Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2022-01-28, 20:35
  #37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gary.Glitter
Bara för att dina förra högtalare var fast i 90-talet behöver inte du vara det.
Går alldeles utmärkt att hitta ordentliga högtalare via google genom en enkel sökning:

https://www.google.com/search?q=ster...client=gws-wiz

https://www.hifiklubben.se/inspirati...nya-hogtalare/

Att gemene man har ett större intresse av att köpa t.ex en bluetoothhögtalare av JBL är av anledningen att den är enkel, liten och ger ett dugligt ljud för vardagslyssnare. Man kan ha med på sociala tillställningar och slipper ha en stor högtalare i vardagsrummet så det slipper se ut som att man kommer hem till en karaktär från Bertserien.

Jag kan ändå förstå TS. Dessa bluetooth högtalare ska sammankopplas med rätt enhet, inte grannens, de blir urladdade, sladden har försvunnit. En stickkontakt i väggen och retroprylen är igång.
Citera
2022-01-29, 01:56
  #38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kammadaj
Nej, vad trevligt! Ett Ingvar Öhman fan.
Tror dock inte TS har lust att lägga fullt så mycket pengar på högtalarna, utan det är nog mer en frågan om en rimligare budget under typ 10 000 kr.
Ett par Dali är nog det rimligaste alternativet för TS.
Om Ts kan tänka sig begagnat, så skulle jag föreslå: Infinity, Klipsch, B&W som man kan få tag på för en ganska bra peng och med oftast hyfsad kvalite.

Once u go IÖ u never go back.

Skulle TS få för sig beggat så tänker jag OA/Larsen.
Citera
2022-01-29, 01:59
  #39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fettsugning
Jag har PiP och det duger gott åt mig. Borde gå att hitta begagnade för runt 10k. Men visst, inte många som säljer sina ögonstenar.

piP är fantastiska högtalare. Har haft ett par genom åren.

pK is the shit dock.
Citera
2022-01-29, 20:01
  #40
Medlem
www.rehifi.se har mkt begagnat med fördelen att du får garanti med mera
Citera
2022-01-31, 08:52
  #41
Medlem
holmiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bonnatorp
Vill man ha en bra stereo som spelar med den ljudbilden man vill ha så är det oftast inte studiohögtalare man ska ha, eftersom man i studiohögtalare eftersträvar att ha en så platt ljudkurva som möjligt.

Stereohögtalare, och förstärkare, har oftast toppar någonstans i registret för att förstärka musikupplevelsen.

Fast det löser man med EQ...
Citera
2022-02-09, 11:56
  #42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av deliciousdelux
Once u go IÖ u never go back.

Skulle TS få för sig beggat så tänker jag OA/Larsen.

Köps Ino piP högtalarna fortfarande enbart via IÖ eller finns det någon annan återförsäljare av dem nuförtiden? Går själv lite i tankar nu att för en gång styra upp det rejält med högtalarna.
__________________
Senast redigerad av Kammadaj 2022-02-09 kl. 12:05.
Citera
2022-02-09, 12:00
  #43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kammadaj
Köps dessa högtalare fortfarande enbart via IÖ eller finns det någon annan återförsäljare av dem nuförtiden? Går själv lite i tankare nu att för en gång styra upp det rejält med högtalarna.

Enbart från IÖ men Guru finns ju men då kostar det betydligt mer.

Ibland kan man hitta beggat men de brukar ryka snabbt värre.
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback