2006-06-17, 20:45
Medlem
mi:nes avatar
Ute på vandring i Uppsala idag fick jag ett infall: Jag vill äta pljeskavica. Mina kulinariska färdigheter är något begränsade, det är ingen idé att försöka göra detta hemma, vilket resulterar i att restaurangbesök är i sin ordning. Problemet är att jag inte känner till något ställe i Uppsala där det serveras. Helst skall det serveras på det sättet som jag är van vid - vilket är med rösti, bearna, ajvar och rå, hackad lök - och gärna till ett överenskomligt, som en del av en lunchmeny eller liknande.
Var finnes detta i Uppsala? Och finns det som jag vill ha det?
Citera
2006-06-21, 21:13
Medlem
Bondlurks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mi:ne
Ute på vandring i Uppsala idag fick jag ett infall: Jag vill äta pljeskavica. Mina kulinariska färdigheter är något begränsade, det är ingen idé att försöka göra detta hemma, vilket resulterar i att restaurangbesök är i sin ordning. Problemet är att jag inte känner till något ställe i Uppsala där det serveras. Helst skall det serveras på det sättet som jag är van vid - vilket är med rösti, bearna, ajvar och rå, hackad lök - och gärna till ett överenskomligt, som en del av en lunchmeny eller liknande.
Var finnes detta i Uppsala? Och finns det som jag vill ha det?

Kiosken på Vaksala torg (nordvästra hörnet) skyltar med pljeskavica. Om den är god vet jag dock icke.
Citera
2006-06-21, 21:37
Medlem
Wittgensteins avatar
Annars så är det inte så jätteknepigt att laga till. Jag är matlagningsnoob och lyckas (för det mesta) med min pljeskavica. Det svåra är att hitta en butik som säljer hyfsad vegeta.

Pedagogiskt recept: http://home.swipnet.se/~w-57250/kottofaa/pljeskav.html
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in