• 1
  • 2
2022-01-21, 10:04
Medlem
insexnyckelns avatar
(SvD) Peter Wennblad: Här är dokumenten Lena Hallengren hävdar inte finns

Citat:
Det finns hundratals hittills okända handlingar hos kriskansliet som regeringen valt att inte lämna över till Coronakommissionen.

Enligt socialminister Lena Hallengren har regeringskansliet gjort allt i sin makt för att ge Coronakommissionen tillgång till det material den behöver.

Det är inte sant.

Det finns en lång rad handlingar, troligen hundratals, som regeringskansliet valt att inte lämna över till kommissionen.

Det tror jag mig veta, eftersom jag har sett ett antal av dem.

Resten av artikeln:

Modiga arbetare på regeringskansliet har alltså avslöjat hur regeringen odemokratiskt undanhållit information och förnekat dess existens, för att senare påstå att de inte "frågat efter dem".

Vad för information har undanhållits tro?

Vad tror ni detta har för konsekvenser? Kan Lena Hallgren verkligen behålla sin position efter en sådan lögn?!
2022-01-21, 10:20
Medlem
Fenomenal trådstart som kanske kan sammanflätas till viss del med min trådstart om allvarligt brott kring C19 då gällande Storbritannien?
(FB) Samtliga vaccinationscentra över hela UK stängs?
2022-01-21, 10:20
Medlem
GanjaFarfars avatar
Ingen kan ju vara förvånad över det här? Det har varit tydligt sen dag 1 att detta är välorkestrerat.
Skönt att åtminstone vissa skribenter börjar vakna upp och peka på den uppenbara korruptionen.
Senast redigerad av GanjaFarfar 2022-01-21 kl. 10:28.
2022-01-21, 10:25
Medlem
insexnyckelns avatar
I en annan artikel på SvD nämner de handlingarnas innehåll:

Citat:
Materialet handlar om hur regeringen och tjänstemännen i Regeringskansliet arbetat, mötts och överlagt under pandemin. Kommissionen vill ha det för att kunna utföra sin granskning. Företrädare för kommissionen har tidigare uttryckt kritik mot att en del begärd information inte har lämnats ut. Och kommissionen och Regeringskansliet har haft olika inställning om vad som kan delges. Dagens Medicin var först att rapportera om det.

Oppositionen i riksdagen har anklagat regeringen för att försöka mörklägga viktiga inslag i krishanteringen.
2022-01-21, 11:00
Medlem
Ni vet väl vad som hände med dokument efter tsunamin i Thailand? De försvann, och det kommer dessa också att göra. Whistle-blower:n borde zip:at ihop dokumenten, kört upp ett USB-minne i arslet och sett till att det blev offentliga handlingar.
2022-01-21, 11:48
Medlem
azontos avatar
Ingenting kommer att hända ändå. Om Hallengren eller någon ansvarig får "lämna" så har de ett nytt toppjobb inom max ett halvår. Korruption med mera inom S belönas så att andra inom partiet också ska våga göra liknande saker i framtiden.
2022-01-21, 11:50
Medlem
insexnyckelns avatar
Snubblade nu på en annan tråd som behandlar samma ämne i Politik (FB) Coronakommissionen nekas ta del av regeringens underlag som jag inte uppmärksammade när jag sökte innan trådstart. My bad.
2022-01-21, 12:09
Medlem
grungewhores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GanjaFarfar
Ingen kan ju vara förvånad över det här? Det har varit tydligt sen dag 1 att detta är välorkestrerat.
Skönt att åtminstone vissa skribenter börjar vakna upp och peka på den uppenbara korruptionen.
eller snarare fullständigt valhänt sedan dag 1. vilket förväntas när sossar sitter med.
2022-01-21, 12:30
Medlem
LenaPauls avatar
Skulle tro att det är ett enda Mail som dem undanhåller , innehållet är lätt att gissa

"Hej Kom ihåg att corona är Anders problem vi har inget med det att göra så låt han köra sitt race, mvh steffe PS om det blir restriktioner så gäller ju det inte oss utan bara vanligt folk"
2022-01-21, 13:10
Medlem
Rasputin420s avatar
Shocker
2022-01-21, 14:19
Medlem
Vore rätt underbart om alla dessa blädderblock levererades till den s k
kommissionen. Behövs mycket utrymme och stora bord om man skall
kunna ta till sig allting. Och om tjänstemännen skrev otydligt då ?
2022-01-21, 15:02
Medlem
Desplats avatar
Som vanligt kommer ingen att straffas och detta är glömt inom en vecka
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in