Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-10-14, 09:09
  #145
Medlem
Tack för domen! Är det någon som har FUP?
Citera
2022-10-14, 11:44
  #146
Medlem
[quote=nittrick|79046019]
Citat:
Ursprungligen postat av GullyFoyle
.
En attityd som det finns på tok för mycket kvar av inom jägarkåren men tigs om utanför dom slutna rummen.
/QUOTE]

Vad föreslår du att man göra för att bli av med sen attityden?
Ser man på jaktledarna över 15-års tid har man gått från att det är väll inte så farligt till dom gamla gubbarna faller av pinn om 5 år så vi hoppas på det bästa?

Blur mycket svåger politik och konstiga makt balansera när vissa äger massor av marken hela jaktlaget jagar på.
Tror, som du säger, att det kommer självdö med gubbarna.
Det har också helt riktigt gjorts en uppryckning och numer hör jag aldrig någon säga öppet att det dricks kask på passen.
Även om det förekommer så...ja... det är en början i alla fall.
Finns bra och dålig gubbighet och den dåliga har tolererats allt för länge med en axelryckning - vilket fått till följd att all gubbighet har fått dåligt rykte.
Fällande domar bidrar också till stärkt jaktmoral.
Jakt är ingen lek, även om det kan vara roligt.
Sen finns det nog hos oss alla en skillnad i förhållningssätt till det vi gör på fritiden och det vi gör i vår yrkesroll.
Folk kör ihjäl sig på skoter, eller hyr motorcykel på semestern och kraschar - i tron att andra förutsättningar gäller.
Har själv skadats för att jag åsidosatt säkerheten, på ett sätt jag aldrig skulle gjort i yrkesutövandet,när jag jobbat på fritiden.
Det är inte så att fysikens lagar anpassar sig efter mitt kynne...
En sorg vi alla får leva med.

Edit:
Vad händer här?
Det var ju nittrick jag citerade, inte mig själv.
Håller flashback på att gå sönder?
__________________
Senast redigerad av GullyFoyle 2022-10-14 kl. 11:53. Anledning: Flashback error
Citera
2022-10-14, 11:54
  #147
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .kungen77
Dom

https://anonfiles.com/q795w5Ccy0/J_n...m_20221013_pdf

https://easyupload.io/xe2rkt

.
Tackar!
Citera
2022-10-16, 01:17
  #148
Medlem
[quote=GullyFoyle|82019200]
Citat:
Ursprungligen postat av nittrick
Tror, som du säger, att det kommer självdö med gubbarna.
Det har också helt riktigt gjorts en uppryckning och numer hör jag aldrig någon säga öppet att det dricks kask på passen.
Även om det förekommer så...ja... det är en början i alla fall.
Finns bra och dålig gubbighet och den dåliga har tolererats allt för länge med en axelryckning - vilket fått till följd att all gubbighet har fått dåligt rykte.
Fällande domar bidrar också till stärkt jaktmoral.
Jakt är ingen lek, även om det kan vara roligt.
Sen finns det nog hos oss alla en skillnad i förhållningssätt till det vi gör på fritiden och det vi gör i vår yrkesroll.
Folk kör ihjäl sig på skoter, eller hyr motorcykel på semestern och kraschar - i tron att andra förutsättningar gäller.
Har själv skadats för att jag åsidosatt säkerheten, på ett sätt jag aldrig skulle gjort i yrkesutövandet,när jag jobbat på fritiden.
Det är inte så att fysikens lagar anpassar sig efter mitt kynne...
En sorg vi alla får leva med.

Edit:
Vad händer här?
Det var ju nittrick jag citerade, inte mig själv.
Håller flashback på att gå sönder?

Håller med dig om mycket, men att tro att vapen säkerheten når önskvärda nivåer är bara naiva önsketänkande tyvärr.
Ta ett fotbollslag, 25% av spelarna är på superettan nivåer, 50% från A Laget (ej alkisar) och 25% från Korpens sämsta lag.

Kicka dom från Korpens och ersätta med A Laget nivå på spelarna, det kommer ge ett enormt lyft av medelvärdet på laget. Men att tro att den förändringen skulle ge allsvenskan nivå på laget är lätt optimistiskt.
Citera
2022-10-16, 14:04
  #149
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av terribleone
Tack för domen! Är det någon som har FUP?

Söker också fup
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback