Citat:
Ursprungligen postat av
colabulle
Men den där utvägen finns ju bara man "vågar ta steget tillbaka och söka hjälp eller ta itu med de problemen som finns?" De må vara en brantare backe upp men när man väl är på toppen så är man nog jävligt nöjd att man klara utav det och har nog i 9/10 fall en nyare bättre syn på livet.
För feg haha Tvärt om min flashback, du står pall i vinden som en fura, du står emot den mörka vägen, Vän dig om gå andra hållet TA TAG i PROLEMEN. Jag tror på dig! <3
Nä precis känns som att de får tunnelseende MEN ändå finn det inge tanke på hur man kommer att drabba andra? eller väger känslan utav att veta att man slipper skiten mera än att man gör illa FLERA andra? jag fattar inte den ekvationen... Den enkla vägen du tar skadar så många flera än vad det gör för "dig" som väljer att ta ditt liv, problemet blir ju inte löst det byggs ju på ytterligare med svallvågorna efteråt?
De båda du nämner som jag skrev tidigare i andra citerade inlägg och du själv skrev var ju ganska grova missbrukare utav diverse olika substanser, och droger som inte det minste bidrog till någon hjälp och troligen övergrepp som barn, samt att de har vart stora musiker med en herrans press på sig att prestera och göra sina fans nöjda, de levade ju på att försöka få så många som möjligt nöjda flera miljoner, där kan jag förstå att en depression kan börja gro men då måste man ju kunna stänga av och sluta pressa sig själv, ändra livsvanor, sluta med musiken på den grad att man söker miljoners själars approval? ta itu prata om problemen/minnena etc kalla det Självinsikt/Realism.
Den hemlöse du pratade med man blir inte hemlös i Sverige bara sådär det ligger oftast missbruk eller liknande bakom, att han var EU-emigrant kanske kan förklara en viss del men här i Sverige får ju invandrare mera hjälp än vi svenskar som är födda här, Tala inte om Influencerna där får man skylla sig själv, väljer det att tjäna pengar på den du är kan du inte förvänta dig att alla kommer älska dig för evigt och allt du gör, det är extremt ignorant att tro det (som jag tor många gör)
Man ska aldrig jämföra hur m an mår eller trauman/hädelse i livet MEN man kan ju utvärdera vilka olika förutsättningar vissa har vs sig själv och utifrån det försöka göra livet bättre! finns hjälp att få
Jag läser ditt inlägg, och jag tar till mig det. Delar allt du skriver och håller med.
Jag har suttit på Flashback i många år med olika konton, dragit ur mig röven för att hjälpa andra. Lagt ned min själ, min empati och kunskap - i regel inom psykiatri-delen. Jag har aldrig fått något tillbaka egentligen. Hela karma-biten existerar inte. Där någonstans ska jag stå som en stark fura medan de kraftigaste vindar blåser över, och det handlar inte bara om här, utan i verkliga livet. När det starka trädet svajar i vinden så ska det stå pall, men det kanske inte krävs mycket för att det ska blåsa ned?
Precis, jämförelsen är felaktigt. Någon kan må extremt dåligt av en slags "bagatell" med en annan ruskar av sig det snabbt. Många som begår självmord gör det dessutom i ett väldigt labilt tillstånd, kanske påverkade eller kraftigt berusade. Men många har mått dåligt under många, många år. Där ser man sin sista utväg. Är det egoistiskt gjort? I viss mån, självklart. Men jag tror inte att dessa individer reflekterar kring hur deras nära & kära ska känna, då man själv är i ett formidabelt helvete rent mentalt.
Kika in denna låt och texten, gällande Cornell:
https://youtu.be/C1TvJarzQyw
Olycklig kärlek min vän, den lär finnas där, fungerade temporärt.
En till goding (hummingbird-gura, Gibson, så vackert sound och look):
https://youtu.be/6UjyhGGUIPw
Det är inte direkt lyckliga texter.