Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-02-04, 17:51
  #97
Medlem
Hört om ett flertal som nyligen fått sina beställningar beslagtagna och därefter stött på polisen, en exempelvis när hen gick av tågen. De beslagtar telefonerna och går igenom dem för att hitta sånt som kan bekräfta olagligheter.
En fick åka och pissa och lämna blodprov.. för två kartor xanor.
Citera
2023-02-04, 20:07
  #98
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zubbis7117
Hört om ett flertal som nyligen fått sina beställningar beslagtagna och därefter stött på polisen, en exempelvis när hen gick av tågen. De beslagtar telefonerna och går igenom dem för att hitta sånt som kan bekräfta olagligheter.
En fick åka och pissa och lämna blodprov.. för två kartor xanor.

Jag tycker att det låter som paranoia. Och beställningarna görs ju inte på telefon, om man inte har TAILS eller beställer från det öppna internet.
Citera
2023-02-06, 15:54
  #99
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bonobo22
Jag tycker att det låter som paranoia. Och beställningarna görs ju inte på telefon, om man inte har TAILS eller beställer från det öppna internet.


Det är ganska många som gör det på telefonen. Det är sanning ..
Citera
2023-02-10, 09:46
  #100
Medlem
MissDecibellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slint
Som nån skrev så kontaktar posten redan polisen innan denna idiotlag och snuten öppnar redan misstänkta drogpaket vare sig brottet skulle ge fängelse i flera år eller inte.
Nu får de väl lagliga befogenheter att öppna ALL post.


Den stora skillnaden är väl att nu får även vi som jobbar hos ombud anmäla om vi skulle tycka någon försändelse ser ”konstig” ut/luktar/läcker osv osv.
Det värsta man varit med om i ”luktväg” annars är folk som skickar ostar till varann, exempelvis från Frankrike och hit.
När dom legat på hyllan i några dagar sitter t.o.m. lukten i kläderna.
Även detta går att anmäla.

Har dock aldrig varit med om att en försändelse har luktat gräs. Hittills.
Och då hanterar jag ändå enorma mängder försändelser i veckan.
Citera
2023-02-10, 13:04
  #101
Medlem
Slints avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissDecibella
Den stora skillnaden är väl att nu får även vi som jobbar hos ombud anmäla om vi skulle tycka någon försändelse ser ”konstig” ut/luktar/läcker osv osv.
Det värsta man varit med om i ”luktväg” annars är folk som skickar ostar till varann, exempelvis från Frankrike och hit.
När dom legat på hyllan i några dagar sitter t.o.m. lukten i kläderna.
Även detta går att anmäla.

Har dock aldrig varit med om att en försändelse har luktat gräs. Hittills.
Och då hanterar jag ändå enorma mängder försändelser i veckan.


Okej, jag förstår. Vem vill vara statens nyttiga idiot och skvallra på sina medmänniskor kan man fråga sig?
Citera
2023-02-10, 13:54
  #102
Medlem
inkognytos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissDecibella
Har dock aldrig varit med om att en försändelse har luktat gräs. Hittills.
Och då hanterar jag ändå enorma mängder försändelser i veckan.

Vakuumförpackas gröna varor ordentligt så luktar det ingenting alls.
Citera
2023-02-10, 15:08
  #103
Medlem
MissDecibellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slint
Okej, jag förstår. Vem vill vara statens nyttiga idiot och skvallra på sina medmänniskor kan man fråga sig?


Instämmer helt med dig.

Finns inget som tvingar oss att anmäla, utan det är upp till varje medarbetare själv.
Citera
2023-02-11, 03:28
  #104
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zubbis7117
Hört om ett flertal som nyligen fått sina beställningar beslagtagna och därefter stött på polisen, en exempelvis när hen gick av tågen. De beslagtar telefonerna och går igenom dem för att hitta sånt som kan bekräfta olagligheter.
En fick åka och pissa och lämna blodprov.. för två kartor xanor.

Hur tätt inpå beställningarna har detta skett?
Hur såg paketen ut, var de diskreta?
Citera
2023-02-11, 18:57
  #105
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cookiecrumbles
Hur tätt inpå beställningarna har detta skett?
Hur såg paketen ut, var de diskreta?

Zubbis är en sådan där person som skrämmer upp andra med sina nojor. På Archetyps forum finns många som har beställt dussintals saker sedan årsskiftet. De flesta har inte haft några som helst problem.
Citera
2023-02-12, 08:31
  #106
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bonobo22
Zubbis är en sådan där person som skrämmer upp andra med sina nojor. På Archetyps forum finns många som har beställt dussintals saker sedan årsskiftet. De flesta har inte haft några som helst problem.

Okej, men säg i teorin att man beställt ett paket eller två, dessa konfiskeras, vad händer sedan?
Är det bara att neka? Har de rätt till husrannsakan? Vet du hur det utspelat sig hos dem som råkar ut för detta i forumet?
Citera
2023-02-15, 23:34
  #107
Medlem
Jag har beställt 6 små (!) ordrar på Arc sen nyår och FYRA av de kom inte fram!!
Schyssta Vendors som kompensetarade men bara tre av de kom fram. Då var två dåliga Stealth och jag tror att leveransproblem beror på det.
Nu är postnissarna på säkert för jag har aldrig förut haft problem. Vendors måste fatta och FIXA bättre stealth! Inga jävla vanliga vadderade kuvert längre! Måste ha ”omslag” (typ kartong eller presentpapper, plastpåse osv) med avsändare också.
Citera
2023-03-02, 15:11
  #108
Medlem
Toxiclife4433s avatar
3 av 4 paket som inte kommit fram sedan lagändringen. Kommer sluta beställa nu. Tror ni stör kriminaliteten det tror inte jag. Lär man få börja träffa skumma typer igen få sämre kvalité till och från och enbart mer skit i venerna. Bra jobbat Sverige verkligen ett steg i rätt riktning för folk hälsan.. Kriminaliten lär va precis den samma om inte värre.
__________________
Senast redigerad av Toxiclife4433 2023-03-02 kl. 15:13.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback