proklamation av Ryssland som en fiende. Hur kommer den regionala säkerheten att dra nytta av det?

Kan du visa denna proklamation ?
Citera
2022-05-12, 11:14
  #5810
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av llundberg57
Man ska aldrig aldrig aldrig vika sig för en skurkstat som Ryssland.
Bara för att jävlas och visa vad vi tycker om Putler så borde vi skicka in TRE ansökningar.

Vika sig vadå? Du viker dig hemma din svennebanan för frutimmern varje dag, och vilken beröringspunkt har du med Putin övht?
Citera
2022-05-12, 11:14
  #5811
Avstängd
llundberg57s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B-a-c-k-f-l-a-s-h
Du ser ingen skillnad på Ukraina och Sverige som länder? Har du gått på propagandan att Ryssland anfaller alla länder som inte är med i Nato?
Du har inte fattat att Putler har hotat Sverige och Finland? Spån!
Citera
2022-05-12, 11:15
  #5812
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ezity
Jo faktiskt är det vi som startar kriget. Ryssland har gett oss alla varningar nu, Sverige o Finland har varit pantade som inte tagit hoten på allvar

Men snälla hur tänker du?
Då kan ju jag hota dig med att slå dig om du inte ger mig dina värdesaker, och när du vägrar och sen får en smäll, då är det egentligen du som har slagit mig jag varnade ju innan
Citera
2022-05-12, 11:16
  #5813
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av llundberg57
Har du varit på en annan planet de sista månaderna? Har du ingen som helst koll på vad som försigår?

Missade du vad som hände 2008 i Georgien?
Citera
2022-05-12, 11:16
  #5814
Avstängd
llundberg57s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Det handlar inte om att "vika sig". Det handlar om att vara lite street-smart och respektera demokratiska processer.

Det är inte 'demokratiskt' att låta en rysspuling bestämma vad vi ska göra! Så, jo, det är att vika sig.
Citera
2022-05-12, 11:18
  #5815
Avstängd
llundberg57s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Missade du vad som hände 2008 i Georgien?

Nej jag missade inte det. Georgien var ett annat land som Ryssland attackerade oprovocerat. Precis som Ukraina. Och dom var inte heller med i Nato.
Citera
2022-05-12, 11:20
  #5816
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Madx64
Snart är det ni NATO-kramare som gråter av skräck när Ryssland anfaller, vi andra säger- Vad var det vi sa.
Men då är det redan försent. Farväl fred och frihet.

Ok kamrat!
Citera
2022-05-12, 11:20
  #5817
Medlem
bomhulls avatar
Boris johnson har ju erkänt att man inte ens har kapacitet att skydda sig själva ifrån ryssland så det där med att bli skyddade ifrån ryssland är bara bullshit.
Det enda en nato ansökan kommer att uppnå är en dyr räkning för sverige att betala...donald trump belyste ju också att fattigare länder inte ens betalar för sitt medlemskap
Citera
2022-05-12, 11:22
  #5818
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bomhull
Boris johnson har ju erkänt att man inte ens har kapacitet att skydda sig själva ifrån ryssland så det där med att bli skyddade ifrån ryssland är bara bullshit.
Det enda en nato ansökan kommer att uppnå är en dyr räkning för sverige att betala...donald trump belyste ju också att fattigare länder inte ens betalar för sitt medlemskap


Har Boris Johnson preciserat med vad han menar med "skydda sig mot Ryssland" ?
Kan ju betyda lite olika saker.

Om du har någon länk läser jag gärna.
Citera
2022-05-12, 11:28
  #5819
Medlem
Sextiopluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Think-Twice
Jaha, då är det inte annat än att Ryssland inte vill ha Nato in på husknuten.

Tunnelseende av majoriteten av vad som sker i Ukraina, men så här lät det förra året i redogörelsen i Finlands inledande ord i sammanfattningen:

Verksamhetsmiljön för Finlands försvar fortsätter att vara spänningsladdad och svårförutsägbar.
Den skadliga påverkan som riktas mot vårt samhälle har ökat och metodurvalet är brett. Trots att det internationella läget har skärpts riktas inget omedelbart militärt hot mot Finland. Det är emellertid nödvändigt att bereda sig på att militära maktmedel eller hot om sådana kan komma att användas mot Finland.


https://julkaisut.valtioneuvosto.fi/...=4&isAllowed=y

Alla visste att Putin var farlig men det var först 2016 när han började bomba sjukhus i Aleppo som det gick upp i hela sin omfattning. En meglomanisk paranoiker har fått tag i bomber och granater och nu Ukraina. Ingen kan förneka risken längre.
Citera
2022-05-12, 11:30
  #5820
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av llundberg57
Nej jag missade inte det. Georgien var ett annat land som Ryssland attackerade oprovocerat. Precis som Ukraina. Och dom var inte heller med i Nato.

Fast vad jag menade var att Finland och Sverige inte ska skylla på att världen förändrades 24 februari 2022. Det är bara snack. Finlands och i synnerhet Sveriges agerande att skynda till NATO nu är bland de mest osolidariska beteenden jag sett. Varför har man inte varit beredda att tidigare fatta detta beslut med all den faktiska information som funnits till hands? Varför ska man locka in svenskar med argumentet att NATO ska rädda oss samtidigt som man pekar på att vi alls icke själva behöver delta i andra stridigheter om vi inte vill?

Jag har full förståelse för alla som sedan länge önskat ett NATO-medlemskap på mer underbyggda grunder än det paniska tillstånd som nu råder hos vissa. De nytillkomna NATO-anhängarna är pajasar som borde få stå utanför NATO som straff, alternativt plockas ut att gå i första ledet om det blir krig.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback