Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-05-04, 09:45
  #4129
Avstängd
Pilla74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tissetiss
Konflikten ?

Ryssland startade ett brutalt anfallskrig i Ukraina. Dey pågår ännu. Det finns inget kvara. Ukrainarna är djupt traumatiserade av Ryssland nu. Ta in det.

Varken Nato inkl/eller USA var där innan. Ukraina har fått stöttning i sitt försvar.

Varken Nato/USA var där innan? USA har ju i början av kriget erkännt att de till och med byggde upp 30 kemfabriker, de har även tränat Azov nazi bataljoner för att driva boende ryssar ut ur östra ukraina.
Har du sovit sedan fabruari?
Citera
2022-05-04, 09:46
  #4130
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pilla74
Men sluta. Censur och åsiktskorridorer finns bara runt hörnet även i sverige.
Om Gud finns så är USA sålt. Med all skit och död i oljans tecken de spridit världen över i 80 år.

Censur finns inte alls på samma sätt i Sverige som i Ryssland.

Men det är alltid så att man behöver jobba för demokratin och det fria ordet. Landets styre måste tillåta sin befolkning att granska makten. Det gör vi inom Sverige.

Det är Ryssland som är aggressivt och startat anfallskriget i Ukraina.
__________________
Senast redigerad av Tissetiss 2022-05-04 kl. 09:48.
Citera
2022-05-04, 09:47
  #4131
Avstängd
Pilla74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av longlivetheking
Det handlar mer eller mindre om Finland. Tycker vi ska följa i deras spår. Men jag måste erkänna att allt går väldigt fort just nu. Ingen tid för eftertanke känns det som. Men som sagt jag tycker vi ska hänga på Finland.

Varför då? Varför skall Finland gå med. Sätt dig in i ämnet och hur det sett ut historiskt, bara en vänlig uppmaning istället för att tycka som alla andra på msm.
Sen när styr Finalnd sveriges agerande? Finland gränsar betydligt mer mot Ryssland än vad sverige gör.
Tro mig, vi kommer inte gå med i Nato, i alla fall inte nu för denna konflikt som inte rör oss alls.
Citera
2022-05-04, 09:49
  #4132
Medlem
Modern svensk politiks absolut största hausse sedan sagan om
"Kejsarens nya kläder"!!!!!!!!

Det finns ingen poäng med NATO Medlemsskap.

Det enda detta får till följd är att just NATO befäster och utvidgar sitt territorium mot Ryssland vilket kommer att tolkas (med all rätt) av Ryssland som en ren provokation!
Det har nu gått så långt att EU och i synnerhet Sverige tror att Ryssland är ett svart monster som vilken minut som helst kan komma att invadera vårt land.

Det är så provokativt sjukt så man skäms!

Vart tog all logik och sunt förnuft vägen
alla globalist och EU kramare????

Funderar på att skriva en bok..."Det förlorade folket", om hur lätt det är att med en provokativ agenda leda in folket i en falsk tro.. ja herredjävlar..
__________________
Senast redigerad av Impulsive76 2022-05-04 kl. 10:00. Anledning: felstavat
Citera
2022-05-04, 09:49
  #4133
Avstängd
Pilla74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tissetiss
Censur finns inte alls på samma sätt i Sverige som i Ryssland.

Men det är alltid så att man behöver jobba för demokratin och det fria ordet.

Det är Ryssland som är aggressivt och startat anfallskriget i Ukraina.

Censur sprider sig som en löpeld över världen. Folk stängs av på alla större mediaplattformar som står utanför åsiktskorridoren. Väst är inte ett dugg bättre än några andra.
Citera
2022-05-04, 10:00
  #4134
Avstängd
Pilla74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slampsmurfen
”Konflikten” som Ryssland startade ja. Sanktionerna kom väl efter starten av ”konflikten”?
Levererat och levererat, Europa har väl betalat för leveranserna eller? Det är ju inte så att Ryssland av vänlighet levererat gas och olja?
Att ryssar efter starten av kriget nu är hatade är precis lika rätt som att nazisterna var hatade under och efter ww2 av alla vettiga, vänliga och kärleksfulla människor som vill leva i fred.
Stödjer du att Ryssland i den här konflikten?

Nej, jag vill inte se denna konflikt. Men det är självklart att vi vill se orsaker och verkan för att lära.
Att ducka sanningen var precis det vi gjorde under WW2.
Citera
2022-05-04, 10:00
  #4135
Avstängd
Pilla74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tissetiss
Varför stängs ryssarna av ?

Det är sanktioner som en protest mot Rysslands anfallskrig i Ukraina.

Jag pratar inte om ryssar som stängs av utan svenskar, norrmän, alla som inte tycker rätt i hela världen.
Citera
2022-05-04, 10:02
  #4136
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pilla74
Jag pratar inte om ryssar som stängs av utan svenskar, norrmän, alla som inte tycker rätt i hela världen.

Vilka plattformar är vi avstängda ifrån?
Citera
2022-05-04, 10:15
  #4137
Medlem
Vad tror ni, efter Sanna Marins och Maggans besök i Tyskland igår, kommer Sverige och Finland ansöka om medlemskap i NATO, och i så fall samtidigt eller kommer Finland ansöka själva och Sverige välja att inte ansöka?
Citera
2022-05-04, 10:18
  #4138
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pilla74
Varför då? Varför skall Finland gå med. Sätt dig in i ämnet och hur det sett ut historiskt, bara en vänlig uppmaning istället för att tycka som alla andra på msm.
Sen när styr Finalnd sveriges agerande? Finland gränsar betydligt mer mot Ryssland än vad sverige gör.
Tro mig, vi kommer inte gå med i Nato, i alla fall inte nu för denna konflikt som inte rör oss alls.

Det känns naturligt att gå med med tanke på allt utbyte sverige haft med nato under så många år. Jag tänker på alla samövningar vi haft med nato. På något sätt känns övergången naturlig.
Citera
2022-05-04, 10:19
  #4139
Medlem
Slampsmurfens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pilla74
Nej, jag vill inte se denna konflikt. Men det är självklart att vi vill se orsaker och verkan för att lära.
Att ducka sanningen var precis det vi gjorde under WW2.

Ledsen, men jag förstår inte vad du menar.
Citera
2022-05-04, 10:42
  #4140
Medlem
Sveriges ansökan kan hanteras väldigt snabbt. Enligt uppgift kan det ta endast 2 veckor.

https://www.expressen.se/nyheter/upp...pa-tva-veckor/
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback