Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-01-17, 10:54
  #49
Medlem
Vilken försvarsmekanism ska Dr Tinnitus ta till nu?
Citera
2023-01-17, 11:50
  #50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ekvilibrium1
Fel

The disappearance of Andre Daigle
On June 9, 1987, 27-year-old New Orleans resident Andre Daigle met a friend for dinner and a few rounds of pool. It turned into a long night of drinking, after which Daigle was never seen alive again. When the news of Daigle’s disappearance reached his sister, Elise McGinley, in Southern California, she sought the help of psychic Rosemarie Kerr to pick up where New Orleans police—who didn’t suspect foul play—had left off.

Kerr placed a finger on a photo of Daigle and sensed immediately that he was dead, according to her testimony in the murder trial that followed. Kerr also correctly identified where Daigle’s body would be found: a New Orleans swamp. The discovery helped break the case, which resulted in the conviction of two men who ended up testifying that they killed Daigle for sport. Kerr, who died in 2015, was the first psychic ever to be placed on a witness stand in a murder trial.

Citat:
Ursprungligen postat av Ekvilibrium1
Vilken försvarsmekanism ska Dr Tinnitus ta till nu?


Så du sväljer alltså rakt av vad som PÅSTÅS på den sidan…? Låt mig fråga, på vilket sätt har du kontrollerat att det som påstås på den sidan verkligen stämmer och inte är förvanskat/vinklat/påhittat, och alltså inte är riktigt så som det påstås…?

Seså, ge oss nu seriösa källor som bekräftar att lösningen på saken berodde just på vad ett medium påstått…
Citera
2023-01-17, 11:56
  #51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Så du sväljer alltså rakt av vad som PÅSTÅS på den sidan…? Låt mig fråga, på vilket sätt har du kontrollerat att det som påstås på den sidan verkligen stämmer och inte är förvanskat/vinklat/påhittat, och alltså inte är riktigt så som det påstås…?

Seså, ge oss nu seriösa källor som bekräftar att lösningen på saken berodde just på vad ett medium påstått…

Det är ett riktigt fall som diskuteras här. Ge upp nu.
https://omny.fm/shows/body-bags-with...f-andre-daigle
Citera
2023-01-17, 12:20
  #52
Medlem
Jag tror för övrigt inte att Rosemarie behövde bilden. Hon fick in den mördade tjejen via systern. Om det är starka band, som exempelvis syskon, är det en enkel match.

Den synska har sett in i systern i framtiden.
Citera
2023-01-17, 13:27
  #53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TwoThousand
Väldigt intressant, tackar för ert bidrag uppriktigt!
Hade personligen fortsatt med att lösa mordfall ifall inte var tvungen att riskera livet varenda gång går upp gentemot mördaren ensam.

Länge leve sanningen.

Varför skulle du ensam behöva gå upp emot en mördare….? Har man seriös info kan man kontakta utredande myndigheter t ex…..

Förövrigt ska jag nu leka ”medium” eller nåt och spå om ändring i närvarograd inom snar framtid….

Citat:
Ursprungligen postat av Ekvilibrium1
Det är ett riktigt fall som diskuteras här. Ge upp nu.
https://omny.fm/shows/body-bags-with...f-andre-daigle

Var i länken, tidpunkter t ex, säg det något som är ett seriöst bevis på det du påstår….?
__________________
Senast redigerad av Dr Tinnitus 2023-01-17 kl. 13:35.
Citera
2023-01-17, 13:28
  #54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus

Var i länken, tidpunkter t ex, säg det något som är ett seriöst bevis på det du påstår….?

Fallet existerar. Huruvida han tog upp synska kvinnan har inte med saken att göra.
Citera
2023-01-17, 13:32
  #55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ekvilibrium1
Fallet existerar. Huruvida han tog upp synska kvinnan har inte med saken att göra.

Herre gud, driver du med mig/oss….?

Jag har aldrig påstått att brottsfallet i sig inte skulle ha existerat…

Jag protesterade mot påståenden om att medium löst brott/mord…. Detta finns det mig veterligen inga som helst seriösa bevis på utan bara fantasifulla påståenden, som inte stämmer när det granskas mot kända fakta etc.
Citera
2023-01-17, 13:36
  #56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Herre gud, driver du med mig/oss….?

Jag har aldrig påstått att brottsfallet i sig inte skulle ha existerat…

Jag protesterade mot påståenden om att medium löst brott/mord…. Detta finns det mig veterligen inga som helst seriösa bevis på utan bara fantasifulla påståenden, som inte stämmer när det granskas mot kända fakta etc.

https://www.latimes.com/archives/la-...061-story.html
Citera
2023-01-17, 13:43
  #57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ekvilibrium1
https://www.latimes.com/archives/la-...061-story.html

Var i den artikeln finns det några seriösa bevis på att det Kerr och andra påstår exakt vad som hände….? Hur kan det uteslutas att det inte är t ex efterkonstruktion….?

Jag ser fortfarande inga seriösa bevis, bara påståenden….
Citera
2023-01-17, 13:48
  #58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Var i den artikeln finns det några seriösa bevis på att det Kerr och andra påstår exakt vad som hände….?

Han hittades där hon sade att han är.

She also closed her eyes and moved a finger on a map of the state. “I felt a tingling and I stopped,” she said. Her finger stopped near Slidell.

“I told Elise she should get someone to that area as quick as possible,

Charles Gervais, the other man found in Daigle’s stolen truck when it was stopped by Pearl River police near Slidell, pleaded guilty to first-degree murder and was sentenced to life in prison before Phillips’ trial.
Citera
2023-01-17, 13:54
  #59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jan-sandelius
Denna fråga var ställd till mediala individer.inte till skeptiker.

Nu är jag visserligen skeptiker men det fanns ju tex Saida, som letade upp saker, men även avlidna saknade personer. Hon har säkert gjort detta redan.

Hon hade rätt i ca 10% av fallen, vilket hon klarade att av via att använda logiskt tänkande ihop med kvalificerade gissningar.

Gissar du då ett namn inom den närmsta familjen så har du ju rätt tillräckligt ofta för att det ska bli trovärdigt utåt...

Gissningar alltså.
Citera
2023-01-17, 14:04
  #60
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ekvilibrium1
Han hittades där hon sade att han är.

She also closed her eyes and moved a finger on a map of the state. “I felt a tingling and I stopped,” she said. Her finger stopped near Slidell.

“I told Elise she should get someone to that area as quick as possible,

Charles Gervais, the other man found in Daigle’s stolen truck when it was stopped by Pearl River police near Slidell, pleaded guilty to first-degree murder and was sentenced to life in prison before Phillips’ trial.

Ja, påståenden som sagt…. Det finns inga seriösa bevis där…
På vilket sätt är det bekräftat att det hela gick till precis så som det påstås av mediumet och anhörig etc, och att det inte är efterkonstruktioner, gissningar eller på annat sätt avvikande från faktiska omständigheter fakta och tidslinje…? Hur har du kontrollerat det…? Har du t ex en FUP eller liknande? Vad säger utredande polismyndighet etc…?

På vilket sätt skulle den storyn bevisa några paranormala förmågor….?

Varför har saken inte blivit den enorma världssensation den borde blivit, om den var helt sann….?

Uppenbarligen räcker allt vad som står i tidningsartiklar som bevis för dig, men jag är inte så naiv när det gäller extraordinära påståenden om något som aldrig tidigare har kunnat ens påvisas existera….
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback