Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-02-08, 06:17
  #13
Medlem
tilsammansnus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av doc-leaks
När jag skulle besikta lägenheten var det rena mardröm, när jag fick syn på vilka slitage de har orsakat
Antar du besiktade vid utflytt för du hade besiktat (tagit bild) vid inflytt med hyresgästens underskrift och kunnat jämföra.

Vad för slitage var det ? Kan du säga mer detalj ?
Citera
2022-02-08, 06:27
  #14
Medlem
JaredLetos avatar
Hyr hellre ut till en brud än till en snubbe.

Men självklart får man ju ta reda på vad det är för en person. Verkar hon städad? Om inte, då skiter man ju i det. Som med mycket annat så får man väl använda sunt förnuft?
Citera
2022-02-08, 06:30
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av doc-leaks
Om du någonsin har eller vet någon som ska hyra ut sin bostad i andrahands så välj absolut inte svenska tjejer under 35 år.

Vi har två bostadsrätter i Stockholm som vi hyrde ut under längre period och som naiva vi var så trodde vi på de där fördomarna om hur lugna och skötsamma tjejer skulle vara än killar. I en av lägenheterna som är en 3a så har vi haft två tjejer (vänner med varandra) och i den andra lägenheten en annan tjej och alla tre har varit i åldrarna 24-27 år. När jag skulle besikta lägenheten var det rena mardröm, när jag fick syn på vilka slitage de har orsakat, men också har jag fått höra av grannar att det har varit stök med vin kvällar, tjejmiddagar och festandet precis som svenska tjejer lever för.

Jag har kommit till insikten att killar är mer skötsamma och mer måna om ta hand om hushållet än tjejer som endast har bra merit om hur man kan festa loss och skryta för sina vänner och bekanta att man har lägenhet innan för tullarna som inte är deras egna. Därför vill jag varna er som ska hyra er bostad i andrahands, hyr aldrig ut till unga tjejer under 35 år. Som sagt det finns undantag men nu pratar jag om majoriteten i de större städerna.
Hoppas du blir av med bostadsrätterna utan ekonomisk ersättning. Sådana som dig förstör boendet för många andra.
Citera
2022-02-08, 06:30
  #16
Medlem
jack.danielss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenHelsing
Drog du slutsatsen att detta gäller majoriteten efter att du har haft tre hyresgäster att bygga din statistik på?
Han har ju hyrt ut till tre tjejer och alla har misskött sig! I min värld är det 100%! Vad är det du inte förstår?
Citera
2022-02-08, 06:43
  #17
Medlem
Jon.Holmss avatar
Kan bara hålla med TS. Hyr aldrig ut till tjejer!

Vi hyrde ut vår trea en gång till två svenska tjejer i 20-årsåldern. Trots att båda beskrev sig själva som väldigt skötsamma så dröjde det inte länge innan klagomålen från grannarna började komma. Det var ständiga nattliga fester med skrik och hög musik.

När väl hyresperioden var över så skulle lägenheten lämnas tillbaka i städat skick enligt tidigare överenskommelse. Tro ni det var städat? Nej! Både köket och badrummet såg ut som svinstior, dessutom fanns det flera rödvinsfläckar på tapeterna.

Kostade 80.000 kr att reparera lägenheten, något som tjejerna naturligtvis vägrade betala.

P.S. Glömde säga att vi t.o.m. hittade använda bindor och tamponger i en kökslåda. Varför i hela friden lägger man sånt där?
__________________
Senast redigerad av Jon.Holms 2022-02-08 kl. 06:51.
Citera
2022-02-08, 06:51
  #18
Medlem
anuwat01s avatar
Om någon någonsin har gjort flertal affärer med tjejer så märker man rätt fort att tjejers logik i affärer är ungefär som i ett förhållande.
Citera
2022-02-08, 07:45
  #19
Medlem
Kvinnor är falska och manipulativa. Generellt. Mot män, mot varandra. Därför använder de ju smink, för att manipulera. Män använder inte smink som bekant, för män är bättre.

Jag tror inte kvinnor från andra kulturer är bättre.
Citera
2022-02-08, 07:47
  #20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av doc-leaks
Nej, det kanske må låta som det men jag har flera med mig som kan intyga detsamma och just därför varnar jag för att jag vet det finns fler därute som har råkat ut för samma sak.

Sen självklart finns det kåta gubbar, killar som gärna vill välja dessa tjejer för att de tror de kan genom det få ligga med henne, vilket också lett till sexuellt ofredande. Finns flera liknande fall och läsa om det.

Så du skriver att kvinnor är värst men sen säger du detta?

Du låter som vilken Flashback-man som helst med kvinnoförakt.
Citera
2022-02-08, 07:51
  #21
Medlem
Asb3rger1337s avatar
Två tjejkompisar under 35 klart de kommer festa.. du gick säket minus på slitaget om ru inte tog ockerhyra. Grejen är att hyran borde va mkt högre än den är pga kostnad för trädetaljer och hantverkare. Ca 50k-100k för att återställa ett kök. Måla+nya luckor+städ. Ev repor på golvet.
Badrummet tror jag klarar sig någorlunda. Städningen av hela lägenheten går la på en månadshyra minst.
Sen fönster o dörrar. Folk som inte äger själva kommer slita ler än andra.
Jag tror du aldrig kan va helt safe när du hyr ut de bästa är att ha en vintage/sliten bostad där man själv enkelt kan fixa slitage o golvet redan är slitet osv. Min lägenhet har slitits som fan av att vi vir där själva. Man dunkar i väggen när man bär saker. Tömmer disken, växlande fuktighet. Färgen slits fort på 2 år.
Citera
2022-02-08, 08:14
  #22
Medlem
lone stars avatar
Har själv hyrt bostad där de privata hyresvärdarna helst hyrt ut till killar. Nån slags bakgrund bör det finnas.
Citera
2022-02-08, 08:29
  #23
Medlem
Bajslukts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NysvenskenAbdullah
Jag tror att det ligger något i TS observation. Däremot så tror jag att den kulturella faktorn spelar större roll än att generalisera alla kvinnor i det åldersspannet.

Ta en kvinnlig kinesisk utbytesstudent t.ex. Hon har inte råd att riskera att bli av med boendet eftersom då riskerar hon att misslyckas med studierna. Vilket i sin tur skulle få förödande konsekvenser för familjens rykte osv.

Kort sagt, utländska kvinnor med sunda värderingar tror jag går bra att ha som hyresgäster.

Svenska feminister som är i "kukkarusell-fasen" i sitt liv. Nej tack.
Jag är helt med dig.

Kvinnor i utlandet, som inte förstörts av feminismen, har en helt annan attityd mot hyresvärdar och grannar.

Svenska kvinnor, framförallt i ålder 20 till 35, har en "alla rättigheter, inga skyldigheter"-attityd. Jag har också hört om hyresvärdar som fått dörrar söndersparkade, soffor förstörda och till och med ord inristade i möbler!

För att inte nämna hur grisigt det sett ut när de bott där.

För en herrans massa år sedan hade jag två vänner som jobbade som städare på olika nattklubbar. De sa att damtoaletterna alltid är värst - med råge. Det är sönderslagna speglar, sopkorgar, klotter och spyor i mycket högre utsträckning än hos männen. Just förstörelsen är värst.

Tydligen var det inte ovanligt att man hittade avföring i ölglas på damtoaletten också. Helt absurt.

Jag känner även folk som hyr ut airbnb och folk brukar generellt sett lämna lägenheterna i dåligt skick. Ostädat och jävligt. Men framförallt kvinnor lämnar skit efter sig.

Om jag hade ägt hyresrätter i Sverige, så hade jag aldrig hyrt ut till invandrare eller svenska kvinnor.
__________________
Senast redigerad av Bajslukt 2022-02-08 kl. 08:31.
Citera
2022-02-08, 08:46
  #24
Medlem
kyrkstockens avatar
Unga tjejer i stockholm är antagligen inte särskilt representativa.

Jag har pratat med folk som städar krogtoaletter och tjejernas är betydligt äckligare än mäns. Detta har jag från kvinnor som städar båda. Kvinnor sitter bl.a. inte ner pga bacillskräck så piss hamnar överallt. Tamponger och annan skit ligger slängda.

Män står upp och pissar men vi tittar i alla fall oftast var vi pissar. Många krogar har dessutom pissoarer som underlättar för män.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback