Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2006-06-18, 06:25
  #1
Medlem
Vilket snällast av imovane, sonata och stilnoc? alla är väll insomningsmedel?
Och vilket skulle ni rekomedera som insomningsmedel?
Citera
2006-06-18, 06:45
  #2
Medlem
Svimfärdigs avatar
Funkar olika på olika personer såpass mycket vet jag iaf.

Kollat på fass.se? Där finns dom ju med alla 3.
Kan iofs vara en jävla djungel att fatta allt där men bipacken klarar man alltid.

Imovane är softast...iaf för mig.

Stillisar har jag bara skit att säga om.

Sonata = nollkoll.
Citera
2006-06-18, 06:55
  #3
Avstängd
Rambous avatar
Snällast i den form att den inte är beroendeframkallande är Sonata.

Stilnoct kan ge upphov till hallucinationer och vanföreställningar (gjort det för mig vid ordinerad dos)

Imvoane är absolut bäst, är dock beroendeframkallande. Man somnar direkt, och vaknar uppvilad. Ett råd är att ta dom o lägga dig i sängen direkt, om du vill somna. Annars blir man lite fluddrad o vill hellre sitta på FB o skriva konstiga trådar o.d.
Citera
2006-06-18, 13:15
  #4
Medlem
Knäckebröds avatar
Är nämnda preparat inte alla ganska söta mot kroppen?

(Pass upp med alko + Imovane. Få saker har fått mig så pass psyk. labil. Direkt livsfarlig)
Citera
2006-06-18, 13:42
  #5
Medlem
Stilnoct och Sonata är rena insomningstabetter med en väldigt kort halverngstid, 2 timmar. Så om ens sömnproblem inskränker sig till svårigheter att somna in så kan något av dessa preparat vara aktuellt.

Imovane är en förvånadsvärt bra helhetstablett vid sömnrubbningar som innefattar såväl svårigheter att somna och sova ut. Halveringstiden på 6 timmar är dessutom mycket bra - tillräckligt mycket sömn utan att riskera att vara groggy dagen efter.
Citera
2006-06-19, 12:15
  #6
Medlem
Imovane funkar inte för mig, jag somnar inte.
Stilnoct funkar, men är beroendeframkallande och lätt att spåra ur på ifall du inte somnar.
Sonata har jag aldrig tagit men verkar inte så beroendeframkallande som de andra. Det är inte narkotikaklassat heller, vilket både imovane och stilnoct är.
Citera
2006-06-20, 10:47
  #7
Medlem
snällast: Sonata
medel: Imovane
Bäst: Stilnoct
Citera
2006-06-20, 23:59
  #8
Medlem
Om du ska ha något som garanterat klubbar dig så rekomenderar jag Nozinan 50mg.
Sonata och Stilnoct är förrädiska..Eftersom man jävligt lätt ballar ur totalt om man inte somnar på dem eller tar fler än vad läkaren ordinerat.
Citera
2006-06-21, 04:28
  #9
Avstängd
Tryptamins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nave_x_katten
Om du ska ha något som garanterat klubbar dig så rekomenderar jag Nozinan 50mg.
Sonata och Stilnoct är förrädiska..Eftersom man jävligt lätt ballar ur totalt om man inte somnar på dem eller tar fler än vad läkaren ordinerat.

jag blir täppt i näsan av nozinan, tycker dom suger stenhårt!
Citera
2006-06-22, 11:50
  #10
Avstängd
Ganjalfs avatar
OT ; snorta inte sonata

Gjorde det för 3 dagar sedan och mitt snor är helt sjukt blå-lila, lite festligt är det dock. Men varje gång jag snyter mig ser det ut som mosade blåbär.
Citera
2006-06-22, 12:03
  #11
Medlem
Tribe^s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nave_x_katten
Om du ska ha något som garanterat klubbar dig så rekomenderar jag Nozinan 50mg.
Sonata och Stilnoct är förrädiska..Eftersom man jävligt lätt ballar ur totalt om man inte somnar på dem eller tar fler än vad läkaren ordinerat.

Dom rackarna är ju för fan helt sjuka, känns som man går in i ett psykos stadie av dom inte hjälper en ur det, men iofs roliga och röka för festligheten

Sonata: Inte ens om du har sömnproblem hjälper dom här *Snällast*

Imovane: Päckelsmak annars helt okej samt lugnande *Trevlig*

Stilnoct: Snurr,snurr,snurr inget kul hellre använder jag tjack som insomningsmedel. *Evil motherfucking guy*
Citera
2006-06-22, 12:13
  #12
Medlem
kurdiss avatar
Jag har provat alla 3, och är man ovan blir man mest rubbad av Sonata, sjukaste känslor och hallisar, Stilnoct får man ett ovanligt bra humör av och är på TOPP, å hallisar, men jag brukar sällan minnas mkt av det dagen efter.

Imovane e behagligt.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback