Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-06-25, 12:20
  #361
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sesus
-
Jag är anti-kommunist, anti-kollektivist.
Så när du sprider information om hur bra det är att tvingas betala skatt för att huvuden skall bli proppade med vänster desinformation kräks jag.
Stäng ner statlig tv och presstöd nyss.
Glad midsommar!
Du vet ju inte ens vad en saklig media är, men jag vet vad du är dock och det är att du inte accepterar media som återger verkligheten.
För de medierna som är opartiska, sakliga och objektiva, de kallar du för Neo-marxistisk media.
Efter den punkten så inser vi att du bär just desinformation som SÄPO varnar för och att troligen sitter med en utsikt till typ vasilijkatedralen.

Det som är bra med din desinformation, det är att ingen går på den, då den är bara för extremt uppenbar.
Och det bästa av allt, du har inga svar som backar upp dina galna påståenden, vilket gör att det är hopplöst omöjligt gå på något du skriver.

Och vi andra, vi tar SÄPO´s varning på allvar och är extra vaksamma över desinformation.
Citera
2022-06-26, 23:30
  #362
Medlem
Sesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Du vet ju inte ens vad en saklig media är, men jag vet vad du är dock och det är att du inte accepterar media som återger verkligheten.
För de medierna som är opartiska, sakliga och objektiva, de kallar du för Neo-marxistisk media.
Efter den punkten så inser vi att du bär just desinformation som SÄPO varnar för och att troligen sitter med en utsikt till typ vasilijkatedralen.

Det som är bra med din desinformation, det är att ingen går på den, då den är bara för extremt uppenbar.
Och det bästa av allt, du har inga svar som backar upp dina galna påståenden, vilket gör att det är hopplöst omöjligt gå på något du skriver.

Och vi andra, vi tar SÄPO´s varning på allvar och är extra vaksamma över desinformation.
-
Fjant.
SÄPO = Sosse nonsens.
Saklig media = Reuters.
När en hjärna som din är våldtagen av kommunist propaganda är det svårt att se
Citera
2022-06-27, 07:34
  #363
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sesus
-
Fjant.
SÄPO = Sosse nonsens.
Saklig media = Reuters.
När en hjärna som din är våldtagen av kommunist propaganda är det svårt att se
SÄPO bryr sig inte om vem som sitter i Regeringen, de bryr sig om säkerhet och fånar som tror ljuga och desinformera ett land är bra för ett land.
Och Reuters är ju inritat till marknaden främst och dessa siffror, så det är ditt ställe du hämtar saklighet, för vad av det du prat om?
Och om Reuters är så saklig, varför använder ni inte dom som källa, det är något allvarligt fel i ditt resonemang och med tanke på den missen.

Vilket propaganda, för det får vi aldrig heller, utan det vi får är som nu, invektiv och ad hominem, vilket berättar för alla att du är extremt ledsen att SÄPO håller koll på lögnare och desinformation och detta behövs varnas för.

Det är bra SÄPO varnar för såna som dig, vad får dig säga det skräpet du skriver?
Och vad tror du säga med detta nonsens?
Inte för att jag kommer få svar, för du redan vet det är något du inte har kapaciteten att uppbringa, du är bara en trött incell som tror att du är arg och hatar skulle betyda något.
Det är bra SÄPO varnar om er, inte för det behövdes för mig dock.
Citera
2022-06-27, 16:12
  #364
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Du vet ju inte ens vad en saklig media är, men jag vet vad du är dock och det är att du inte accepterar media som återger verkligheten.
För de medierna som är opartiska, sakliga och objektiva, de kallar du för Neo-marxistisk media.
Efter den punkten så inser vi att du bär just desinformation som SÄPO varnar för och att troligen sitter med en utsikt till typ vasilijkatedralen.

Det som är bra med din desinformation, det är att ingen går på den, då den är bara för extremt uppenbar.
Och det bästa av allt, du har inga svar som backar upp dina galna påståenden, vilket gör att det är hopplöst omöjligt gå på något du skriver.

Och vi andra, vi tar SÄPO´s varning på allvar och är extra vaksamma över desinformation.

Vad som är desinformation brukar vara rätt uppenbart för den normalbegåvade, det man däremot bör vara vaksam över är om informationen är korrekt...
Citera
2022-06-27, 16:32
  #365
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B.R.Donut
Vad som är desinformation brukar vara rätt uppenbart för den normalbegåvade, det man däremot bör vara vaksam över är om informationen är korrekt...
Ja, helt klart, och det är vad fakta, forskning och saklighet med en röd tråd för uppnå konsensus är till för.
Och just ta reda på med genom en diskussion om vad som är vad.
Sen fungerar inte kompartmentaliseringar eller semantik i en detalj som inte berättar nått för den större frågan som var.

Är rätt perplexad att en del blir arga och sura över att SÄPO berättar för oss att desinformation är på väg och pga de just ser det är.
SÄPO har en helt annan tillgång till information än vad vi kreti och pleti har, och att de ser vart den kommer.
Och komiskt nog kommer det för ofta ifrån andra länder, som återger något galet fel.

