2022-01-16, 20:39
Bannlyst
Hej

Jag behver leka lite privat-detektiv och kartlgga en person.
Dess frehavanden.
Privat samt dess nringsverksamheter.

Problemet r bara att personen r nyligen avliden.

Trodde det fanns efterslpning p sdana hr register, men dm av min frvning att personen r
helt bortstdad p drygt en mnad hr sedan ddsfrklaring.
Ratsit, eniro, hitta, mrkoll = allt r terkallat och rensat.

1. Jag kan inte ens f reda p vart personen bodde?

*ven om det r helt rimligt anta att ingenting har frndrats rent tekniskt.
Ett ddsbo och avflyttning sker vl knappast ver en natt...
I min vrld br allts personens hela bohag , fordon st kvar ofrndrat tills dess
att ddsboet aktivt valt att anlita flytthjlp osv!...

2. Ska man ringa skatteverket, fastighetsregistret och uppge den information man har
och be om att f ut historiska data?

Jag har personens namn samt frsta 6 # i personnumret.
Senast redigerad av .RIHTT 2022-01-16 kl. 20:41.
Citera
2022-01-16, 20:53
Medlem
ven om informationen r borttagen frn internet s finns mngder av uppgifter kvar i de olika myndighetsregistren.

Skatteverket fr adresser, inkomster m.m
Bolagsverket fr nringsverksamheter
osv...
Citera
2022-01-16, 20:55
Medlem
Ddsfallsintyg r offentliga handlingar ring skatteverket och prata med ngon handlggare eller s kan du frska ska online finns en del "arkiv".
Citera
2022-01-16, 22:02
Medlem
Soppskottets avatar
Utan de fyra sista siffrorna kan det bli svrt fr dig. Beroende p myndighetens kundservice/system kan de inte f fram ngon information p enbart namnet.
Citera
2022-01-16, 22:44
Medlem
_killahs avatar
Dda personer finns kvar p ratsit i 3 mnader efter registrerad ddsdag. Hittar du ej har du fel namn/personnummer.

Aka ingen jttevass "privatdetetktiv"
Citera
2022-12-21, 08:04
Medlem
Har nyss ftt ut avlidens personnummer (1986) frn Skatteverket.
Och vill nu ha ha ut journaler frn sjukhuset dr personen vistats under 80-talet.
Men de hittar ingen person p detta personnummer? Och jag vet att det finns handlingar.
Ngon som vet varfr?
Citera
2022-12-21, 08:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trinny
Och vill nu ha ha ut journaler frn sjukhuset dr personen vistats under 80-talet.
Men de hittar ingen person p detta personnummer? Och jag vet att det finns handlingar.
Ngon som vet varfr?
Patienten har skrivit p ett papper dr haon inte vill att andra ska ta del av informationen?!
Citera
2022-12-21, 09:53
Medlem
Sonny00s avatar
Citat:
Ngon som vet varfr?

Det grs alltid en sekretessprvning innan man lmnar ut ngons journalanteckningar. Om du inte r nra anhrig till den avlidne trorjag inte att du fr ut ngra journaler. Sekretessen slpps 70 r efter ddsfallet.

Bouppteckningar r dremot offentliga svitt jag frstr. Nr den r registrerad hos Skatteverket kan vem som helst ta ut en kopia p Skatteverkets hemsida. Man mste ha det fullstndiga personnumret och det kan du f om du ringer Skatteverket.
Senast redigerad av Sonny00 2022-12-21 kl. 09:57.
Citera
2022-12-21, 10:49
Moderator
Iknowafewthingss avatar
Citat:
Ngon som vet varfr?

Det lter vl som att uppgifterna har arkiverats eller gallrats, avled personen 1986 eller r personen fdd d?
Citera
2022-12-21, 11:58
Medlem
Det lter vl som att uppgifterna har arkiverats eller gallrats, avled personen 1986 eller r personen fdd d?

Personen r fdd 1942 och avliden 1986. Sekretess kan jag ej tnka mig men gallring och arkivering?
Jag r slkt med personen, och min mor fdd 1929 fick jag alldeles nyss ut journaler p..
Citera
2022-12-21, 12:03
Medlem
Tack fr svar.
Personen avled 1986 och r slkt med mig. Arkivering och gallring borde vl journalarkivet se?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in