2022-02-08, 10:45
Medlem
Tjenare FB. har just nu ett gtx 1070 som jag minat på ett tag som har legat på 24mh/s vid etherium mining. igår kväll så förlorade jag nästan alla mh/s och den är riktigt ostabil och går mellan 1-7mh/s har testat nya drivrutiner och finns ingen updatering för phoenixminer. kortet är lite överklockat i msi afterburner.
om Detta är helt fel forum så får mod gärna flytta ämnet till rätt avd
Citera
2022-02-08, 10:59
Medlem
Sikkans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiskelurrepro
Tjenare FB. har just nu ett gtx 1070 som jag minat på ett tag som har legat på 24mh/s vid etherium mining. igår kväll så förlorade jag nästan alla mh/s och den är riktigt ostabil och går mellan 1-7mh/s har testat nya drivrutiner och finns ingen updatering för phoenixminer. kortet är lite överklockat i msi afterburner.
om Detta är helt fel forum så får mod gärna flytta ämnet till rätt avd

har du testat en annan miner eller algo? hur ser temperaturen ut på kortet? Går det att spela/använda i övrigt? Tänkte om kortet har pajat.. även om det låter väldigt osannolikt.
Citera
2022-02-08, 11:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sikkan
har du testat en annan miner eller algo? hur ser temperaturen ut på kortet? Går det att spela/använda i övrigt? Tänkte om kortet har pajat.. även om det låter väldigt osannolikt.
går jättebra att spela på. temperaturen ligger lägre än normalt nu vid mining. typ 65C istället för 79C
Citera
2022-02-08, 11:09
Medlem
Sikkans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiskelurrepro
går jättebra att spela på. temperaturen ligger lägre än normalt nu vid mining. typ 65C istället för 79C

och vad händer om du testar en annan mjukvara för mining?
Citera
2022-02-08, 11:17
Medlem
Citat:
och vad händer om du testar en annan mjukvara för mining?
har testat en annan miner för etherium classic men får samma resultat där. svajig hasrate som ligger alldelles för lågt
Citera
2022-02-08, 11:52
Medlem
BillFuckingMurrays avatar
Varför uppdaterar du något som funkat fint?
Låter som hårdvaruproblem. Byt kylpasta eller köp nytt. Du har ju minat ihop vad det kostar.
Citera
2022-02-08, 12:21
Medlem
Sikkans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BillFuckingMurray
Varför uppdaterar du något som funkat fint?
Låter som hårdvaruproblem. Byt kylpasta eller köp nytt. Du har ju minat ihop vad det kostar.

läste du ett enda inlägg innan du skrev eller?
Citera
2022-02-08, 12:26
Medlem
Citat:
läste du ett enda inlägg innan du skrev eller?

Ja?
Citera
2022-02-08, 12:42
Medlem
Sikkans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BillFuckingMurray
Ja?

var står det att han uppgraderat något? Var stog det att han hade kylningsproblem?

Och ingenstans läser jag huruvida TS har mineat ihop vad det kostat?
Citera
2022-02-08, 12:59
Medlem
I TS så står det ju att hen har gjort en uppgradering och letat efter ny fw? Är du blind i pannbenet? Minar du så tjänar du ju cash så du kan uppa din rigg.

Alla vet detta. Sluta shitposta om du inte kan bidra.
Citera
2022-02-08, 13:17
Medlem
Testa fler miners å kolla om samma fel uppstår.
T-rex miner tex är stabil
Citera
2022-02-08, 13:21
Medlem
Ingen expert på mining men skulle göra som de andra säger, testa alternativ. Men kanske mer/andra fläktar kan hjälpa? Se till att dom är rätt också. Inflöde fram, utflöde bak.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in