2022-02-14, 20:05
Moderator
Kraftkarls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svettiga-babbar
Är det här nåt slags trolltråd där jag inte fattar skämtet?
Hellman's är ju den enda majonnäsen som säljs färdig som ÖHT är ätbar.
All "svensk" majonnäs är fullständigt oätlig.
Gör man inte egen, då är det Hellman's som gäller.

Heinz majonnäs är enligt mig bättre, tillverkad i Nederländerna och finns i flera livsmedelsbutiker.
Citera
2022-02-14, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kraftkarl
Heinz majonnäs är enligt mig bättre, tillverkad i Nederländerna och finns i flera livsmedelsbutiker.

Håller med. Heinz är bästa köpemajon som säljs överallt.

Annars är kewpie japansk majo den bästa jag ätit. Bara hittat den på Willys dock.
Citera
2022-02-14, 21:22
Medlem
Zuzumbas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CalzoneItalia
Köpte Hellmans majonnäs idag och det var nog den mest vidriga majonnäsen jag ätit det smakade ju för fan lösningsmedel av den . Ska den smaka så eller var det bara fel på just min burk?

https://static.mathem.se/shared/imag...llmann-s-7.jpg

Eller gillar folk att en majonnäs smakar så?

Tycker inte heller att den är bra, överskattad som fan och likvärdig med syntetisk smörja på tub. Föredrar numera Johnny's Mayo American Style, eller liknande varianter. Mer naturell majonnäs utan för mycket senap i sig.

Vill man ha billig majonnäs utan diverse stabiliseringsämnen och skit i sig så har LIDL faktiskt en rätt okej rackare på plastflaska, brukar köpa den om jag ska göra större satser av röror, typ Skagen.

Det jag inte gillar med Hellmans är att man har i hela ägget, vita + gulan. Eller så är man slapp i att separera dessa och friskriver sig genom att skriva ut att "ägg" ingår i ingredienserna. I vilken värld använder man äggvitan i en majonnäs liksom?
Citera
2022-02-14, 22:25
Medlem
PedoJoeBidens avatar
Nej Hellman's är skräp, syntetiskt skit, som att välja margarin framför smör på smörgåsen.
Föredrar man den har ens smaklökar förstörts.
Citera
2022-02-14, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PedoJoeBiden
Nej Hellman's är skräp, syntetiskt skit, som att välja margarin framför smör på smörgåsen.
Föredrar man den har ens smaklökar förstörts.

Nej PedoJoe, nu snackar du allt lite ballony. Det är nästan bara rapsolja & äggula i Hellmans. Mild & krämig, smakar inte som någon gammal mimosasallad eller smörgåstårta gjord på Findus mayo. Hellmans på en rostad rågmacka med lite sallad & räkor så är du hemma.
Citera
2022-02-14, 22:50
Medlem
Tyrranics avatar
Citat:

Håller med till fullo. Hellman’s är den enda körbara majonnäsen som är ätbar.
Citera
2022-02-14, 22:53
Medlem
Tvonds avatar
Medhåll gillar inte heller Hellman's. Kör kavli i nödfall annars slår jag egen.
Citera
2022-02-14, 22:54
Medlem
Citat:
Köpte Hellmans majonnäs idag och det var nog den mest vidriga majonnäsen jag ätit det smakade ju för fan lösningsmedel av den . Ska den smaka så eller var det bara fel på just min burk?

Reklamera burken. Hellmanns är en, av få, bra köpemajonnäser.

Jag motstår nästan frestelsen att skriva att man kan slå egen.
Citera
2022-02-14, 22:56
Medlem
Citat:

Älskar Hellmanns! Absolut bästa färdigmajonnäsen jag provat. Har dock råkat ut för ett söndagsex som smakade för jävligt (lite lösningsmedel som du beskriver), fick köpa en burk till för att jämföra så inte smaklökarna gått åt helvete, men nej, det var just den burken som var kass. Mailade till dem och fick en rabattkupong på 100 spänn... som gällde för mer Hellmanns. Inte mig emot dock.

Sen om det är samma fel på din burk vet jag inte, kan tänka mig att den inte går hem hos alla. Vissa äter ju Findus och Kavli, vilket för mig är obegripligt...
Citera
2022-02-14, 23:00
Medlem
ungtkaffes avatar
Citat:
Instämmer helt och hållet, slår man inte egen majonnäs så det Hellmans som gäller.
Citera
2022-02-14, 23:44
Medlem
pestloppans avatar
Citat:

Jag gillade Hellmans ett tag, tills jag kom på att den mest smakar salt. Köpte därefter Heinz majonnäs, som jag aldrig sett förr. Den är ok, men lite menlös. Men sen jag köpte Coop Änglamarks majonnäs för första gången så är jag fast! Det blir nog den i fortsättningen, även om jag nyss blev tipsad av en kompis om Kavli ekologisk majonnäs.
Citera
2022-02-14, 23:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kennethkvarting
Det ska vara findus eller kavli till fisk och skaldjur.

Till kött, hamburgare eller french fried potaters ska det vara Hellmans.

Detta. Det är olika produkter med olika användningsområden. Till en klassisk svensk räkmacka ska det vara svensk majonnäs men på hamburgare smakar det helt fel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in