Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2022-02-19, 01:36
  #13
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milton.Mills
Jag instämmer, Flashback har gjort mig till en mer välinformerad och bättre skribent since 2012 (i annan skepnad). Faktiskt få tillfällen numera som man verkligen mängdtränar att faktiskt skriva om saker och yttra åsikter om det inte är på jobbet.

Citat:
Ursprungligen postat av Amazon-mannen
Även jag har blivit en bättre människa, funderar på att skriva min generations roman, har exceptionella värderingar i allt från storpolitik till kaniners könstillhörighet.

Så ock jag! Faktiskt.
Jag har lärt mig att debattera, argumentera, att söka källa, att posta en tråd i rätt forum, att inte käfta, och aldrig gå off topic. Irl kan det hetta till ibland men på nätet -nä nä.

Och den viktigaste regeln - så som jag tänker både när jag skriver brev till myndigheter eller annat - "Är det här intressant/givande för den som läser mitt inlägg?" Tänker alltså så innan jag postar. Om det blir ett nja så kastar jag alltihop. Min papperskorg är full av plattor och laptops.

Så jag sträcker på ryggen och snyggar till knytblusen och säger: "Ge mig min medalj, jag har vatt dutti!"

Citat:
Ursprungligen postat av Jagersro
Vad är dödsknarkarrasism ?
"Dödsknarkarrasistnazist" är en musikalisk inriktning. Tänk fascistoid dödsmetall med kod 291. Från Skåne.
__________________
Senast redigerad av LuluBrooksie 2022-02-19 kl. 01:41.
Citera
2022-02-19, 01:47
  #14
Medlem
Kinesisk-Ap-Strutss avatar
"Men direkt när vi började med podden så förstod jag att det finns så många dimensioner av forumet. Det finns ingen som är den typiske Flashbackaren.” "

Jodå det finns många som är en typisk flashbackare, det är i princip 2 grupper, jag & alla andra. Det är inte jag som är en vänster alternativt höger uttjatad karikatyr till sinneströg imbecill kan man väl säga också. Det är lite som att djingis & gustav skvätte lite för mycket.
Citera
2022-02-19, 01:51
  #15
Medlem
Insyn5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cleovarnamnet
https://www.svd.se/flashback-har-gjo...-battre-person

Här intervjuas trion bakom podden Flashback forever.
Användare som nämns vid namn:
workinman
RUN3
Hor-Ulla
Bluebeast72

Emma Knyckare säger i artikeln: ” – Jag hade en förutfattad mening om det bara var dödsknarkarnazister och vidriga människor på Flashback, att det är där vi samlar helvetet. Men direkt när vi började med podden så förstod jag att det finns så många dimensioner av forumet. Det finns ingen som är den typiske Flashbackaren.”

Även poddarnas favorittrådar nämns, såsom Flashback bygger pepparkakshus
(FB) Flashback bygger pepparkakshus 2021! Jubileumstävling! (FAS II)
och
Jag har cancer och vet att jag snart ska dö. Fråga mig vad du vill!
(FB) Jag har cancer och vet att jag snart ska dö. Fråga mig vad ni vill! (TS död 20211222)

Skönt ändå, göra en podd och inte behöva tänka på att skapa sitt eget material.
Citera
2022-02-19, 08:01
  #16
Medlem
kyrkstockens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vackrahav100
Nu ska Svd-journisten försöka förminska oss. Nej Flashback handlar om politik. Invandringsfrågan. Inte om smutsig porr som journalisten har läst här. Och om kultur och litteratur.
Ja, flashback handlar mer än annat om invandringen och integrationen som vi inte får tala om.

Men det är bra om ni ser hur man försöker få flashback att handla om pedofili och annan skit. Har vi 10 aktiva pedofiler bland 100k?

Det handlar naturligtvis om ordets makt.

Har ni sett lagstiftningen mot conversion terapi? Regering efter regering formulerar rakt ut att conversion terapi är ovetenskaplig, att man historiskt använt elchocker för att bota bögar.
Ja det är sant att psykiatrin har använt elchocker mot allt möjligt, dock inte som convertion terapi. Men kan man få folk att tro det får man naturligtvis makt.

Kan man smeta nazistetiketter mot oss eller kanadensiska lastbilschaufförer kan man ignorera oss.
Citera
2022-02-19, 09:05
  #17
Medlem
kaffekoppens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cleovarnamnet
– Jag hade en förutfattad mening om det bara var dödsknarkarnazister och vidriga människor på Flashback, att det är där vi samlar helvetet. Men direkt när vi började med podden så förstod jag att det finns så många dimensioner av forumet. Det finns ingen som är den typiske Flashbackaren.”

