2022-02-16, 17:09
Medlem
Antivaxxers avatar
Alltid lika pinsamt när svarta drar på sig offerkoftan och tar fram rasistkortet!

//Gambian
Citera
2022-02-16, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ave59
ja det är helt galet att betala pendling för två 08 or Pia och Jovan, våra skattepengar kan användas till bättre program.
Knappast klimatsmart heller. SVT ska väl leva som de lär?
Citera
2022-02-16, 17:22
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bergsturk
Samma undran här. Har aldrig hört talas om det som nämns i trådtiteln. Om man ens vet vad en "Pia Herrera" eller en "Go'kväll" är, så är man nog antingen utvecklingsstörd eller 75+.
Kallar du mig efterbliven, din jävla, din jävla.... Palme.

Jag kollar inte heller på TV sedan länge, men "Go'kväll" har väl funnits typ i 30 år vid det här laget. Du kanske såg det som barn?
Citera
2022-02-16, 20:06
Medlem
FFL88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BOLS
Har Pia en dubbelgångare eller nåt, sett hennes liknande utseende i någon reklamfilm nyligen,
sitter vid fika bord och kollar mobilen/spegel och drar sig i håret typ.
Säkert inte Pia, reklamen är också, som du säkert känner till, full av personer med "ett visst utseende".
Är det inte dags att SVT kvoterar in en huckleförsedd som programledare för Go'kväll nu?
Citera
2022-02-16, 20:12
Medlem
Vadå hon är ju 50% vit, så flytta på dig din själviska rasistiska mörkvita blandras kossa och släpp fram en helnigger istället!
Citera
2022-02-16, 20:33
Medlem
schizophrenias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Jepp. Det är rätt typiskt SVT att inte kunna hitta lämplig personal utanför Stockholm.
Lätt att skylla på det. I praktiken är det stockholmare som kvoteras in.
Citera
2022-02-16, 20:37
Medlem
Bra att hon försvinner, så stel och konstig som programledare.
Citera
2022-02-16, 20:42
Medlem
Någon som vet varför hon tagit sig artistnamnet ”Herrera”, heter ju tydligen Jurv-nen (a)?

Kanske underlättade ”namnbytet” för hennes anställning? 🤔
Citera
2022-02-16, 20:43
Medlem
MadameDuBarys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wotan
Hon var väl "Hallåa" tidigare (precis som Jovan Radomir), och sen verkar de alltså ha sk programkontrakt där man kontraktanställs för ett visst program, och det får man max ha i 3 år enligt interna regler. Skulle gissa att de har egna företag den typen av programledare, medan Inger Ljung och Beppo som har varit nyhetsuppläsare på olika regionala sändningar nog är fast anställda?

Hon har ett aktiebolag, Pia Herrera AB, som skall bedriva konsultverksamhet som programledare, moderator, reporter, speaker, föreläsare. Det innebär att hon inte är tillsvidareanställd på SVT utan får tidsbestämda frilanskontrakt. SVT har inget arbetsgivaransvar över frilansare, de får själva se till att betala in skatt och sociala avgifter mm.
Citera
2022-02-16, 21:02
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FFL88
Säkert inte Pia, reklamen är också, som du säkert känner till, full av personer med "ett visst utseende".
Är det inte dags att SVT kvoterar in en huckleförsedd som programledare för Go'kväll nu?
Fördelen med en programledare i burka är att man kan byta ut vederbörande med jämna mellanrum, utan att någon märker det.
Citera
2022-02-16, 21:32
Medlem
Självklart kommer rasistkortet fram (även om det är lite inlindat).

SVT vill inte förlänga anställningen pga att dom inte vill ha dig och dina egenskaper längre. Du duger inte, har inget med mångfald eller hudfärg att göra. Gäsp.
Citera
2022-02-16, 22:29
Medlem
bergsturks avatar
Citat:
Kallar du mig efterbliven, din jävla, din jävla.... Palme.

Alltså, du kom just ut som (S)(V)T-tittare. Ditt hån rinner därför av mig som ansvar rinner av en socialdemokrat.

Citat:
Jag kollar inte heller på TV sedan länge, men "Go'kväll" har väl funnits typ i 30 år vid det här laget.

Det är nog ungefär så länge som jag har undvikit att titta på TV, faktiskt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in