2022-02-24, 01:14
Medlem
Tryggve.Alibabas avatar
Fan vad vidrigt med tjat och tjat-sex. Helt otroligt vidrigt att så många ens kommer i närheten av det. Vad gäller det juridiska, så antar jag att jurister tänkt många gånger längre och mer än vad jag gjort. Att någonting är vidrigt eller emot ens egna känslor och moral, är ju något helt annat än att vad som är rimligt och klokt att lagstifta och upprätthålla lag om.

Men jag blir äcklad av att läsa skiten ändå.
Citera
2022-02-24, 02:44
Medlem
WrenchZeMonkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hans-Scheike
Det är okey att våldta kvinnor alltså?

Tycker du har väldigt skev syn på vad som är våldtäkt.
Citera
2022-02-24, 06:05
Medlem
Doubts avatar
Låter väl vettigt, det är väl relativt ofta man gör saker man kanske helst skulle sluppit i förhållanden. Så länge hon hon gav samtycke och gick med på det utan tvång eller liknande.
Eller ska det bli kidnappning när tjejen tjatar på en att man ska åka och hälsa på hennes släkt också?
Citera
2022-02-24, 09:50
Medlem
TrueCs avatar
Citat:
Nu fanns ju inget samtycke då kvinnan var negativt inställd och inte ville.

Men i ett samboförhållande då? Har mannen rätt att tvinga till sig sex?

Men det är ju inte tvång om kvinnan inte känner sig tvingad? När kvinnan själv säger att hon ställer upp för att slippa tjatet (hur patetiskt det än är) så är det frivilliga sexuella handlingar
Citera
2022-02-24, 11:22
Medlem
woefulnissans avatar
Citat:

Ja, det är precis det jag säger.
Citera
2022-02-24, 11:48
Medlem
Moraliskt förkastligt men juridiskt skulle motsatsen vara ohållbar. En motpart skulle då inte bara behöva försäkra sig om samtycke utan dessutom förstå att när man säger ja och i handling samtycker menade man egentligen nej.

Inte heller ett tidigare tydligt uttalande räcker för man måste ha rätt att ändra sig, vi kan här jämföra att det självklart ska vara OK att i varje stund säga nej och avbryta, även om man tidigare varit positivt inställd till det hela. Då måste även motsatsen vara möjlig, det kan inte finnas en karenstid när ett nej inte kan ändras.

Citat:

Citera
2022-02-24, 12:54
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
https://www.friatider.se/tjatsex-med...-inte-valdtakt

Vad tror ni om domstolens formulering? Okey att knulla kvinnor som är negativt inställda, sexarbetande kvinnor exempelvis som tvingas sälja sex för pengar.
Sexarbetande kvinnor är väl i allmänhet alltid negativt inställda, men det är deras jobb att vara spermahink och de tar bra betalt för det. Så det finns ett annat incitament.

Tjatsex är ju närmre våldtäkt tycker jag.
Citera
2022-02-24, 13:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TrueC
Men det är ju inte tvång om kvinnan inte känner sig tvingad? När kvinnan själv säger att hon ställer upp för att slippa tjatet (hur patetiskt det än är) så är det frivilliga sexuella handlingar

I dessa fall känner sig kvinnorna tvungna för att slippa tjatet. Otroligt patetiskt att du försöker rättfärdiga sexuellt tvång med att om man tjatar tillräckligt mycket så är det okej. Känns det inte avsmakligt att du har sex med någon som du vet inte vill det? Eller är kvinnor endast ett tingest du ska få knulla?
Citera
2022-02-24, 14:14
Medlem
TrueCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meankitty
I dessa fall känner sig kvinnorna tvungna för att slippa tjatet. Otroligt patetiskt att du försöker rättfärdiga sexuellt tvång med att om man tjatar tillräckligt mycket så är det okej. Känns det inte avsmakligt att du har sex med någon som du vet inte vill det? Eller är kvinnor endast ett tingest du ska få knulla?

Men herregud. Tror du inte kvinnor kan få tjatsex? Allvarligt, vad har du för fel i skallen?

Hör absolut inte till kvinnohatarna på den här sidan, snarare betraktas jag oftare som för ”pk”.

Jag har väl för fan bjudit till trots noll sug, för att i en relation är det ge och ta! Har man en sugen kvinna så ställer man upp, om man vill ha henne kvar 😎 är jag då våldtagen?
Citera
2022-02-24, 14:21
Medlem
TrueCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meankitty

Det är bara juridiska aspekter jag talar om, dina känslor får du ta med en kompis eller något.

Tänk dig själv, skulle jag dömmas för brott om jag tjatat till mig 20.000 av min mor? Tänk lite för fan
Citera
2022-02-24, 14:24
Bannlyst
Du kan samtycka men ändå vara negativt inställd. Negativt inställd behöver inte betyda att du inte vill.

Jag har knullat en del då jag varit osugen, alltså negativt inställd, men jag har gjort det för att tillfredsställa min partner. Jag har inte lidit eller blivit våldtagen för det, då det skett med samtycke.
Citera
2022-02-24, 15:14
Medlem
NevyNoos avatar
Tjatsex är ju otroligt pinsamt, fattar inte varför man skulle vilja ha sex med nån som gör det för att slippa tjat och inte av lust.

Däremot kan det inte vara olagligt om någon säger ja utan tvång. Att förvänta sig att alla ska kunna läsa av att man egentligen menar tvärtom känns orimligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in