Och korrekt information, det löser man genom saklighet....
Citera
2022-07-01, 19:09
  #366
Medlem
DrLECTERs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sesus
-
Jag är anti-kommunist, anti-kollektivist.
Så när du sprider information om hur bra det är att tvingas betala skatt för att huvuden skall bli proppade med vänster desinformation kräks jag.
Stäng ner statlig tv och presstöd nyss.
Glad midsommar!
Desamma på Dig men...
Du behöver inte ta i så och att behöva få uppkastningar av vänster. Det förlorar Du mest själv på.
Jag förösöker stå neutral när det gäller politik och försöker se det från olika håll med inriktingen för landet och dess befolknings bästa.
Hade flera fördjupat sig i varför folk tar ställning åt olika håll och försökt finna det som leder framåt i en positiv mening hade vi haft.
Kamprad milljardär många gånger om men var sosse i grunden - tyder på en välgenomtänkt väg i livet men så blev ju IKEA också hela världens butik.
Citera
2022-07-01, 19:45
  #367
Medlem
Sesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrLECTER
Desamma på Dig men...
Du behöver inte ta i så och att behöva få uppkastningar av vänster. Det förlorar Du mest själv på.
Jag förösöker stå neutral när det gäller politik och försöker se det från olika håll med inriktingen för landet och dess befolknings bästa.
Hade flera fördjupat sig i varför folk tar ställning åt olika håll och försökt finna det som leder framåt i en positiv mening hade vi haft.
Kamprad milljardär många gånger om men var sosse i grunden - tyder på en välgenomtänkt väg i livet men så blev ju IKEA också hela världens butik.
-
Så sant. Men vissa saker är viktiga.
Fridens!
Citera
2022-07-01, 23:39
  #368
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BOLS
Hur källkritisk ska man vara?


https://live.aftonbladet.se/supernyt...etet.ExjeUTqo_

En personlig kommentar: hur vet du att något är sant. Är det på grund av tilltro till källan, eller är det en djupare mekanism. Det jag och många andra finner så djävla korroderande är Aftonbladets eller SÄPOs impuls av plakat viftandet av "den officiella sanningen". Varför ser de oss som korkade analfabeter som behöver tankepoliser?

De av oss som vill tänka självständigt brukar använda principen om "första axiomatiska sanningar" som vi letar oss ut .. eller fram .. med. Vi har en väldigt liten spade att gräva oss ur idiotins gråa grop. Men den är också väldigt god. Aftonbladets antagande är att DU är en idiot, men också att du läser tidningen, så du kan läsa, du är någonstans mitt emellan slödder och bildad. Du vet .. en idiot.

Och det du behöver, mer än något annat är instruktioner om hur man tänker. Och detta tänkande är att inte vara nyfiken, inte läsa något annat än den "officiella sanningen" och att alla mystiska funderingar om verkligheten ska knuffas bort

Det enda sätt du kan förstå detta är att adoptera fascistiskt tänkande. De vill att du ska konditioneras till att bli en kryptofascist. Fall inte för det.

Du är värd mer än så.
Citera
2022-07-07, 12:47
  #369
Medlem
DrLECTERs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sesus
-
Så sant. Men vissa saker är viktiga.
Fridens!
Då får Du ett citat här som jag tycker Du ska använda Dig av när pulsen stiger
I all välmening alltså
"ETT LUGN KAN DÖDA VILKEN FIENDE SOM HELST"
Ett användbart uttryck när andr hetsar upp sig.

Även uttrycket: "DET ÄR ALDRIG FÖRSENT ATT GE UPP"
Är väldigt gångbart den yngre generationen som upplever sig som oövervinnliga.
Citera
2022-07-07, 12:48
  #370
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gliderposoder
Lustigt att alla kritiker alltid placeras i högerfacken o alla vaxister I vänster divide and conquer
Kanske är så att högerfolk är mer benägna att vara efterblivna konspirations-CP:n som tror att de kritiserar massmedia.
Citera
2022-11-30, 18:52
  #371
Avstängd
Zapad83s avatar
Just det! SÄPO, svenska Gestapo, står direkt under regeringen och fortsätter med det senaste ordet att användas i Sverige till förmån för makten: desinformation.

Det är hela tiden svenska folkets yttrandefrihet man vill åt, i synnerhet de svenska dissidenternas.
Citera
2022-12-08, 08:57
  #372
Medlem
Vi kan ta det mesta aktuella bland desinformation idag.

Rysslands intåg i Ukraina:
Där tror 90% av svenska fårskallarna att Ryssland gick in i Ukraina helt oprovocerat.

Varför det? Jo för att kära statliga Svt och icke statliga tv4 samt andra liknande har talat osanning och undanhållit viktigt information till varför det skedde.

Sist har vi energin där förra regeringen försökte med näbbar och klor skylla på Ryssland. Dock har många nu förstått att så är inte fallet.

Men Main stream media försöker fortfarande sätta vikten på Ryssland.
Där vi kan se artiklar förklara varför vi har en energikris, och sätter Ukraina konflikten först i artikeln för att senare ta upp andra orsaker men med mycket mindre vikt bakom.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback