Flashback bygger pepparkakshus!
2025-03-03, 05:47
Medlem
InbilladGalenskaps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av keckoish
Hm, de ska alla berätta för varandra om sina upplevelser från utsidan och Helly R säger att hon satt i sin mysoverall därhemma i sin lilla lägenhet Varför inte säga som det var? Att hennes alter ego var Helena Eagan, företagets grundares dotter och framtida arvtagerska i egen hög person. Och att hon just stått i begrepp till att hålla ett tal till allmänheten vid en stor gala... Det måste vara Helena, inte Helly R, som är där bland innisarna och infiltrerar. och ljuger sådär...

Fortsätt kolla på fler avsnitt så får du svar på det du undrar

Dumt att besöka tråden och ställa frågar när du inte har sett allt som släppts. Stor risk för spoilers.
Citera
2025-03-03, 23:19
Medlem
carminaburanas avatar
Jag har helt tappat intresset för serien. Trist.
Citera
2025-03-06, 15:21
Medlem
keckoishs avatar
Mm, har nu sett t o m avsnitt sju, dvs alla som släppts hittills. Hade trott att man skulle få en resumé som tar vid där det sist slutade, dvs vid avbrottet av deras overtime contingensy. Var ju sååå spännande när det bröts. Marc S på svågerns boksläpp hemma hos systern, Irwing som lyckats lokalisera och söka upp sin älskade Burt och Helly R som Helena Eagan, arvtagare av Lumons Industrier som just stod i begrepp till att hålla tal på en stor gala. Den upproriska Helly R's utis iskyla mot Helly framstod med ens som kanske lite mer begriplig... Vidare: Viktigt var väl att Marc lyckades kommunicera att hans fru var vid liv samt att Helly lyckades meddela allmänheten och pressen att de misstrivdes, blev torterade och inte var där frivilligt. Där skulle jag ha velat att fortsättningen tog vid. Hur reagerar omvärlden på denna information? Måste ju bli att myndigheter börjar undra om allt står rätt till bakom företagets väggar? Mm, bara funderar. Det känns lite som att man villat bort sig från sådant som var bra i första säsongen. Brukar ju vara så ibland. Den första säsongen är fullständigt mind blowing. Sedan blir det svårt att hålla den nivån i andra säsongen. Allt storslaget man velat få fram har man redan skildrat och det finns inget kvar att göra, än att låta vardagen trilla på i det parallella universum man just presenterat. Ta serien Äkta människor som jämförelse. Också en frapperande första säsong och en lite småtrist andrasäsong.
Senast redigerad av keckoish 2025-03-06 kl. 15:58.
Citera
2025-03-08, 20:37
Medlem
Klas-Vegass avatar
8e avsnittet var ytterligare ett helt meningslöst avsnitt.
Citera
2025-03-09, 13:15
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klas-Vegas

Jag tyckte det fungerade. Karaktären Harmony Cobel är bra eftersom hennes driv och aggressivitet väger upp den yta som många andra personer har i serien. I detta avsnitt kommer hon till sin rätt i den fula och oglamorösa värld som vi annars inte fått se. Uppenbarligen har hon ett förflutet och känner till något som kan användas mot företaget, vilket förklarar varför hon inte blir svag när hon pressas.
Citera
2025-03-09, 13:29
Medlem
peterZiipens avatar
Citat:
Alltså, om du på riktigt menar att avsnitt 7 var ett meningslöst avsnitt, så hänger du tyvärr inte med i handlingen. Kanske för komplicerat för dig? Rekommenderar att du istället tittar på valfri Netflix-, eller Disney-produktion, där karaktärerna berättar för tittarna hur de ska tycka och tänka.
Citera
2025-03-09, 14:07
Medlem
Klas-Vegass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheLucky
Jag tyckte det fungerade. Karaktären Harmony Cobel är bra eftersom hennes driv och aggressivitet väger upp den yta som många andra personer har i serien. I detta avsnitt kommer hon till sin rätt i den fula och oglamorösa värld som vi annars inte fått se. Uppenbarligen har hon ett förflutet och känner till något som kan användas mot företaget, vilket förklarar varför hon inte blir svag när hon pressas.
Jag såg bara att man gjorde ytterligare en utflykt från handlingen. Som tillförde inget.