Väldigt kloka ord. Det finns mycket välvilja också.

Själv känner jag att Flashback både fostrat och format mig.

Mvh.
Citera
2022-02-19, 10:05
  #18
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herakleios
Det är en benämning eller samlingsbenämning för vad PK-människor kallar Flashbackare.

Knarkare, nazister och kriminella.
Så är det. Jag tror att ordet "Dödsknark" kommer från någon sensationell kvällstidningsrubrik för länge sedan.

Idag skulle jag säga att "Dödsknararnazist" är en hedersbeteckning. Där vi har approprierat fiendens beskrivning & gjort det till vår egen.

Precis som bögarna gjorde med ordet "bög". Iallafall fram till massinvandringen, när ordet bög återigen blev ett nedsättande skällsord.
Citera
2022-02-19, 11:31
  #19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Insyn5
Skönt ändå, göra en podd och inte behöva tänka på att skapa sitt eget material.

^ Det här multiplicerat med 1000.

Helt jävla bisarrt hur kvinnor ser en möjlighet i att infiltrera alla manliga cirklar för att få uppmärksamhet. De bara kunde inte låta bli att hålla sig borta, de måste göra det till en grej om sig själva. Men forumet har endast blivit en grej tack vare män. Det är män som har skrivit 99,99% av tänkvärda inlägg med att tänka utanför lådan och till att öka intresset. Sånt som knappt några kvinnor klarar av.

De här opportunisterna har sen sett en möjlighet att rikta uppmärksamheten mot sig själva med att göra någon podcast för normies om andras inlägg. De var för gamla för att bli Instagram-thots men kan nu ändå leva ut drömmen som narcissistiska bimbos.

Bara titta på vilka jävla löjliga poser och foton de tar?

https://i.imgur.com/JYUh6KL.png
https://i.imgur.com/bdTnALZ.png
https://i.imgur.com/ez4Pu3G.png

De måste vara +40 men har samma mognadsgrad som nån tonårsflicka som precis upptäckt TikTok.
Om ett par år förväntar jag mig att de står framför Eiffeltornet bärandes en basker och poserar med någon jävla baguette för recensera dina inlägg i resetråden om Frankrike och där du kan få 2% rabatt hos Triviago ifall du röstar fram dem på poddgalan.

Jävla attentionwhores.
Citera
2022-02-19, 17:13
  #20
Medlem
merrymaidens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Så är det. Jag tror att ordet "Dödsknark" kommer från någon sensationell kvällstidningsrubrik för länge sedan.

Idag skulle jag säga att "Dödsknararnazist" är en hedersbeteckning. Där vi har approprierat fiendens beskrivning & gjort det till vår egen.

Precis som bögarna gjorde med ordet "bög". Iallafall fram till massinvandringen, när ordet bög återigen blev ett nedsättande skällsord.
Apropå trådens rubrik så vill jag säga att Enoch.Thulin är en deltagare som höjer nivån på Flashback och skriver intressanta inlägg på mycket god svenska. Har för mig jag har bråkat med dig, men kan nu inte komma på vad det skulle ha varit om, eftersom det mesta jag sett av dig på senaste tiden har varit bra och välinformerat! Kör hårt!

Dödsknarkarnazist är väl mest ett uttryck för att visa skillnaden mellan hur normala invandringskritiker är... och hur de utmålas i media (brutala, obildade hatiska)
. Kort sagt, det finns inga sådana "hatare" som media vill påstå skulle finnas. Inte ens i NMR. Det handlar heller inte om hat utan om kärlek till sitt folk, sitt land och sin kultur - som man därför vill bevara.

Själv har jag lärt mig på Flashback vad begreppen "halmgubbe", "ad hominem" och Urban exploring är.
Inget av detta var bekant för mig, innan Flashbackmedlemskap.
__________________
Senast redigerad av merrymaiden 2022-02-19 kl. 17:16.
Citera
2022-02-23, 01:15
  #21
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Kul att Flashback anses som något mera positivt. Visserligen så är ju forumet mer "mainstream" i dag, än vad det var i början, men de roliga trådarna finns kvar. Sedan så har jag aldrig lyssnat på podden Flashback Forever, men kul att det finns en podd som tar upp roliga/intressanta trådarna som andra kan ha missat. När det gäller tjejerna så har jag dålig koll på dem, den där Ina vet jag tävlar i På spåret och rätt duktig.

