• 1
  • 2
2022-01-27, 12:45
Medlem
watangSkilleSbeeSs avatar
Var det värt det? Har ni plockat på er någon annan ovana som energidryck? Godis? Ohälsosam träning? Mer mat?

Dricker ni alkohol fortfarande men skippar att röka eller ta en snus?

många frågor.
Citera
2022-01-27, 12:57
Medlem
Eponumoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av watangSkilleSbeeS
Var det värt det?
Nej. Livet är helt meningslöst när man inte får kröna höjdpunkterna och lindra dalarna med en cigarett.

Ja. Jag är inte beredd att dö ännu.
Citera
2022-01-27, 12:57
Medlem
Henriksss avatar
Jag var helt tobaksfri under 5 år. Inga konstigheter. Högt alkoholintag precis som före och efter.
Citera
2022-01-27, 12:58
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Var det värt det? Har ni plockat på er någon annan ovana som energidryck? Godis? Ohälsosam träning? Mer mat?

många frågor.

Snusade massor i ungefär fem års tid men tröttnade. Ruset hade sedan länge uteblivit och det enda som hände var att jag fungerade som jag alltid hade gjort före det att jag började.

Det är nu över 30 år sedan och sedan dess har jag tagit endast en snus och det på fyllan. Tänker nästan aldrig på snus idag, men tycker fortfarande att olika sorter doftar gott.

Om något blev mitt liv mycket bättre eftersom jag något år efteråt också började träna.

Såhär 30 år efter har alkoholkonsumtionen ökat många gånger, men det hade förmodligen varit likadant med snuset kvar.
Citera
2022-01-27, 13:03
Medlem
Citat:

många frågor.
Det var lätt värt det. Jag både snusade och rökte, tills jag bestämde mig för att gå cold turkey. Fan jag var inte mig själv på tre veckor huvudet var i ett ständigt jävla brus och min syn kändes suddig.

Den avgiftningen vill jag inte ha igen, så jag använder mig utav den som motivator att inte röra nikotin igen. Jag har varit utan det i 8 år nu.

Jag har inte plockat på mig andra vanor. Mitt cannabis började jag vapea och Rinkeby Muhammeds smutsiga hasch ignorerar jag helt.

Jag är inte så förtjust i alkohol men när jag dricker skippar jag nikotinet.

Cigaretterna har jag inget sug på alls, snussuget däremot sitter kvar och kan komma när jag ser någon stoppa upp en prilla och jag känner den fantastiska lukten.
Citera
2022-01-27, 13:27
Medlem
Leif G.W Persson
Babben Larsson
Filip Hammar
Robert Gustavsson
Lars Lagerbäck
Jan Guillou
Sven Wolter
Ola Rapace
Stellan Skarsgård
Mikael Persbrandt
Sarah Dawn Finer

dessa personligheter snusar... varför tror ni många av dom snusar i sen ålder? Har de råd att fixa munnen och tandköttet för 100tusen om året om de vill?
Citera
2022-01-27, 13:28
Medlem
Eponumoss avatar
Citat:
Leif G.W Persson
Babben Larsson
Filip Hammar
Robert Gustavsson
Lars Lagerbäck
Jan Guillou
Sven Wolter
Ola Rapace
Stellan Skarsgård
Mikael Persbrandt
Sarah Dawn Finer

dessa personligheter snusar... varför tror ni många av dom snusar i sen ålder? Har de råd att fixa munnen och tandköttet för 100tusen om året om de vill?
Sven Wollter är död.
Citera
2022-01-27, 13:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eponumos
Sven Wollter är död.
snuset som tog han vid 86 års ålder?
Citera
2022-01-27, 13:58
Medlem
mvpys avatar
Citat:

många frågor.

Jag är i "processen" att sluta. Slutade mer eller mindre att röka i Augusti, men sen har det hänt att jag rökt ett par dagar för att sen sluta igen. Så har det hållit på ett tag. Det är tortyr.

Nu måste jag välja en väg; fortsätta med giftet eller lägga det på hyllan.

Rationellt är det enkelt. Men i praktiken så är det mycket svårare.

Citera
2022-01-27, 15:25
Medlem
Jag slutade röka 1974. Kedjerökte egna rullade cigg sista fem åren. Hade rökt i tretton år. Har inte tagit en cigarrett sen dess. Däremot har jag återkommande drömmar om att jag återfallit i rökandet. Vaknar svettig och med ett skönt konstaterande att det bara var en dröm. 48 år sedan avslut. Märkligt att man vissa nätter inte är riktigt fri i skallen från beroendeproblematiken. Känner inte det minsta sug i vaket tillstånd, tvärtom.
Citera
2022-01-27, 17:01
Medlem
Milton.Millss avatar
Citat:
Leif G.W Persson
Babben Larsson
Filip Hammar
Robert Gustavsson
Lars Lagerbäck
Jan Guillou
Sven Wolter
Ola Rapace
Stellan Skarsgård
Mikael Persbrandt
Sarah Dawn Finer

Ojaaa.....Leif GW är det närmaste du kan komma Joakim Von Anka gällande rikedom i kändissverige. Skulle fan inte förvåna mig om han likt Jocke badade i en jacuzzi fylld med 10-kronor till bredden
Citera
2022-02-20, 15:42
Medlem
Var beroende av snus och cigaretter från 14 till 24 år men efter många försök klarade jag tillslut att lägga av. Nu flera år senare känns det riktigt skönt att vara utan, men visst kände man sig lite obekväm med sig själv en tid efter man slutat (socialt stel/obekväm) men efter ett tag så släpper det och då känner man sig mycket starkare som person.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in