Det finns heller ingen förklaring till varför hon försvann på parkeringen och begav sig till vad jag antar är maine eller new foundland.
Citera
2025-03-09, 17:14
Medlem
keckoishs avatar
Mm, fattade det som att hon är själva upphovsmannen till splittringsmetoden och att hon kände sig kränkt när hon sparkades från sitt jobb som högsta chefen över splttringsvåningen. Så då låter hon sig köras till sitt barndomshem på landet för att hämta sina gamla anteckningar och ritningar över hur man splittrar en hjärna. (Att hon inte kan köra själv är för att de på Lumon kan följa hennes bils rörelser, men väl icke hennes smartphones. ) Kan förövrigt tänka mig att hon har bättre koll på hur Marcs hjärnhalvor kan återförenas, än Regabe, som väl redan tagit livet av Petey en gång, när hon försökte hjälpa honom härmed.
Senast redigerad av keckoish 2025-03-09 kl. 17:51.
Citera
2025-03-09, 18:54
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Jag såg bara att man gjorde ytterligare en utflykt från handlingen. Som tillförde inget.

Det finns heller ingen förklaring till varför hon försvann på parkeringen och begav sig till vad jag antar är maine eller new foundland.
Behöver du få pay off i samma episod? Vet du att det var menlöst? Det återstår att se.
Citera
2025-03-09, 19:03
Medlem
Klas-Vegass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Behöver du få pay off i samma episod? Vet du att det var menlöst? Det återstår att se.
Nej, men det är extremt utdraget och handlingen förs inte framåt.

Jag är inte intresserad av bilder. Jag är intresserad av en historia. Det är en framåtriktad utveckling.

Här står det bara och stampar. Avsnitt 7 kunde varit fem minuter. Avsnitt 8a var onödigt.

Jag skriver att smaken är som baken (ihopklistrad av bajs).

Men med tanke på säsong ett har de hamnat helt vilse. Jag är ju inte ensam om att tycka så.

Det mest givande i avsnitt 8 var omgivningen som jag antar var maine eller new foundland. Så det var hennes uppfinning. Detta tog ett helt avsnitt att komma fram till, och rätt krokig väg.
Senast redigerad av Klas-Vegas 2025-03-09 kl. 19:06.
Citera
2025-03-11, 07:11
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Nej, men det är extremt utdraget och handlingen förs inte framåt.

Jag är inte intresserad av bilder. Jag är intresserad av en historia. Det är en framåtriktad utveckling.

Här står det bara och stampar. Avsnitt 7 kunde varit fem minuter. Avsnitt 8a var onödigt.

Jag skriver att smaken är som baken (ihopklistrad av bajs).

Men med tanke på säsong ett har de hamnat helt vilse. Jag är ju inte ensam om att tycka så.

Det mest givande i avsnitt 8 var omgivningen som jag antar var maine eller new foundland. Så det var hennes uppfinning. Detta tog ett helt avsnitt att komma fram till, och rätt krokig väg.
Olika tycke och smak, absolut. För vissa, till exempel Slow Joe in the back row, är The Avengers ett bättre alternativ med en tydlig framåtrörelse och dopaminkickar.
Citera
2025-03-12, 13:48
Medlem
keckoishs avatar
Hade föredragit om säsong 2 hade inletts direkt med resumén i avsnitt 2. Därifrån hade man inte behövt följa innisarna ännu på ett tag. Så hade temat för säsong 2 kunnat vara utisarnas kamp och tvivel kring vad som händer med dem på jobbet och deras undran om de inte borde sjukskriva sig ett tag. Även myndigheter såsom arbetsmiljöverket hade kunnat kopplas in. Hade även varit givande att i ökad utsträckning få ta del av Helena Eagans liv och hennes anledning till att vara så känslokall mot sin innis. Vad Lumons ledning sedan valt att hitta på med innisarna som straff för det inträffade hade kunnat höljas i hemlighet tillsvidare.. Tortyr borde ju vara bara förnamnet. Så hade det faktiskt känts som fem månader som gått, när väl innisarna tar plats på scenen igen. Hade skapat en tydligare rytm och förstärkt känslan av Lumons lednings övertag - de bestämmer inte enbart över vad innisarna får göra, utan även vad du som tittare får ta del av, typ. Gladde du dig åt att se deras närvaro på utsidan, så får du nu inte se dem alls något mera. Utan endast följa dem på avstånd via deras utisars undringar på utsidan.
Senast redigerad av keckoish 2025-03-12 kl. 14:35.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in