Hej. Jag är en kille på snart 29 år. Jag kommer att göra en lång historia kort. Jag växte upp med min mor. Vi bodde i en 2a i ett förortsområde merparten av tiden fram tills jag var 11. Mamma och pappa skilde sig när jag var 2. Farsan träffade jag varannan helg. Men han fanns aldrig där för mig. När jag var 11 flyttade jag till mitt första fosterhem. Detta pga att mor min utvecklat alkohol problem. Allt runt hennes beroende kompisar osv gjorde att jag inte kunde bo hemma. Från 11 års ålder har jag bott på massa olika institutioner. När jag blev 18 slussades jag ut från mitt dåvarande och sista hem. Fick en lägenhet och på den vägen är det. Man kan väl säga att jag har levt isolerad och ensam merparten av tiden sen dess. Antar att jag blev institutions skadad under denna tiden. Hade personal och umgänge med andra personer på hemmen men det fick jag på "posten" Fick aldrig lära mig att skaffa kompisar på egen hand osv. Kände heller inte att jag hade behov av det då jag hade allt jag behövde tyckte jag.Det ska tilläggas att jag vid 18 års ålder fick diagnoserna add och asperger. Viket förklarar varför jag har varit som jag har varit genom åren. Nog om det. Alltså det var första åren i lägenheten som Jag levde som mest isolerad från det att jag var 18-21. Mycket dator spel och självmedicinering såsom gamling tex. Ska tilläggas att lägenheten som jag fick och som jag bodde i var i samma område som jag växte upp i när jag var liten med mor min. Mamma fanns såklart kvar i staden. Allt började om igen kan man säga.. skillnaden var att jag nu hyrde lägenheten själv. Blev inget bra. Mamma var dessutom sjuk under denna tiden. Och dog senare när jag var runt 21 där. Tog tag i mig själv efter hennes död. Tog körkort samt tog upp mitt sportintresse igen. Via klubben så träffade jag människor. Träffade en speciell gubbe som senare fixade lägenhet till mig på annan ort. Saker började hända. Träffade min första tjej. Blev av med oskulden. Tjejen bodde granne med mig olykligtvis nog.Blev lämnad och började om. Fick mitt första jobb som personlig assistent. Jobbar ett tag för att sedan gå in i väggen. Efter det turer med försäkringskassa osv. Träffar ny tjej. Igentligen inga känslosamma band till denna. Men vi fortsatte träffas. Och flyttar ihop. Antar att jag hittade en flykt i henne. Att komma ifrån min dåvarande lägenhet och att börja om. På den vägen är det . Vi bor ihop sen 4år. Jag lever ett isolerat men bekvämt liv. Ett rutinmässigt liv med träning osv. Jag har inget jobb. Jag lever i en tristess. Jag är inte lycklig men kan ändå inte se mig vara någon annanstans där jag hade haft det bättre. Sambon är dessutom nu gravid. Ska jag bli pappa ? Kan inte ens ta hand om mig själv. Har dålig självinsikt och självkänsla. Vad ska jag göra? Borde lämnat relationen för länge sedan. Men har ingenstans att ta vägen. Har inga kompisar och inget socialt liv. Vad skulle ni ha gjort? Hoppas det som skrivits går att förstå någorlunda. Vet inte vad jag vill igentligen. Behövde skriva av mig
Mvh
Mvh