Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2006-06-22, 13:00
  #13
Medlem
smärtpatients avatar
Sonata har jag ingen aning om. Men jag tycker Imovan är softa, både att somna på och att använda som benso då jag är helt övertygad om att de inte är korstoleranta med riktiga benso.

Stilnoct är helt värdelösa att somna på. Att ta ngn sådär för att hålla humöret uppe kan funka, men man ska passa sig för att äta många då man lätt flippar ur och gör lite oberäkneliga saker, som redan nämnts här.
Citera
2006-06-22, 16:08
  #14
Medlem
Tjohildas avatar
Jag tycker stilnoct är bäst...

..de andra somnar jag inte av, och Imovane smakar fan...och jag håller med ovanstående, passa dig för att blanda sprit och Imovane. Min granne gör det och hon blir skogstokig, anfaller folk, snattar i affärer mm mm. Hon fattar inte själv ens att folk ser att hon är påtänd och full, hon tror hon äger världen...
Citera
2006-06-22, 18:29
  #15
Medlem
Trollishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tryptamin
jag blir täppt i näsan av nozinan, tycker dom suger stenhårt!
´

Hehehe jag med.
Först märker man blir täppt sen lite jobbigare att andas sen måste man sova.
Citera
2006-06-28, 19:14
  #16
Medlem
Sonata torde vara 1:a hands valet vid lättare insomningsbesvär.
Stilnoct används mer restriktivt då det är ett benzoliknande preparat och kan vid längre tids användning ge ett fysiskt beroende. Startdos är oftast 5 mg som vid behov kan ökas till 10 mg.

Dock ska man komma ihåg, när man använder insomningsmediciner, att det endast är tänkt att vara under en kortare tid. Vid längre tids användning (kanske mer än 2 månader?) så rubbas hjärnans egen "somna-in-funktion". Så när man ska vänja sig av med insomningstabletterna kan det ta ett par, tre nätter innan hjärnan åter "kommer på" hur man ska somna in igen. Vilket kan vara lite uttröttande.. Men till slut så ger kroppen/hjärnan upp och "somna-in-funktionen" är återetablerad!

M V H
Citera
2006-06-29, 02:30
  #17
Medlem
Har laborerat lite med vad som väl anses som starkare sömnmedel, men inte hittat något som passar mig. Därför frågade jag om ovan tre(imovane;stilnoc,sonata)

Nitrazepam(5-20mg): kände jag knappt av
Flunitrazepam(1-4mg): snare pigg än trött. misstänker att skulle börjat med 0,5mg för att somna.
Midazolam: somnade direkt, men var tvungen arr trappa upp väldigt snabbt. 15mg däckade mig direkt första dagen(natten), men redan efter nån vecka var jag uppe i doser över 30mg för att somna!
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback