2022-01-18, 17:21
Medlem
Detta är ett jävla TV scenario, men jag vette fan vad hur jag ska göra detta på bästa sätt. Min morsa sjukpensionär och har alltid levt på sjukpension ärvde på fuckin riktigt 11,5 miljoner kronor av en moster här i mitten av förra året. Eftersom jag är en av två syskon och vi båda har barn så gav min morsa mig och min syster 2 miljoner kronor var. Jag är fan inte någon skuldsatt människa, inte mer än nån annan vanlig svensson, bil, några smålån och mobilavbetalningar. Jag satt inte i skiten men var absolut inte rik. Nu gav min morsa oss 2 miljoner var och jag vill fan inte slarva bort denna chansen och hamna ruta 1. Vad gör jag med dessa pengar? Jag har NOLL erfarenhet av att hantera så stora summor.

Edit:

Ensamstående farsa (två ungar, 15 och 11) i en medelstor stad, hyreslägenhet och ett stadigt och tryggt jobb. Lever från lön till lön och inte möjlighet att spara mer än nån tusing i månaden.
Senast redigerad av BoxholmsOstFabrik 2022-01-18 kl. 18:01.
Citera
2022-01-18, 17:23
Medlem
johnthedickholmess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BoxholmsOstFabrik
Detta är ett jävla TV scenario, men jag vette fan vad hur jag ska göra detta på bästa sätt. Min morsa sjukpensionär och har alltid levt på sjukpension ärvde på fuckin riktigt 11,5 miljoner kronor av en moster här i mitten av förra året. Eftersom jag är en av två syskon och vi båda har barn så gav min morsa mig och min syster 2 miljoner kronor var. Jag är fan inte någon skuldsatt människa, inte mer än nån annan vanlig svensson, bil, några smålån och mobilavbetalningar. Jag satt inte i skiten men var absolut inte rik. Nu gav min morsa oss 2 miljoner var och jag vill fan inte slarva bort denna chansen och hamna ruta 1. Vad gör jag med dessa pengar? Jag har NOLL erfarenhet av att hantera så stora summor.

Investera hela beloppet i koppar. Kommer gå upp 50%.
Citera
2022-01-18, 17:24
Medlem
Anti-WOGs avatar
Betala av dina lån, sätt resten på ett spar/pensionskonto.
Citera
2022-01-18, 17:24
Bannlyst
Du köper bitcoins sen väntar du…
Citera
2022-01-18, 17:25
Medlem
Citat:

I ditt fall kanske du borde gå till en finansiell rådgivare på en bank låter det som. Annars är nog, som du säger, pengarna borta rätt snart.
Citera
2022-01-18, 17:27
Medlem
persona.von.gratas avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av johnthedickholmes
Investera hela beloppet i koppar. Kommer gå upp 50%.
What he said! Chopper all in! Koppar på svenska.
Citera
2022-01-18, 17:27
Medlem
Gingers avatar
Investera i en rap karriär
Citera
2022-01-18, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harrywinston
I ditt fall kanske du borde gå till en finansiell rådgivare på en bank låter det som. Annars är nog, som du säger, pengarna borta rätt snart.
Det var nog det absolut sämsta råd du kunde ge.
De kommer bara rekommendera att man placerar i deras produkter som de har mest att tjäna på.
Inte opartiska och pålitliga på nåt vis.
Citera
2022-01-18, 17:29
Medlem
Köp horor för pengarna. (Obs detta var ett seriöst inlägg)
Citera
Medlem
Stockholmsjevels avatar
Först och främst betalar du av lånen du har, sen vette fan. Vi vet absolut ingenting om dig. Personligen hade jag renoverat mitt hem och placerat resten på börsen.
Citera
Medlem
Yahnoovass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av persona.von.grata
What he said! Chopper all in! Koppar på svenska.

Vilket språk är chopper på då??
Citera
2022-01-18, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Russinsmurfen
Det var nog det absolut sämsta råd du kunde ge.
De kommer bara rekommendera att man placerar i deras produkter som de har mest att tjäna på.
Inte opartiska och pålitliga på nåt vis.

Håller med men om man har under genomsnittlig intelligens och inte är van vid pengar är de nog faktiskt bättre än att inte ha någon rådgivning.

De kanske får honom att avstå att bränna pengar på onlinespel och köpa en BMW M5 osv. De kan lära honom att hålla lite i pengarna och om vikten av disciplin.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in