2022-08-31, 09:09
Medlem
donald12s avatar
Senaste siffrorna över orchernas förluster

The total combat losses of the enemy from 24.02 to 31.08 were approximately:

of personnel / personnel - about 47,900 (+350) persons were liquidated / persons were liquidated,
tanks ‒ 1974 (+20) units,
armored fighting vehicles / APV ‒ 4312 (+18) units,
artillery systems – 1091 (+12) units,
RSZV / MLRS - 285 (+3) units,
anti-aircraft warfare systems - 152 (+1) units,
aircraft – 234 (+0) units,
helicopters – 204 (+0) units,
UAV operational-tactical level - 849 (+2),
cruise missiles - 196 (+0),
ships / boats / warships / boats - 15 (+0) units,
vehicles and fuel tanks - 3236 (+19) units,
special equipment - 103 (+0).

The enemy suffered the greatest losses in the Donetsk and Kurakhiv directions.
Citera
2022-08-31, 09:14
Medlem
foliekillers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tvond
Ryska 107 reserv bataljonen som nu sätts in för att fylla luckor i söder först skickar Ryssland in sina söner för att dö nu kommer far och farfar för att dö efter lovats en stor summa rubel.

https://twitter.com/GirkinGirkin/sta...qH6NTND8VRtZKA
Fin utrustning!

Jag är mest imponerad av deras combat boots!
Citera
2022-08-31, 09:23
Medlem
QuietExits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Förlustsiffrorna för orcherna är fortfarande höga c:a 350 stycken skickades till Lucifer igår vilket ger en total på c:a 47900, fortsätter det i den här takten så blir det 50000 döda om mindre än en vecka

Det som verkligen är bra är materielförlusterna, 20 stridsvagnar t.ex, kort sagt lysande siffror.

https://www.facebook.com/photo/?fbid...34922835486843

Det är fascinerande hur stora materielförluster som ryssarna har.
Citera
2022-08-31, 09:44
Moderator
farbror_barbros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaVerdadTodo
En militär seger är när motståndaren ger upp.

Svårare är det inte.

Däremot vet vi inte med säkerhet vad det leder till

Jag ska bara hänvisa till ett exempel fast det finns många.

NATO:s seger i Libyen. Ser du några vinnare där?
Du kan väl i alla fall berätta mer om de ”avgörande militära segern” för Ryssland som du förutspådde häromveckan?

Vad består den av, att man klarar att behålla Kherson?
(FB) Putin beordrar styrkor att gå in i Ukraina - INVASION NU (2022-02-24)
Senast redigerad av farbror_barbro 2022-08-31 kl. 09:50.
Citera
2022-08-31, 09:45
Medlem
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TonyDRarSiffrorUrA
Ok.
När ni får pisk på slagfältet skall fokus omedelbart flyttas till Varbergarnas elräkningar..
Nytt lågvattenmärke passerat.

Jag förstår att du inte kan få in i din RyZZska skalle att vi i Sverige har något som kallas medkänsla. Ni har tydligt visat att ni helt saknar detta.
Personligen har jag inga som helst problem med att betala 50.000-100.000 extra i vinter för att stoppa er pedofilarmé.
Smuts måste städas bort oavsett kostnaden.

Jag har ingen pedofilarmé. Men även om jag hade det, hade det inte ändrat på hur bra eller dåligt mitt argument är. Sluta skriva sånt trams.

Om du betalar 100 000 så tror jag du är en extremist. Det är inte representativt för Varbergs befolkning att vilja betala så mycket, tror jag. De skulle kräva slut på kriget. Det kommer bli upplopp om detta inträffar. Om inte i Sverige, så i många andra länder.

