2022-02-08, 23:05
Medlem
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...-jag-ar-gravid

Citat:
Efter TV4:s partiledardebatt fick Annie Lööf frågor om hon var gravid.

Nu rasar hon mot de politiska journalisterna som ställt frågan.

”Jag är inte gravid. För två år sedan gick jag igenom stora operationer vilket innebär att jag tyvärr inte kan få fler barn”, skriver hon.

På Instagram skriver Centerledaren Annie Lööf att politiska journalister undrade om hon var gravid. Nu lyfter hon ämnet och pekar på det oriktiga med att ställa en sådan fråga.

”Vi har långt kvar innan vi når jämställdhet i praktiken”, skriver hon, och fortsätter:

”Förutom det högst olämpliga att ställa en sådan fråga så hade jag också önskat att det var mer fokus på vad vi som politiska ledare vill genomföra för politik”.

Hur tjock är hon om massvis med folk som ser henne frågar om hon är gravid?
Går det att se några före och efterbilder?
Är det inte en relevant fråga att ställa om de som ser henne kan anta att hon ser gravid ut? Ska de inte ställa en sådan fråga trots att den har stor betydelse för hennes politiska möjligheter i valet om hon ska föda inom närtid?
Citera
2022-02-08, 23:09
Medlem
vemsfels avatar
Uppgjort och inte sant såvida hon inte namnger journalisterna. Min tes.
Citera
2022-02-08, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vemsfel
Uppgjort och inte sant såvida hon inte namnger journalisterna. Min tes.

Tror du har rätt att hon hittat på allt. Gissningsvis vill hon plocka lite jämställdhetspoäng och vinna lite sympati.
Citera
2022-02-09, 01:57
Medlem
Milton.Millss avatar
Ingen vill väl få den frågan när man är på jobbet i sin yrkesroll. Hade Annie varit en statsministerkandidat som kunnat bli vald inom kort så hade dock frågan varit berättigad kan jag tycka. Nog har Annie haft jobbigare stunder på jobbet...
Citera
2022-02-09, 08:10
Medlem
Tarrous avatar
Annie har brist på förslag som lockar väljare till C och den breda mitten. Då blir det perfekt att ta upp denna story och strängt påpeka ”Detta är en ovärdig fråga”.
Citera
2022-02-09, 09:03
Medlem
RiverStyxs avatar
Detta har hon nog fan hittat på bara. Jag tror absolut inte de ställt den frågan till henne utan det är ett förplanerat utspel för att dels kapa åt sig feminism-poäng och dels få en anledning att ta upp det där med att hon opererats och inte kan få fler barn (nyhet åtminstone för mig) och roffa lite martyrpoäng med.

Tycker dessutom detta underrapporteras i media så jag tror de flesta journalister är jävligt tveksamma till sanningshalten här.
Citera
2022-02-09, 09:36
Medlem
Q6s avatar
Annie gjorde en urusel debatt och försöker att få lite sympati.
Fruktansvärt cyniskt av henne.
Citera
2022-02-09, 09:44
Medlem
Citat Annie Lööf: ”Förutom det högst olämpliga att ställa en sådan fråga så hade jag också önskat att det var mer fokus på vad vi som politiska ledare vill genomföra för politik”.

Om journalisterna väljer att ställa frågor om en partiledare med putande mage i helt fel blazer ja då kan man nog säga att den politiska debatt hon förde i TV4s partiledardebatt är rätt betydelselös. En annan som också är helt utan takt och stil är TV4s stylist.
Citera
2022-02-09, 09:46
Medlem
Det var många sexistiska män som tog upp de på Flashback såg jag. Det är oanständigt och äckligt. Annie Lööf har utsatts för så mycket hat och sexism sen hon blev partiledare och var med om en hemsk tid när hon födde sitt andra barn. De som tvivlar borde läsa vad hon faktiskt fick gå igenom och hur länge hon låg på sjukhus. Ni som skrivit detta borde skämmas.
Citera
2022-02-09, 10:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av itsyourfault
Ni som skrivit detta borde skämmas.

Skämmas för att ha skrivit vad?
Citera
2022-02-09, 10:23
Medlem
Vi ponerar att detta stämmer.

Tycker i så fall att det är jävligt idiotiskt att ta upp sånt. Ingen frågar JÅ varför han har blivit så fet under årens gång.

Bättre att "journalisterna" ställer sakfrågor om den politik som partiet bedriver.
Citera
2022-02-09, 10:37
Medlem
IkeaMannen50s avatar
För mycket bullar på fikapauserna helt enkelt, men hon passar att vara lite knubbig så inget fel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in