Flashback bygger pepparkakshus!
2022-02-26, 19:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av NonComposMentis
Det blir till att prova. Tack för rekommendationen.

Gört.
Skynda fynda, det är inte många flaskor kvar.
Citera
2022-06-25, 12:16
Medlem
GOSA ska tydligen vara det mest populära rödvinet på systemet sade en bekant på midsommar. Driver han? Låter som något från IKEA.
Citera
2022-06-25, 23:12
Medlem
SugaredThoughtss avatar
Jo, nog går det väl att få tag på ett hyffsat vin även på Systembolaget.

Har dock hört att p.g.a. att Systembolaget speciella önskemål så tappas inte deras flaskor från exakt samma batch som de i andra länder. Vet inte hur mycket sanning det ligger i det, men det är inte omöjligt att ett visst vinmärke på Systemet skiljer sig från samma vinmärke annorstädes.

I vilket fall borde vi göra oss av med monopolet. Det är helt meningslöst. Med det menast att det fyller ingen mening. Ingen överhuvudtaget.
Citera
2022-06-25, 23:20
Medlem
Hamleyss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SugaredThoughts

Har dock hört att p.g.a. att Systembolaget speciella önskemål så tappas inte deras flaskor från exakt samma batch som de i andra länder. Vet inte hur mycket sanning det ligger i det, men det är inte omöjligt att ett visst vinmärke på Systemet skiljer sig från samma vinmärke annorstädes.

I vilket fall borde vi göra oss av med monopolet. Det är helt meningslöst. Med det menast att det fyller ingen mening. Ingen överhuvudtaget.
'

Nä det låter inte riktigt.
Systembolaget håller inte på att ändra innehållet i flaskorna.
Citera
2022-06-26, 10:23
Medlem
zepofans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamleys
'

Nä det låter inte riktigt.
Systembolaget håller inte på att ändra innehållet i flaskorna.
Men hur är det med kräkmedlet då?
Citera
2022-06-26, 10:35
Bannlyst
Citat:

Det ligger ingen som helst sanning i detta.
Citera
2022-06-26, 10:40
Medlem
SugaredThoughtss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cdec
Det ligger ingen som helst sanning i detta.

Egendomligt nog var det i Expressen jag läste det
https://www.expressen.se/ledare/patr...ts-fina-utbud/

Dock kan förstås knappast vare sig Expressen eller Aftonbladet anklagas för att sprida sanningar.
Citera
2022-06-26, 10:41
Medlem
Hamleyss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zepofan
Men hur är det med kräkmedlet då?

Kräkmedel finns i flera produkter!

Jag har hittat i den där tequiilaflaskan med en röd plasthatt och i Sofiero.
Möjligtvis också Starkboga.
Citera
2022-06-26, 10:44
Medlem
Hamleyss avatar
Citat:

Dock kan förstås knappast vare sig Expressen eller Aftonbladet anklagas för att sprida sanningar.

Jo men det är ju Carolina Gynning och Mat-Tina som beställer vin med extra socker från vinmakaren.
Systemet håller inte på att blanda vinerna.

En kompis berättade att amerikanska viner är sötare för den inhemska marknaden och var odrickbara i USA medan de gick att dricka i Sverige..
Inte heller det är systemets fel
Senast redigerad av Hamleys 2022-06-26 kl. 10:50.
Citera
2022-06-26, 10:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamleys
Kräkmedel finns i flera produkter!

Jag har hittat i den där tequiilaflaskan med en röd plasthatt och i Sofiero.
Möjligtvis också Starkboga.
Dog inte den myten på åttiotalet?
Det var därför hembränt var så farligt, gick den ut på. Man kunde supa sig till alkoholförgiftning för att man aldrig tillsatte kräkmedel i hembränt.....

I vissa fall bestämmer uppköparen från bolaget över hur profilen på vinet ska vara då de köper hela skörden. Förjävligt enligt mig, då du kan köpa vilken box som helst och alla smakar drottningsylt. Riktigt usla viner hittar du dock inte.

Köper du däremot en Barolo för x antal hundringar så har bolaget inte haft några fingrar i produktionen.
Citera
2022-06-26, 11:00
Medlem
Hamleyss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av debattoer
Dog inte den myten på åttiotalet?
Det var därför hembränt var så farligt, gick den ut på. Man kunde supa sig till alkoholförgiftning för att man aldrig tillsatte kräkmedel i hembränt.....

I vissa fall bestämmer uppköparen från bolaget över hur profilen på vinet ska vara då de köper hela skörden. Förjävligt enligt mig, då du kan köpa vilken box som helst och alla smakar drottningsylt. Riktigt usla viner hittar du dock inte.

Köper du däremot en Barolo för x antal hundringar så har bolaget inte haft några fingrar i produktionen.

Men att det säljs boxviner som smakar oxiderad tuttifrutti är ju inte Bolagets fel.

Om jag vore kändis som hade stora pattar och prydde omslaget på kvällspressen hade jag också övervägt att sälja vin.

Körschema för att bli rik på vin om du är kändis:

- Skapa en grafisk profil som ser ut som en blandning av en Ed Hardy T-shirt och en Tribal-tatuering.
- Ta kontakt med någon av de riktigt stora vinproducenterna som t.ex Andre Lurton eller nåt liknande.
- Be vinmakaren att ta fram en smak som smakar tuttifrutti med 13.5% alkohol.
- Se till att den är nog söt för att den ska tilltala stor grupper som egentligen vill dricka Rom och Cola.

Leverera boxarna på trailer eller i bulk för tappning och paketering i Sverige.
Nu kommer pengarna att rulla in.
Citera
2022-06-26, 11:23
Bannlyst
Citat:

Det där handlar ju inte om en unik ”specialbeställd” produkt för den svenska marknaden som bara säljs i Sverige.
Det är inget fulspel i det.

På det du skrev först verkar det som du tror att SB generellt byter ut innehållet i vinflaskor.
Senast redigerad av cdec 2022-06-26 kl. 11:27.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in