Citat:
Du är inte ensam om att känna så. Jag pratade med en kvinna som sa att när hennes baby föddes och hon tittade på barnet så kände hon ingenting, att det bara var som att stirra på en sten. Idag är hennes dotter 12 år men hon har fortfarande inte lärt sig att tycka om henne. Hon gör allt som man ska göra- lagar mat, tvättar kläder och skjutsar till fritidsaktiviteter, men helt utan glädje. Man kan ju inte rå för att man saknar moderskänslor lika lite som att man är färgblind.
Kvinnan jag talade med blev aldrig glad när hon upptäckte att hon var gravid, men hennes man blev helt överlycklig och övertalade henne att behålla barnet.
Ville du ha barn och tänkte att det skulle bli annorlunda eller blev du också övertalad att behålla barnet?
Jag är kvinna och vill inte ha barn. Varje gång jag säger det till barnmorskan så får jag höra "Du kommer att ångra dig när du blir äldre"
Jag tycker det är hemskt att barnmorskor och samhället i stort invaliderar kvinnors känslor. Jag vet inte varför barnmorskor vill att det ska födas en massa oönskade barn.
Jag beklagar den sits du hamnat i. Men varför skaffade du två?
Kvinnan jag talade med blev aldrig glad när hon upptäckte att hon var gravid, men hennes man blev helt överlycklig och övertalade henne att behålla barnet.
Ville du ha barn och tänkte att det skulle bli annorlunda eller blev du också övertalad att behålla barnet?
Jag är kvinna och vill inte ha barn. Varje gång jag säger det till barnmorskan så får jag höra "Du kommer att ångra dig när du blir äldre"
Jag tycker det är hemskt att barnmorskor och samhället i stort invaliderar kvinnors känslor. Jag vet inte varför barnmorskor vill att det ska födas en massa oönskade barn.
Jag beklagar den sits du hamnat i. Men varför skaffade du två?
Barnmorskan säger det som alla säger då vår civilisation kräver att man fortplantar sig. Det är den idén som bygger upp människoarten, den vi föds med. Vissa människor hittar en annan stig att ta sig fram på i livet. Detta är fel väg enligt människor som aldrig har börjat vandra den stigen själva. Ur ett rent existensiellt perspektiv så är det okej att gå sin egen väg. Men det finns konsekvenser i alla val man gör.