Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2023-07-14, 08:21
  #37
Medlem
Lisauppsala87s avatar
Hovrätten skärper straffet. Med 1 år typ.
Det är ett skämt med tanke på alla brott han begått. Det är flertalet grova våldtäkter mot barn, våldtäkter mot barn och andra våldtäkter. Samt en hel del andra hemskheter.
Domen är 500 sidor. Hur fan får Kevin Olsson 3,5 år för detta?

Hovrättsdomen:
https://anonfiles.com/b3k6gd22zf/Sk_..._Olsson_Se_pdf
Citera
2023-07-14, 09:05
  #38
Medlem
fido1986s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lisauppsala87
Hovrätten skärper straffet. Med 1 år typ.
Det är ett skämt med tanke på alla brott han begått. Det är flertalet grova våldtäkter mot barn, våldtäkter mot barn och andra våldtäkter. Samt en hel del andra hemskheter.
Domen är 500 sidor. Hur fan får Kevin Olsson 3,5 år för detta?

Hovrättsdomen:
https://anonfiles.com/b3k6gd22zf/Sk_..._Olsson_Se_pdf

Den där Hovrättsdomen är svårbegriplig...

Han är dömd för liknande brott och sitter redan i häkte. Sen har det framkommit ytterligare offer och då lägger rätten på lite tid för de nya brotten. Är det så jag ska tolka den?

Lagen säg att oavsett hur mycket brott av den typen du gör så kommer du aldrig att bli dömd till mer än 12 år?
Citera
2023-07-14, 09:15
  #39
Medlem
Lisauppsala87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fido1986
Den där Hovrättsdomen är svårbegriplig...

Han är dömd för liknande brott och sitter redan i häkte. Sen har det framkommit ytterligare offer och då lägger rätten på lite tid för de nya brotten. Är det så jag ska tolka den?

Lagen säg att oavsett hur mycket brott av den typen du gör så kommer du aldrig att bli dömd till mer än 12 år?

Jag tycker också den är krånglig.
Är inte så insatt i lagar och straff mot sexualbrott mot barn. Jag brukar endast skriva om narkotika och mord, där ligger min expertis haha. Blev nyligen intresserad av pedofilibrott då jag såg hur mycket det fanns. Jag måste läsa på mera.
Citera
2023-07-14, 09:30
  #40
Medlem
fido1986s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lisauppsala87
Jag tycker också den är krånglig.
Är inte så insatt i lagar och straff mot sexualbrott mot barn. Jag brukar endast skriva om narkotika och mord, där ligger min expertis haha. Blev nyligen intresserad av pedofilibrott då jag såg hur mycket det fanns. Jag måste läsa på mera.

Ja... Tvärt emot vad många tror så är polisen rätt arbetsamma när det gäller pedofilbrott. Sen får de mycket hjälp från amerikanska organisationer. Du ska vara tekniskt ganska duktig för att klara dig.

Polisen kan få användardata från Snap, kik med flera.

Nä, är inte heller helt insatt i det straffrättsliga. Det har hänt mycket på senare tid också. Jämfört med andra brott är det ganska hårda straff.

En sådan här kille kan i och för sig flyga under radarn rätt länge om han låtit bli att utpressa tjejerna. Men så fort polisen får nys om hans existens så är karriären slut.
Citera
2023-07-14, 09:42
  #41
Medlem
Lisauppsala87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fido1986
Ja... Tvärt emot vad många tror så är polisen rätt arbetsamma när det gäller pedofilbrott. Sen får de mycket hjälp från amerikanska organisationer. Du ska vara tekniskt ganska duktig för att klara dig.

Polisen kan få användardata från Snap, kik med flera.

Nä, är inte heller helt insatt i det straffrättsliga. Det har hänt mycket på senare tid också. Jämfört med andra brott är det ganska hårda straff.

En sådan här kille kan i och för sig flyga under radarn rätt länge om han låtit bli att utpressa tjejerna. Men så fort polisen får nys om hans existens så är karriären slut.

Förhoppningsvis! Ska läsa på mer. Straffen höjdes väl nyligen för sexualbrott också?
Citera
2023-07-14, 09:49
  #42
Medlem
fido1986s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lisauppsala87
Förhoppningsvis! Ska läsa på mer. Straffen höjdes väl nyligen för sexualbrott också?

Ahh, förra året kom en del skärpningar.

Den stora grejen på senare tid är nog främst att du kan bli dömd för våldtäkt utan att ha träffat barnet. Dvs har du så kallad cybersex så räknas det som sex irl.

Tror att den här killen främst sysslade med den typen av aktiviteter. Men då under utpressande former. Så tjejerna led antagligen en hel del.
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback