• 1
  • 2
2022-02-23, 15:03
Medlem
Mitt barn som nu är fyra år har sedan hen började prata vid tre års ålder (något sent) gett information om en tidigare familj, hen pratar om fyra yngre bröder, en mamma och pappa som nu alla är döda och i himlen, hen pratar om att när dom dog skulle hen och en yngre broder tagit varandra i handen och lyft till himlen, men sedan hade bara mitt barn fått komma tillbaka som den hen är idag.
Mitt barn har också nämnt detta till pedagogerna på förskolan och flera ggr tagit upp samma historia för både mig och min partner.
Ska också nämna att flera mediala personer kring oss eller i släkten har sagt att hen är öppen och har en speciell aura samt att hen har sagt att hen ser saker som kan uppfattas mediala,men vill inte svälja allt med hull och hår då fantasin är stor hos mitt barn.

Finns det fler där ute som upplevt liknande situationer?
Hur har ni då handskats med det och vad är era erfarenheter?
Citera
2022-02-23, 15:29
Medlem
Belters avatar
Va? "flera mediala personer kring oss eller i släkten", vem har det liksom?
Detta är inte alls troligt på något sätt överhuvudtaget.
Citera
2022-02-23, 15:31
Bannlyst
Har ett medium någonsin sagt "Jag känner ingenting. Allt är helt normalt här."?
Citera
2022-02-23, 15:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Belter
Va? "flera mediala personer kring oss eller i släkten", vem har det liksom?
Detta är inte alls troligt på något sätt överhuvudtaget.

Menar att vi i vår släkt och i min bekantskapskrets, är vi inte helt frånvända att de finns något mer, alla ser nödvändigtvis inte spöken kila omkring, mer som att dom kan känna av olika stämningar, se auror kring vissa människor, andra kan känna en dålig eller bra känsla i magen, allt de där är ju en typ av medial känsla eller kanalisering. De är helt ok att inte tro på de jag beskriver men de va inte heller det jag ville diskutera 😊
Citera
2022-02-23, 15:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PorkyPig
De finns vell absolut, men vore nog mer onormalt att inte känna nått alls som medium på en plats då andra väsen eller liknande gärna pockar på uppmärksamhet, men sen hur man väljer att sortera i de beror ju på den mediala 😊
Citera
2022-02-23, 15:44
Medlem
Emellies avatar
Nu tror inte jag att man kan ha levt tidigare liv. Men ponera att så nu var fallet, vad skulle det isåfall spela för roll?
Citera
2022-02-23, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PorkyPig

En vän till mig frågade ett medium specifikt om hon hade något meddelande från vännens döda man om deras gemensamma son (och hans psykiska besvär) och det hade hon inte. Så det är inte alltid de säger något bara för att man vill det.
Citera
2022-02-23, 15:46
Medlem
Du kan inte göra annat än att lyssna på ditt barn.

Men är ju svårt att säga till barnet att det är sant. Det som är på riktigt nu är att hen är här.

Tror inte du behöver prata med ditt barn mer om det. Låt det vara bara.
Citera
2022-02-23, 15:49
Medlem
Jag har upplevt flera sådana fall och att de blir trovärdiga först när de kan uppge namn, adress och viktiga händelser som bara de här döda personernas vänner och släktingar kan känna igen.

Vi dör och återföds. Ofta splittras vår själ upp i många olika smådelar och blir till flera människor och det är då vi inte längre minns något om tidigare liv.

Men ibland splittras inte själen i småbitar utan bevaras och då minns man. Men livet är finurligt och dessa personer dör ofta som väldigt unga människor eftersom de är redo för att uppgå i den stora gudens själ.
Citera
2022-02-23, 16:09
Moderator
Briasccas avatar
Mina erfarenheter är att allt detta är hittepå. Du eller dina barn kan inte ha ha levt ett tidigare liv. Ni kommer heller inte leva vidare. Ni får därför stå ut med att ert liv är här och nu.

Det här är istället ett skolexempel på hur barn plockar upp vad ni vuxna talar om, för ni verkar samtala om tidigare liv, auror och liknande vara esoteriska samtalsämnen. Barnen kan också ha plockat upp det hos dagmammor eller andra barn på förskolan.

Barnen märker omedelbart vilken positiv feedback ni skickar ut, i form av positiv uppmärksamhet (även om den är tyst), när de pratar om sådana här saker. Det här är samma fenomen som fick häxor att brännas på bål på 1600-talet för att barnen fick en positiv förstärkning av sin Blåkulla-berättelser. För de hade förstås aldrig varit där heller, men omgivningen var övertygad om det.
Citera
2022-02-23, 17:00
Medlem
Det kan absolut vara så att ditt barn har levt flera liv. Det har nästan alla.
Citera
2022-02-23, 17:11
Medlem
Nej, det kan hen inte. De vetenskapliga bevisen för att vi endast utgörs av vår fysiska kropp är överväldigande. Ditt barn har bara livlig fantasi och dina mediala bekanta är bara lurendrejare.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in