Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 5
  • 6
2022-02-23, 08:20
  #61
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TorkelSnorkel
Aftonbladet (och Expressen) har sådana listor varje år. Till exempel denna:

de tjänar mest i din kommun 2021: https://www.aftonbladet.se/minekonom...t-i-din-kommun

Eller denna:

Aftonbladet.se har listorna över de med störst förmögenhet och störst inkomster – kommun” : https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...est-dar-du-bor

Det finns en del kriminella som kartlägger förmögna och höginkomsttagare. Aftonbladets och andra tidningars lista kan utgöra en rålista.

Så det finns goda - och fullt legitima - skäl för ärliga förmögna att hålla sina tilgångar så dolda som möjligt.
Den första artikeln handlar inte om hur stor förmögenhet någon har, utan vilken lön vissa har. Den andra artikeln är från tiden när förmögenhetsskatt fortfarande fanns, då var sådana siffror offentliga.

I dag krävs det sjukt mycket för att få koll på någons förmögenhet, och jag tror inte att Aftonbladet eller någon annan publicerar sådana listor längre.

Så, numera känns det mest som att kriminella kan ha nytta av ett dolt konto hos Credit Suisse.
__________________
Senast redigerad av constant 2022-02-23 kl. 08:23.
Citera
2022-02-23, 09:35
  #62
Avstängd
WatchItNows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TorkelSnorkel
Jag tror snarare att de väljer ett annat sätt; kryptovalutor, t ex. En storskurk lägger knappast sina 100 stulna miljoner i madrassen bara för att banker som följer Basel-reglerna nobbar honom.
Jag tror faktiskt att när polisen stoppade det svarta växlingskontoret i Stockholm så blev Sverige lite hederligare. Om skurkarna inte kan bli av med pengar från knark så minskar deras vilja att vara skurkar. En diktator som inte kan ta emot 100 miljoner är en bättre diktator. Inte sätter han igång med bitcoin. Och gör han det är et bitcoins användning man ska vara ute efter.
Citera
2022-02-23, 12:09
  #63
Medlem
Bleppe_Bfs avatar
Schweiziska banker har skumma kunder?

Stoppa pressarna!

Vad skall de lura i oss härnäst?
Vatten är vått?
Citera
  • 5
  • 6

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback