Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-01-17, 14:47
  #1
Medlem
Hjv9s avatar
Ikväll är det dags igen att minnas tillbaka på det gångna årets idrottsliga höjdpunkter.

Sändningstider:

18.45-20.00 Försnack i Play
20.00-22.30 Idrottsgalan SVT1 och Play
22.30-23.00 Eftersnack i Play

Nomineringar:
Citera
2022-01-17, 16:06
  #2
Medlem
Starobrnos avatar
Jonna med några VM-guld borde kanske nominerats som bästa kvinnliga, före några totalt okända namn? I övrigt, inte nån mena-import är nominerad, vilken jämra diskriminering, Alexander Isak före nån sprätt på hästrygg
Citera
2022-01-17, 16:37
  #3
Medlem
Vore härligt om Daniel Ståhl tog hem Jerringpriset men det lär bli Duplantis.

Hopplandslaget bör ha för prestation och lag.

Klent med längdåkerskor...
Citera
2022-01-17, 16:40
  #4
Medlem
CalzoneItalias avatar
Hästfolket vinner väl rubbet av priserna. Hästgalan 2022
Citera
2022-01-17, 16:48
  #5
Medlem
Mest spännande tycker jag det är med årets manliga idrottare. Trots ett mycket starkt år bör Fredricson vara #4 då de individuella mästerskapsgulden uteblev. (Framförallt OS naturligtvis.) De tre övriga är alla värdiga vinnare i mina ögon.

Hopplandslaget bör få årets lag, så jag hoppas att van der Poel vinner årets prestation.
Citera
2022-01-17, 17:01
  #6
Medlem
Conny63s avatar
Hästgalan börjar detta bli 😜 Nils van der Poel är värd många priser . En grym idrottsman o förebild 👍
Citera
2022-01-17, 17:32
  #7
Medlem
welcometorealitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deliciousdelux
Vore härligt om Daniel Ståhl tog hem Jerringpriset men det lär bli Duplantis.

Hopplandslaget bör ha för prestation och lag.

Klent med längdåkerskor...

Ja vi får se, Nils van der Poel hade varit kul om han vann, men Duplantis och Ståhl går hem hos folket, men märkligt om det inte gick hem heller, vilka enorma atleter och Tova Alexanderrson får man inte heller glömma, vilken tjej..jag skulle bli besviken om Häst hopplandslaget fick detta...
Citera
2022-01-17, 17:45
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av welcometoreality
Ja vi får se, Nils van der Poel hade varit kul om han vann, men Duplantis och Ståhl går hem hos folket, men märkligt om det inte gick hem heller, vilka enorma atleter och Tova Alexanderrson får man inte heller glömma, vilken tjej..jag skulle bli besviken om Häst hopplandslaget fick detta...

Visst var Poels prestation grym(!) men VM i skridskor...

Sen är det ju SVT så damlandslaget lär ta det även om de inte kan spela boll.
Citera
2022-01-17, 17:50
  #9
Medlem
welcometorealitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deliciousdelux
Visst var Poels prestation grym(!) men VM i skridskor...

Sen är det ju SVT så damlandslaget lär ta det även om de inte kan spela boll.

Jag skulle ge priset till Duplantis, svåraste teknikgrenen i friidrott och sen OS-Guld på köpet och 6.02 vad mer kan man säga, men om det blir en skräll så hoppas ja på Poel, Discus guldet är ju stort, men stavhopp är svårare...
Citera
2022-01-17, 18:19
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av welcometoreality
Jag skulle ge priset till Duplantis, svåraste teknikgrenen i friidrott och sen OS-Guld på köpet och 6.02 vad mer kan man säga, men om det blir en skräll så hoppas ja på Poel, Discus guldet är ju stort, men stavhopp är svårare...

Jo, definitivt men sen är ju Duplantis tyvärr inte speciellt svensk.
Citera
2022-01-17, 18:24
  #11
Medlem
CalzoneItalias avatar
Jag röstade på Nisse att få jerringpriset
Citera
2022-01-17, 18:41
  #12
Medlem
Conny63s avatar
Nils fick mina röster
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback