Flashback bygger pepparkakshus!
2022-02-10, 22:36
Medlem
Har 100 000 kr att investera, vad är bästa alternativet för att få pengarna att växa? Börsen känns väldigt volatil just nu och är inget alternativ.

Är öppen för att jobba också, te.x köpa skrotbilar och renovera upp och sedan sälja. Kom gärna med lite tips och tricks.
Citera
2022-02-10, 22:37
Medlem
Masingas avatar
Vad har du för tidsplan?
Citera
2022-02-10, 22:50
Medlem
Medusa12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krekpepsi
Har 100 000 kr att investera, vad är bästa alternativet för att få pengarna att växa? Börsen känns väldigt volatil just nu och är inget alternativ.

Är öppen för att jobba också, te.x köpa skrotbilar och renovera upp och sedan sälja. Kom gärna med lite tips och tricks.

Investor B,EQT, Latour och några sköna fonder (om du är långsiktig 3 år+)
Citera
2022-02-11, 00:14
Medlem
over9ks avatar
Krypto, ETH och Chainlink t.ex
Citera
2022-02-11, 11:28
Medlem
Honungsdjurets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krekpepsi

Det är väldigt liten ansträngning som krävs för att tjäna pengar på börsen, du behöver mest bevaka dina investeringar. Jag tycker att du ändå kan överväga börsen kanske inte med hela summan om du vill ha en bit över till meckande. Det är alltid svårt att veta när det är bra köpläge och om det känns obehagligt att gå in med alla pengar vid samma tidpunkt kan du köpa in dig över tid.

Jag ser inte så många andra investeringsmöjligheter för dig med avseende på din summa. Skog och fastigheter kräver till exempel större startkapital samt en massa jobb. Ett alternativ kan vara peer to peer lån som innebär att du lånar ut pengar till en privatperson via en förmedlingstjänst och den som lånat betalar sedan tillbaka med ränta. Jag är inte så insatt i hur det fungerar och jag vet att jag själv har undersökt det alternativet lite och kommit fram till att det inte var något för mig, minns inte varför nu.

Jag är inte så insatt i vad renoverade skrotbilar ger för avkastning men jag tycker du ska se det mer som intresse och inte någon investering. Och när du väl sålt en bil så har du förhoppningsvis gått med vinst och då borde du ändå lägga in pengarna på börsen då jag antar att du inte har så stor möjlighet att skala upp din verksamhet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in