Det intressanta är snarare att diskutera om talet stämmer, eller om det är för ett helt eluppvärmt hus, som nog bara 2-3% av befolkningen har? Samt om man kan genomföra någon slags el-lån som amorteras över 10 år eller liknande. Om det inte sker, så är det game over för Ukraina-stödet, tror jag.
Senast redigerad av psychicsailor 2022-08-31 kl. 09:59.
Citera
2022-08-31, 09:54
Medlem
Reimers avatar
Det Ukrainska morgonskiftet har börjat sin tjänstgöring

Citat:
New round of explosions near Kherson

https://liveuamap.com/en/2022/31-aug...s-near-kherson
Citera
2022-08-31, 09:57
Medlem
Citat:
Men du har ju absolut inget att gå på om Rysslands framtid mer än en massa svammel om reservdelar.

Jag är ganska säker på att Ryssland även nästa år kommer att ha rekordskördar och fortsätta med det långt in i framtiden. Och det är jag inte ensam om.

Däremot är frågan hur det blir i väst. Om det stagnerar eller rentav av minskar i takt med klimatförändringar och i det akuta läget brist på konstgödsel.

Nu var det du som tydligt deklarerade att Ryssland inte skulle få problem med sina jordbruksmaskiner.
Vilket du backar från????
Men uppenbarligen är det din argumentationsteknik byggd på att när du blir överbevisad flyttar du målstolparna. Vilkar verkar vara typiskt för ni som beundrar Putin.

Givetvis kan de kompensera den mekaniserade jordbruket med tillförsel av manuell arbetskraft.
Nu är detta inte enbart relaterat till Jordbruket utan till många områden, så frågeställningen blir hur arbetskraften(Dvs. innvånarna) kommer att acceptera de nya levnadsförhållanden.
På samma sett som vi i väst påveras , men min uppfattning är att anpassningen för väst kommer att bli mindre och mindre långvarig jämfört med vad som kommer att ske i Ryssland.
Citera
Moderator
farbror_barbros avatar
Citat:

Svårare är det inte.

Man blir mer och mer nyfiken på din förutspådda ”avgörande ryska militära seger” som enligt dig definieras av att motståndaren ger upp och lagt ner vapnen:
(FB) Putin beordrar styrkor att gå in i Ukraina - INVASION NU (2022-02-24)
Vad är det som enligt dig tyder på att Ukraina tänker ge upp, och när sker denna seger för Ryssland, 2023? 2024?
Citera
Medlem
Reimers avatar
Ajaj, ännu ett fall av vårdslös rökning

Citat:
Big warehouse caught fire in Krasnogrvardeyskoe town in Crimea

https://liveuamap.com/en/2022/31-aug...nogrvardeyskoe
Citera
2022-08-31, 10:17
Medlem
Reimers avatar
Nattskiftet i den Ukrainska armén avslutade starkt också

Citat:
In Tokmak, Zaporizhia region at night around 4:30 am local time. It is reported that there was a detonation of Russian ammunition. Presumably area of ​​railway station and elevator.

https://twitter.com/bayraktar_1love/...86087419445249
Citera
2022-08-31, 10:19
Medlem
Citat:

Svårare är det inte.

Fria västvärlden, inge mer statsterror (lokerbie), utveckling av massförstörelse vapen, eller galen diktator som fritt får härja och hota i väst.
Citera
2022-08-31, 10:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalmar2004
Kherson tillhör Ukraina.

Efter att ryssland kastats ut och man inte kan leva med detta så får man flytta till det territorium man vill - Ryssland t ex. Är du etnisk ryss och absolut inte kan leva i Ukraina så flyttar du till Ryssland - svårare än så är det inte.
Ja det är ju som att bohusläningarna skulle folkomrösta för att dom åter vill tillhöra Norge utan att tillfråga regeringen i Stockholm. Så fungerar det givetvis inte och det är ju Kiev som har sista ordet då Kherson ju ligger i Ukraina. Det är alltså en form av rysk statsterrorism att tvinga folk i dom ockuperade l´delarna av Ukraina att folkomrösta om något som är olagligt och inte följer juridisk internationell standard i territoriella frågor. Samma gäller ju Ukrainska Krimhalvön som ockuperas av rysspatrasket sedan 2014.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in