Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-02-22, 21:21
  #1
Medlem
Jag kom en sak nyss,borde inte medium kunna få kontakt med människor som dött eller försvunnit spårlöst,och berätta för mediumet vem som mördat dom?
Citera
2022-02-22, 21:30
  #2
Medlem
hippilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jan-sandelius
Jag kom en sak nyss,borde inte medium kunna få kontakt med människor som dött eller försvunnit spårlöst,och berätta för mediumet vem som mördat dom?
Javisst är det en bra idé, bara det att det funkar inte att kunna prata med dom avlidna
Citera
2022-02-22, 21:31
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hippili
Javisst är det en bra idé, bara det att det funkar inte att kunna prata med dom avlidna
Nä för dom är ju döda.
Citera
2022-02-22, 21:34
  #4
Avstängd
grungewhores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jan-sandelius
Jag kom en sak nyss,borde inte medium kunna få kontakt med människor som dött eller försvunnit spårlöst,och berätta för mediumet vem som mördat dom?
shit vilken bra idé, kontakta Kanal 5 vettja!
Citera
2022-02-22, 21:35
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hippili
Javisst är det en bra idé, bara det att det funkar inte att kunna prata med dom avlidna

medium hävdar ju att dom kan kommunicera med avlidna själar andar alltså.
Citera
2022-02-22, 21:36
  #6
Medlem
hippilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Itoy
Nä för dom är ju döda.
Ja då är det svårt att prata när man inte finns
Citera
2022-02-22, 21:37
  #7
Medlem
hippilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jan-sandelius
medium hävdar ju att dom kan kommunicera med avlidna själar andar alltså.
Ja jo dom kan ju vara jultomten åxå. Medium kan inte prata med någon som är avliden det är omöjligt
Citera
2022-02-22, 21:40
  #8
Medlem
Denna fråga var ställd till mediala individer.inte till skeptiker.
Citera
2022-02-22, 21:41
  #9
Medlem
frozenbeachs avatar
Fanns ju ett program som hette förnimmelse av mord på 5:an ..vet inte hur framgångsrika dom va i mordutredingarna då ..
Citera
2022-02-23, 02:33
  #10
Medlem
TunderTarFyrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frozenbeach
Fanns ju ett program som hette förnimmelse av mord på 5:an ..vet inte hur framgångsrika dom va i mordutredingarna då ..

Nästan alltid är medium för otydliga för att kunna föra en utredning vidare.

Det finns enstaka undantag där medium haft rätt, men även medium som bevisligen pekat i fel riktning.

Vid ett tillfälle hörde jag en kriminalpolis som efter fyndplatsen var färdigkartlagd åkte dit själv och satt sig och begrundade platsen och informationen för att få ideer (inre bilder) av vad som skulle kunnat ha hänt.

Om någon är intuitiv är inte farligt, det farliga är när folk tror mer på intuitionen än på verkliga irl bevis.
Citera
2022-02-23, 05:05
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frozenbeach
Fanns ju ett program som hette förnimmelse av mord på 5:an ..vet inte hur framgångsrika dom va i mordutredingarna då ..

Ena snubben som var med i förnimmelse av mord blev ertappad med att fejka. Det var han med lite lång mörkt hår, hsn som kräktes äv de ”inte bilderna”
Citera
2022-02-23, 06:17
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jan-sandelius
Jag kom en sak nyss,borde inte medium kunna få kontakt med människor som dött eller försvunnit spårlöst,och berätta för mediumet vem som mördat dom?

Absolut, enklare än så behöver det inte vara, men jag tror det inte finns ett enda fall som har lösts med hjälp av ett medium. Det finns mediala personer i det okända som oftast tar hjälp av sina änglar, och det finns spöken som säger saker till dom rakt på sak, men dom kan aldrig få ut riktiga namn, eller få svar på vem som mördare dom, eller var en persons lik ligger för någonstans, osv. Om andar använder sig utav bilder, förnimmelser, så borde det vara enkelt, men icke.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback