2022-02-15, 00:02
Hellmanns är prima. Vem fan gör egen majonnäs? Hur pretto får man vara? Sker det vid sidan om sopsorteringen och surdegsbaket hemma hos familjen hipstertönt?

Krispiga ugnspommes med grillkrydda och en stor klick Hellmanns, det glädjer alla och envar.
Citera
2022-02-15, 00:24
Medlem
svampsubbas avatar
Rydbergs majonnäs, den enda äkta med anor från 1937. Närmare hemmagjord färsk majonnäs går inte att komma.

Klassisk majonnäs med fin fyllig smak, gjord på enbart olja, senap, äggula och ättika – helt utan konserveringsmedel eller andra tillsatser!
https://www.natmat.se/produkt/majonn..._7313161404949
Citera
2022-02-15, 00:29
Medlem
FloppyAsHells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhimpyMalt
Håller med. Heinz är bästa köpemajon som säljs överallt.

Annars är kewpie japansk majo den bästa jag ätit. Bara hittat den på Willys dock.

Håller med, kewpie är helt klart den bästa.
Citera
2022-02-15, 02:14
Medlem
radarpars avatar
Varför går debatten huruvida det ska vara svensk eller amerikansk majonnäs? Det ju en fransk sås, varför föreslår ingen fransk köpemajo från benedicta eller Maille. Cretins.
Citera
2022-02-15, 02:32
Medlem
KickAss-1337s avatar
Tycker inte heller den är bra, har en skum bismak. Folk verkar bara gilla den för att den är amerikansk samt dyrast
Citera
2022-02-15, 04:54
Avstängd
CalzoneItalias avatar
Findus slår Hellmanns med hästlängder och den har ju en fin gul färg också en majjo ska ju fan inte vara vit. Som någon sade en majjo ska göras på äggulor inte hela ägg med äggvitan.
Citera
2022-02-15, 09:00
Medlem
Gulsmurf2s avatar
Man måste inte vara hipster för att göra egen, superenkelt så länge man gör det på rätt sätt, och så får man schyssta ingredienser.

Det tar typ 5 min att göra själv, står sig en vecka eller två i kylen och man kan blanda i smaker efter eget behov. Wasabimayyo är himmelskt gott till fisk, sitarchamayo på burgarna, eller honungsmelon på korven.

Köpa färdigt går, men då får man stå ut med att man betalar ett högt pris för medioker eller tråkig smak.
Citera
2022-02-15, 09:17
Medlem
WatchItNows avatar
TS har rätt Hellmans (USA?) är ofattbart äcklig och konstgjord jämfört med den klassiska svenska "Findus Äkta majonnäs" som lyfter fram smaken på det mesta t.ex räkmackan. Jag har noterat den enorma reklamen på TV för en så trivial produkt som Hellmans som kostar 18 kr för en jätteburk och aldrig fått ihop ekvationen där.

Alltid undrat över den fula designen på Hellmans?

Finns det någon som inte köper "äkta majonnäs" utan den fettfattiga Findus-varianten? Den är också sjukt äcklig.

Majonnäs är en populär modern produkt och mina barn älskar den i allt t.ex i egen-tillverkad sriracha-mayo som lyfter vilken asiatisk rätt som helst.

Majonnäs är värd en egen tråd. Och så lärde jag mig att det stavas med två NN, underligt.
Senast redigerad av WatchItNow 2022-02-15 kl. 09:29.
Citera
2022-02-15, 09:49
Avstängd
CalzoneItalias avatar
Man ska aldrig köpa majonnäs i plasttuber utan man ska köpa i glasburk tex Findus Äkta Majonnäs

Och jag lovar er ni kan inte få ihop en lika god majjo på egen hand . Folk ska bara visa sig rediga helt enkelt.

https://www.bing.com/images/search?v...t=0&ajaxserp=0
Senast redigerad av CalzoneItalia 2022-02-15 kl. 09:51.
Citera
2022-02-15, 09:51
Medlem
Carl Serungs avatar
Lidls egna majonnäs ska det vara.

https://www.butiksnytt.se/paskens-ba...orad-i-helgen/
Citera
2022-02-15, 10:55
Medlem
JohnnyDungeons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhimpyMalt
Annars är kewpie japansk majo den bästa jag ätit. Bara hittat den på Willys dock.

Citat:
Ursprungligen postat av FloppyAsHell
Håller med, kewpie är helt klart den bästa.

Fast det är ju en helt annat palett, som i mitt tycke smakar bäst till just japansk mat men inget annat. Rör i socker och risvinsvinäger i en svensk majonnäs och du är nästan framme. MSG om du har.
Citera
2022-02-15, 10:57
Medlem
Drozds avatar
Hellmanns är helt OK men knappast bättre än Lidls eller Findus. Anledningen att Hellmans är dyrare är att den är ett varumärke i Unilevers brandingportfölj som de gör väldigt mycket reklam för. Det är reklamen som kostar, inte några dyra råvaror.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in