Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2022-02-15, 19:53
Medlem
Som vanligt är jag en av många som vill komma vidare med sin jobbkarriär, man söker jobb och failar på vissa intervjuer. Det jobb jag erbjuds är enbart försäljning och kundtjänst med skitlön och hög press. Är en arbetslös men studerse och extrajobbar.

Nu har det gått sex veckor tills jag tog examen inom marknadsföring och projektledning.

Utöver det kan jag inte klara av enkla saker i vardagen som att laga mat eller stöds ordentligt. Sover knappt något eftersom jag sitter med telefon fram till 02.00

Har ADD och hatar att ha den , har inga problem med tjejer eller skaffa vänner utan det handlar om en rädsla att aldrig få det där jobbet man vill ha så man kan få en status i livet. Liksom ....Anders - Controller eller Alicia- Kommunikatör! Liksom häftiga titlar.

Varför har jag detta tankesätt eller är det sociala medier som spökar?
Citera
2022-02-15, 20:00
Medlem
Stenballes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Plukke
utan det handlar om en rädsla att aldrig få det där jobbet man vill ha så man kan få en status i livet. Liksom ....Anders - Controller eller Alicia- Kommunikatör! Liksom häftiga titlar.

Status och titlar är överskattat.
Gör det som du trivs med.
Vill du absolut ha en titel så starta ett eget företag och titulera dig VD...
Citera
2022-02-15, 20:07
Medlem
BoxInBags avatar
Om det är just avsaknaden av status och titlar som besvärar dig så är du narcissistisk.

Om du är narcissistisk så lider du av mindervärdeskomplex och behöver terapi för att bli lite mer normal och lära dig att bry dig om viktiga saker istället för att gå runt och må dåligt över en massa ytligt, idiotiskt och meningslöst trams som inte har någon betydelse.
Senast redigerad av BoxInBag 2022-02-15 kl. 20:15.
Citera
2022-02-15, 20:14
Medlem
MissAjDiHiDis avatar
Citat:
Som vanligt är jag en av många som vill komma vidare med sin jobbkarriär, man söker jobb och failar på vissa intervjuer. Det jobb jag erbjuds är enbart försäljning och kundtjänst med skitlön och hög press. Är en arbetslös men studerse och extrajobbar.

Nu har det gått sex veckor tills jag tog examen inom marknadsföring och projektledning.

Utöver det kan jag inte klara av enkla saker i vardagen som att laga mat eller stöds ordentligt. Sover knappt något eftersom jag sitter med telefon fram till 02.00

Har ADD och hatar att ha den , har inga problem med tjejer eller skaffa vänner utan det handlar om en rädsla att aldrig få det där jobbet man vill ha så man kan få en status i livet. Liksom ....Anders - Controller eller Alicia- Kommunikatör! Liksom häftiga titlar.

Stöds ordentligt? Vad menar du?

Gå en matlagningskurs? Alltid bra att kunna laga mat.
Citera
2022-02-15, 20:29
Medlem
avrogados avatar
Citat:
Jag tvivlar att livet är till för att vara andra till lags (på recept).
Det fungerar för mig och min omgivning.
Citera
2022-02-15, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BoxInBag
Om det är just avsaknaden av status och titlar som besvärar dig så är du narcissistisk.

Om du är narcissistisk så lider du av mindervärdeskomplex och behöver terapi för att bli lite mer normal och lära dig att bry dig om viktiga saker istället för att gå runt och må dåligt över en massa ytligt, idiotiskt och meningslöst trams som inte har någon betydelse.

Ja att de som har dessa jobbtitlar har råd till mer saker? Att deras vardag är så mycket bättre.

Tror inte en Controller vill gå över till busschaufför
Citera
2022-02-15, 20:44
Medlem
Citat:

Det viktigaste i livet är inte status eller pengar, det är tid.
Skit i vad andra tycker och använd din tid på saker som du gillar.

Kasta inte bort livet på att jaga efter snygga titlar som ger dig status i andras ögon.
Citera
2022-02-15, 21:16
Moderator
pbos avatar
Relationer och samlevnad --> Psykisk hälsa
/Moderator
Citera
2022-02-15, 21:19
har också add men alla är vi olika själv skiter jag fullständigt i allt vad som gäller status. Men kan känna igen mig lite i jobbet

. Att man känner att man kanske borde haft ett bättre jobb. Men jag jobbar ändå med något jag älskar , även om mitt nuvarande jobb är lite segt.

Man kan ju hitta saker man kan känna sig duktig på i annat också. Men vet problematiken oftast orkar man inte hålla på med något så länge tills man blir riktigt duktig heller.

Så mitt tips är väll … fortsätt kämpa , ge aldrig upp, ställ inte så höga krav på dig själv.
Citera
2022-02-15, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Captinhero
har också add men alla är vi olika själv skiter jag fullständigt i allt vad som gäller status. Men kan känna igen mig lite i jobbet

. Att man känner att man kanske borde haft ett bättre jobb. Men jag jobbar ändå med något jag älskar , även om mitt nuvarande jobb är lite segt.

Man kan ju hitta saker man kan känna sig duktig på i annat också. Men vet problematiken oftast orkar man inte hålla på med något så länge tills man blir riktigt duktig heller.

Så mitt tips är väll … fortsätt kämpa , ge aldrig upp, ställ inte så höga krav på dig själv.

Jag ställer höga krav då jag tyvärr vill komma upp i status och känna mig sedd. Alla dess mellanchefer måate ha det hur bra som helst att få vara chef över andra.
Citera
2022-02-15, 21:55
Medlem
Citat:
Jag ställer höga krav då jag tyvärr vill komma upp i status och känna mig sedd. Alla dess mellanchefer måate ha det hur bra som helst att få vara chef över andra.
En mellanchef kan få ta order att spotta dom längre ner, njuter man att trycka ner andra så är det väl bra. Jag tar mig hellre till jobbet uppskattad av kollegor än leker viktig i någon roll.
Citera
2022-02-15, 23:09
Medlem
526s avatar
Alla dess människor som ska vara duktiga. De är som tjänare åt sin omvärld. Slickislicki.

Våga Vara Värdelös.

Mitt mål är att folk ska tycka jag är helt odugligt för deras syften. De vänner jag har är på riktigt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in