Citat:
Ursprungligen postat av
debattoer
Dog inte den myten på åttiotalet?
Det var därför hembränt var så farligt, gick den ut på. Man kunde supa sig till alkoholförgiftning för att man aldrig tillsatte kräkmedel i hembränt.....
I vissa fall bestämmer uppköparen från bolaget över hur profilen på vinet ska vara då de köper hela skörden. Förjävligt enligt mig, då du kan köpa vilken box som helst och alla smakar drottningsylt. Riktigt usla viner hittar du dock inte.
Köper du däremot en Barolo för x antal hundringar så har bolaget inte haft några fingrar i produktionen.
Men att det säljs boxviner som smakar oxiderad tuttifrutti är ju inte Bolagets fel.
Om jag vore kändis som hade stora pattar och prydde omslaget på kvällspressen hade jag också övervägt att sälja vin.
Körschema för att bli rik på vin om du är kändis:
- Skapa en grafisk profil som ser ut som en blandning av en Ed Hardy T-shirt och en Tribal-tatuering.
- Ta kontakt med någon av de riktigt stora vinproducenterna som t.ex Andre Lurton eller nåt liknande.
- Be vinmakaren att ta fram en smak som smakar tuttifrutti med 13.5% alkohol.
- Se till att den är nog söt för att den ska tilltala stor grupper som egentligen vill dricka Rom och Cola.
Leverera boxarna på trailer eller i bulk för tappning och paketering i Sverige.
Nu kommer pengarna att rulla in.