2022-02-24, 08:57
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paladin
Så allt västvärlden skall göra är att fördöma Putin och rikta sanktioner? Och detta tror man Putin bryr sig om? Varken USA eller NATO skall gå in med militär hjälp. Skall man alltså fördöma Putin till att ge upp?

Alltså det är det ryska folket som kommer få bära skulden i slutändan precis som tyskarna fick bära korset för vad de ställde till med när de gav makten till Hitler. Vi ser början på slutet på Ryssland nu, för att citera Norm MacDonald "you don't get to be a country when you start wars with the world".
Citera
Medlem
D4Cs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Systemkritik
Vilken jävla idiot du är!

Det går att kritisera Putin och Ryssland väldigt mycket, men om du inte klarar av att se hur väst och nato gång på gång bryter avtal och jävlas så är du duktigt efterbliven.

Du är bara glad för att få lägga en lapp i en låda var 4e år.

Du är ett jävla skämt, fy fan. Ner med Putin
Citera
Medlem
Drozdovskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Darfsson
Och det kan du avgöra genom ett 4 sekunders klipp på Twitter som visar inte ett skit?

Så jag ska länka dig fem länkar till med 10 sekunders video-klipp? Jag skrev verkar. Jag har inga webcams runtom hela staden.

Här har du en till mitt i stan, sänder live från Kharkov.
https://www.youtube.com/watch?app=desktop&v=Ef5AhamcE98

Eller ser du folk som skjuts till höger och vänster? Sitter du på annan info?
Citera
Medlem
JamesWebbs avatar
Ryssland verkar gå hårt fram direkt:
https://twitter.com/WorldNewsWWIII/s...ZOnlKqBgezBhHQ
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ElongatedMuskrat
Flera Ryska makthavare och journalister har sagt att Ryssland inte kommer anfalla Sverige.

Och som alla vet; om en ryss dementerar något... då är det motsatsen som gäller: alltså att Ryssland kommer anfalla Sverige vid någon tidpunkt.
Japp, kan inte lita på någon info från ryskt ledarskap.
Citera
2022-02-24, 08:58
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReijoHervonen
Biden är en extremt svag president. En gammal senil gubbe som närmar sig slutet, precis som USAs tid som stormakt. Dom är slut.

App app app. Du glömde nämna blöjor. Honk honk
Citera
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OvissFramtid
Ja mycket snack om Ryssland men Belarus har lekt rövare en lång tid nu. Den norra fronten är kanske den mest kritiska då Kiev bara ligger 75 km ifrån den belarusiska gränsen.
Det råder väl inget tvivel om att Ryssland kommer ta Kiev och resten av Ukraina. De kommer sedan tillsätta en ryssvänlig regering och försöka konsolidera situationen. De har då Ukraina och Belarus inom sin maktsfär. Vad nästa steg blir är svårare att sia om. Transnistrien?
Citera
Medlem
Sir Dwains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeValera
Han har gått in i Ukraina, men jag tippar på att han inte försöker att ta hela landet. Detta är ett ganska stort land, större än Sverige. Det kräver stora resurser för att kunna ockupera ett sådant stort land. Se bara på de problem som Ryssland har haft internt med den ryska republiken Tjetjenien, och då är detta är lilleputtland i jämförelse (dock med en fördelaktig terräng).

Inte bara stort, Ryssland är ju fattigt och lär bli fattigare nu, dels av kriget och också av sanktionerna. Ukraina har 40 miljoner invånare, Ryssland har 140 miljoner. De har ingen seriös möjlighet att ockupera landet.
Citera
Medlem
Cameltotems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av magpest
Bäst är att låta Putin ta Ukraina? Vem vet, psykfallet Putin kan mycket väl mena allvar med sitt hot om kärnvapenkrig.

Egoistiskt sätt så är det nog bäst att låta han göra det.

Skulle något land lägga sig i kommer Putin utan tvekan göra en attack med. Och Putin har alltid kärnvapen att förlita sig på.
Citera
Medlem
kajus333s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av punishersweden
Först sa ni att Ryssland aldrig skulle våga ingripa p.g.a NATO och sanktioner. Nu har han gjort det. NATO kommer inte göra någonting. Det är över. Slut. Finito.

I inget inlägg har jag skrivit det. Jag för att du titulerar mig så fint!

Vad jag har skrivit är att man kommer inifrån Ryssland att oskadliggöra Putin. Om inte den första kuppen lyckas så kommer den andra eller tredje att göra det.
Citera
2022-02-24, 08:59
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JamesWebb
Ryssland verkar gå hårt fram direkt:
https://twitter.com/WorldNewsWWIII/s...ZOnlKqBgezBhHQ
Ja, de kör väl på för fullt nu med artelleri, robotbeskjutning, flygbearbetning av militära och ekonomiska mål. För att bereda situationen för markavancemang.
Citera
2022-02-24, 08:59
Medlem
Så Ukraina har redan skjutit ner fem ryska plan och en heliikopter i östra Ukraina
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in