Och den där Emma vet jag var något fientlig mot forumet. Minns något om att hon sjöng om nazism i något humor program och nämnde Flashback. Skapade en tråd om det. t.om när det skedde. (FB) Flashback i Hårdvinklat
Citera
2022-02-26, 05:40
  #22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Så är det. Jag tror att ordet "Dödsknark" kommer från någon sensationell kvällstidningsrubrik för länge sedan.

Idag skulle jag säga att "Dödsknararnazist" är en hedersbeteckning. Där vi har approprierat fiendens beskrivning & gjort det till vår egen.

Precis som bögarna gjorde med ordet "bög". Iallafall fram till massinvandringen, när ordet bög återigen blev ett nedsättande skällsord.
Det finns en tråd om det, givetvis här på FB.
(FB) Det första belagda användandet av ordet "dödsknarkarnazism"?
Citera
2022-02-27, 13:37
  #23
Medlem
SvartChilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herakleios
Det är en benämning eller samlingsbenämning för vad PK-människor kallar Flashbackare.

Knarkare, nazister och kriminella.
Men Emmas uttalande visar att vissa som stämplas som pk-människor av så kallade äkta flasbbackare, också kan vara flashbackare eller försvara Fb. Jag är en av dem.
Jag har fått mycket positivt av forumet. Jag har lärt mig mer genom att läsa i externa källor om ämnen som tas upp här. Jag har bråkat med antifeministerna och omoget grälat i chattråden. Jag har fått fina råd och stöd när en nära släkting mådde mycket dåligt.

Jag har också kritiserat forumet och varit negativ. Det är en av dess styrkor, att admins inte förbjuder utan uppmuntrar kritik. Från alla.
Vi ser inlägg som är elaka och nedsättande. Och de som är uppmuntrande och stärkande.
Och allting där i mellan.

Som sammanfattning är jag inte alltid nöjd men mycket glad att flashback finns. Och över nyanserad kritik i media.

Editering: Flashback är mer nyanserat än många förstår.
__________________
Senast redigerad av SvartChili 2022-02-27 kl. 13:45.
Citera
2022-03-26, 13:50
  #24
Medlem
Insyn5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HansVonFreudhaus
^ Det här multiplicerat med 1000.

Helt jävla bisarrt hur kvinnor ser en möjlighet i att infiltrera alla manliga cirklar för att få uppmärksamhet. De bara kunde inte låta bli att hålla sig borta, de måste göra det till en grej om sig själva. Men forumet har endast blivit en grej tack vare män. Det är män som har skrivit 99,99% av tänkvärda inlägg med att tänka utanför lådan och till att öka intresset. Sånt som knappt några kvinnor klarar av.

De här opportunisterna har sen sett en möjlighet att rikta uppmärksamheten mot sig själva med att göra någon podcast för normies om andras inlägg. De var för gamla för att bli Instagram-thots men kan nu ändå leva ut drömmen som narcissistiska bimbos.

Bara titta på vilka jävla löjliga poser och foton de tar?

https://i.imgur.com/JYUh6KL.png
https://i.imgur.com/bdTnALZ.png
https://i.imgur.com/ez4Pu3G.png

De måste vara +40 men har samma mognadsgrad som nån tonårsflicka som precis upptäckt TikTok.
Om ett par år förväntar jag mig att de står framför Eiffeltornet bärandes en basker och poserar med någon jävla baguette för recensera dina inlägg i resetråden om Frankrike och där du kan få 2% rabatt hos Triviago ifall du röstar fram dem på poddgalan.

Jävla attentionwhores.

Ja visst är det tur att många här på flashback tydligen kan vara så intressanta och roliga att de skapar substansfulla och givande diskussioner som dessa gamla mainstream, oinstressanta och tråkiga kärringar kan använda som material.

I grunden fattar de nog inte själva exakt varför Flashback skapar ett allmänt intresse.

Hon kallar oss för dödsknarkarnazister, men ska ändå kapitalisera sin jävla podd på oss?

Emma och hennes poddkompisar skulle aldrig kunna skapa något intressant ämne, inlägg eller vara del av en givande debatt och diskussion här, där är hon och hennes kompisar alldeles för begränsade.

Har inte hört podden men de borde fan vara tacksamma för Flashback och dess skribenter som skapar hela deras jävla material, så lite uppskattning och ett officiellt tack vore på sin plats. Deras bilder är fan bland det mest patetiska jag sett.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback