2022-02-09, 02:26
Medlem
heffaheffas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av merrymaiden
Jag såg det just precis på RT i Livestreamen och blev helt chockerad...
Vad mer kan man förvänta sig att Kremls propaganda sändningar.

Att "sabba" en gasledning är nog mer politiskt/ekonomiskt menat än att fysiskt sabba den.
Citera
2022-02-09, 02:31
Medlem
SnakePlissskens avatar
Jättebra - med lite tur får det tyskarna att rycka upp sig och långsiktigt säkra sin egen energiförsörjning - kanske med nya kärnkraftverk. Har vi sån tur så kanske energipriserna kan återgå till normalare nivåer.

Fast Biden kan förstås dra åt helvete ändå även om jag hoppas på ett positivt resultat just av detta uttalande.
Citera
2022-02-09, 02:34
Medlem
CommieHunter1s avatar
Citat:
Nu får de höra att de inte ens är herre i sitt eget hus och kan bestämma vem de vill köpa gas av och hur gasen ska levereras.
Jag utmanade mina tyska kollegor och ville slå vad om att Tyskland tvingades till eftergifter i form av LNG-terminaler som ska ta emot amerikansk skiffergas. Givetvis bekostade av Tyskland.
Ingen ville sätta emot mina 100 euro.

Citat:
Men du tror i alla fall att det handlar om helt "vanliga" ekonomiska sanktioner, och inte någon slags fysisk förstörelse? Jag trodde faktiskt gubben på allvar menade att de skulle fysiskt förstöra Nordstream - typ kapa den eller spränga den!
Nej. Alla såg Scholz lama agerande. Han kommer göra som han blir tillsagd.
DDR-ledare som Ulbricht och Honecker brukade bli kallade till Moskva för att ta emot instruktioner. Detsamma gäller för dagens Tyskland, fast i motsatt riktning. Västerut, till Washington.

Utrikesministern Annalena Baerbock har till tyskens stora förtret aviserat följande:
Citat:
„Wir sind bereit, für die Sicherheit der Ukraine einen hohen wirtschaftlichen Preis zu zahlen“
"Vi är redo att betala ett högt ekonomiskt pris för Ukrainas säkerhet"
https://www.welt.de/politik/ausland/...zu-zahlen.html
Tyska kommentarfält svämmas över av retoriska frågor om "VI" som Annalenchen menar.
Hon borde ha sagt: Ni skattebetalare får ta notan, era fårskallar!
Citera
2022-02-09, 03:19
Medlem
Upperkutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heffaheffa
Vad mer kan man förvänta sig att Kremls propaganda sändningar.

Att "sabba" en gasledning är nog mer politiskt/ekonomiskt menat än att fysiskt sabba den.

Han står ju för fan och säger det rakt ut ditt dumma cp.

https://youtu.be/k8YC7UQVmis

Senila pedofilen creepy Joe.

Allt verkar handla om att Ryssland absolut inte får tjäna några pengar.

Det är bara usa som får föra krig och invadera länder utan någon giltig grund och stora krigsbolag tjänar blodspengar på att miljontals civila mördas av deras bomber.

Fy skam om det mass-sanktionerade Ryssland skulle få för sig att sälja sina naturresurser helt fredligt och lagligt!

usa är en maffia.
Senast redigerad av Upperkutt 2022-02-09 kl. 03:25.
Citera
2022-02-09, 03:27
Medlem
AlabamaHotcakess avatar
Citat:
Tittade just på reportage om toppmötet mellan Macron och Putin, vilket Joe Biden kommenterade på.

Biden sa "Blir det krig i Ukraina, så KOMMER vi totalförstöra Nordstream 2".

"Vad menar ni med det? Det är ju en tysk pipeline, så hur skulle det gå till?" frågade journalisten.
"Tro mig, vi kommer helt garanterat stoppa den", svarade Biden. Han lät extremt krigisk. Jag fick intrycket av att det handlade om materiell/fysisk förstörelse och inte ekonomisk skada. Projektet är absolut kritiskt för Tyskland och det är svårt att se några som helst omständigheter där Tyskland skulle gå med på att inte använda Nordstream 2.

Har USA lyckats minera denna pipeline?
Skulle de använda sina soldater / militärbaser i Tyskland?
Har de ubåtar som tänker attackera den?
Kan man bomba en undervattens-pipeline?

Eller vad talar Biden om egentligen? Hur kan han vara så säker på att han kan förstöra en tysk-rysk pipeline i Östersjön?

Ja med tanke på att den tyska kanslern också är med på noterna kan de väl helt enkelt stänga av den på den tyska sidan. Eller?
Citera
2022-02-09, 03:27
Medlem
Citat:
Här är klippet där Biden talar https://www.youtube.com/watch?v=k8YC7UQVmis

(tysken efteråt - vilken mupp! Och Tyskland i allmänhet: Deras land är ockuperat och de är inte herrar i sitt eget land.)

Som någon skrev i kommentarerna: Är Biden Tysklands president?
Citera
2022-02-09, 03:28
Medlem
AlabamaHotcakess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hs187
Som någon skrev i kommentarerna: Är Biden Tysklands president?

Nej men det verkar som om de också anser att det är en rimlig åtgärd om Ryssland skulle ockupera fler delar av Ukraina.
Citera
2022-02-09, 03:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlabamaHotcakes
Nej men det verkar som om de också anser att det är en rimlig åtgärd om Ryssland skulle ockupera fler delar av Ukraina.

Ja men det är väl upp till tyskarna själva att bestämma?
Citera
2022-02-09, 03:31
Medlem
AlabamaHotcakess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hs187
Ja men det är väl upp till tyskarna själva att bestämma?

Såklart. Och eftersom den tyska kanslern var med på presskonferensen och instämmer med Biden så antar jag att de diskuterat det och kommit överens innan.
Citera
2022-02-09, 03:31
Medlem
psykoshippiens avatar
Citat:
Här är klippet där Biden talar https://www.youtube.com/watch?v=k8YC7UQVmis

(tysken efteråt - vilken mupp! Och Tyskland i allmänhet: Deras land är ockuperat och de är inte herrar i sitt eget land.)
Vem är Tyskland som represenant för EU (jaja, metropol för Europa jaja) att tjafsa emot demente Joe Biden i bästa sändningstid?
Citat:
Ja med tanke på att den tyska kanslern också är med på noterna kan de väl helt enkelt stänga av den på den tyska sidan. Eller?
Med på noterna är tveksamt, de lirar i en allians men är inte enade
Citera
2022-02-09, 03:36
Medlem
AlabamaHotcakess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psykoshippien
Med på noterna är tveksamt, de lirar i en allians men är inte enade

Vad jag kunde utröna från presskonferensen verkar de vara rätt så enade i just den frågan i alla fall. Jag har svårt att tro att Tyskland inte skulle ha några problem med att Ryssland invaderar ett närliggande land. Och eftersom Tyskland saknar militär makt så är väl deras enda val att använda ekonomisk makt.
Citera
2022-02-09, 03:37
Medlem
psykoshippiens avatar
Citat:
Vad jag kunde utröna från presskonferensen verkar de vara rätt så enade i just den frågan i alla fall. Jag har svårt att tro att Tyskland inte skulle ha några problem med att Ryssland invaderar ett närliggande land. Och eftersom Tyskland saknar militär makt så är väl deras enda val att använda ekonomisk makt.
Det är rätt dålig mojo att ställa sig och käfta och låtsas som man inte blev körd över huvudet på scen, tänker jag snarare. Men visst har det säkerligen tagits upp innan de knatade upp.
Att Tyskland sänker sin ekonomi för ett krig USA vill starta är inte begripligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in