• 2
  • 3
2022-01-18, 21:33
Medlem
Håller med.

Bättre att sträcka ut en hand
Citera
2022-01-19, 00:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Gulblendkarringen
Jag läser här dagligen och ser hur vettskrämda svenskar och Sverige har än en gång blivit av den livsfarliga "ryssen". Inget annat land i nutid beter sig så här. Inte Finland, inte Polen, inte någon annan. Sverige är helt unikt med sin rent ut bisarra rysskräck och rysshat, tagen helt ur luften med massa nonsens.

Varje får jag får mig ett gott skratt av svensk MSM, svensk alternativ media, svenska poltiker och svenska medborgares totala amoklöpning i sina egna hjärnor.

Här har vi incels och insnöade Norrlandsgubbar som inte kan ett skit i att skydda sitt land mot blattar, är livrädda att bli kallade för rasister, får sina kvinnor knullad av negrer. Men inget gör.

När det kommer till ryssen, skall alla fjollor ta Pride-dildon ur röven och plötsligt vakna till liv och kräva krig.

Vad är det för psykisk störning svenskar lider av (inte alla, jag är en av få normala svenskar kvar)?

Här, en present till att paranoida ryssfobiker
https://www.youtube.com/watch?v=UAPqAxnzDZk
Sojabönsskomplex. Stör mig lika mycket som du på dessa veka kvinnopojkar.
Citera
2022-01-19, 20:35
Bannlyst
Men du kolla här: https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...ka-langs-oland

Såg den och tänkte på dig. Svensken anropade dem och ryssarna fegade och svarade inte, haha! Ger lite hopp, no? Kanske vi inte är så fega efter allt..
Citera
2022-01-19, 20:40
Medlem
Varför lipar ryssar något så fruktansvärt över saker som inte angår dem? DET är en fråga det.
Citera
2022-01-29, 03:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Somenlitenpil
Du missförstår vad det här handlar om.

Ett sånt beteende, ens antydan om att det övervägs, måste mötas med en kollektiv bestraffning.
Jag förstår att du tycker det, vi alla förstår att ni tycker det. Det hela är mycket enkelt, jag håller med, min analys ser ungefär ut så här: Globohomo Rainbow Powers där Swedistan ingår och tar plats vid spetsen, vill att vita människor ska kriga och mörda varandra för meningslösa orsaker. Under tiden som underskottet av levande vita människor ökar, fylls det på med ett överskott av afrikaner och araber. Man behöver inte överanalysera så väldans. Vad tycker du om den analysen? Är jag kanske en rasistincel (i en mammas källare) nu? Eller är jag kanske möjligtvis en dödsknarkarnazist, näthatare, nazistracistfacist, antiziganist, afrofob, främlingsfientlig, obildad, arbetslös, misslyckad, ensam? Ni vänsterkvinnor kör alltid samma, senaste är ju "ryskt troll".
Senast redigerad av 010Kvantmekanik010 2022-01-29 kl. 03:35.
Citera
2022-01-29, 08:04
Bannlyst
Framförallt yngre svenskar, de födda tex år 2000, har väl ingen aning om eller bryr sig om att Finland varit svenskt och att vi förlorade Finland till Ryssland. Så där undrar jag om rysskräcken verkligen finns.

Jag är historieintresserad och har sedan 1980-talets mitt aldrig haft anledning att känna rädsla för vare sig Sovjet eller för Ryssland. Gorbatjov ändrade allt.
Citera
2022-01-29, 08:11
Medlem
Swe1227s avatar
Tror det bara är de äldre som blev skärrad av medias rapportering på 80-talest som är rädda för Ryssland. Ingen annan verkar bry sig så mycket.
Citera
2022-01-29, 18:03
Medlem
Citat:
Jag läser här dagligen och ser hur vettskrämda svenskar och Sverige har än en gång blivit av den livsfarliga "ryssen". Inget annat land i nutid beter sig så här. Inte Finland, inte Polen, inte någon annan. Sverige är helt unikt med sin rent ut bisarra rysskräck och rysshat, tagen helt ur luften med massa nonsens.

Varje får jag får mig ett gott skratt av svensk MSM, svensk alternativ media, svenska poltiker och svenska medborgares totala amoklöpning i sina egna hjärnor.

Här har vi incels och insnöade Norrlandsgubbar som inte kan ett skit i att skydda sitt land mot blattar, är livrädda att bli kallade för rasister, får sina kvinnor knullad av negrer. Men inget gör.

När det kommer till ryssen, skall alla fjollor ta Pride-dildon ur röven och plötsligt vakna till liv och kräva krig.

Vad är det för psykisk störning svenskar lider av (inte alla, jag är en av få normala svenskar kvar)?

Finland
Baltikum
Polen
Ukraina
Tjetjenien m.fl. utbrytarrepubliker
Tjeckien
och Slovakien...

... hatar/ogillar Ryssland. De har levt i Rysslands direkta, hotande skugga i århundraden.

Men de är inte rädda för ryssen eftersom de vet att realiteten är sådan att situationen kan utmynna i väpnad konflikt och de är därför mentalt förberedda på konflikt. De vet vad de försvarar och varför. Man är också mer erfaren vad gäller krigföring. De vet vad ockupation och krig innebär.

Lägg därtill starkare nationell identitet och starkare nationell känsla i dessa länder. Nämnda stater har ingen ambition om att "mötas på mitten" eller att förhandla.

Sverige har dock en större vilja till diplomati och är inte, i första hand, inriktad på väpnad konflikt. Sverige har, som suverän stat, aldrig varit ockuperat eller direkt hotat i dess grundvalar på samma sätt och har dessutom inte varit en krigförande nation på över 200 år - vilket är världsunikt.

Nationalistiska stater (ovan nämnda) tycker att DET ÄR RÄTT ATT FÖRA KRIG i försvarssyfte och att DE HAR RÄTT TILL FÖRSVARSKRIG - medan Sverige tycker att KRIG SOM SÅDANT ÄR FEL eftersom att krig är hemskt och att militärt försvar per definition är nationalistiskt. Ovan nämnda stater anser att krig och konflikt är något naturligt och att det är legitimt.

Den svenska ambivalensen gör oss ängsliga och osäkra, alltså rädda. Vi vet inte vad krig innebär och vi vet inte vad vi försvarar eftersom vi tar vår suveränitet och nation för given. Vi är inte i första hand rädda för ryssen - vi är rädda för krig.
Citera
2022-05-25, 10:48
Medlem
rtyuios avatar
Citat:

Just nu kommer den från faktumet att Putler bombat Ukraina.
Citera
2022-06-14, 20:40
Århundraden av krigspropaganda.

Historiskt sett har vi anfallit Ryssland mycket oftare än de anfallit oss.
Citera
2024-10-05, 14:25
Västerländsk medias ensidiga rapportering om kriget är en skrämmande massmanipulering av historiska proportioner, där vi luras att tro på en förvrängd verklighet. Vi är fångar i en propaganda som snärjer våra sinnen och förvränger sanningen. De ukrainska medborgarna som mördades av Azov framställs som gärningsmän, medan de ukrainska nazisterna i Azov kläs i offerkofta.

Denna narcissiska taktik skapar sympati för mördaren, samtidigt som den väcker avsky när Luhansk och Donetsk försvarar sig och vill bli självständiga. I denna labyrint av lögner och illusioner är det svårt att skilja på vän och fiende, och vi blir alla spelpjäser i ett skrämmande spel av makt och manipulation.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in